• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Mallorca13

    Vad långt de flesta av er har kommit med planeringarna:) När tycker ni att det är lagom att skicka ut inbjudningarna? Jag och min blivande ska gifta oss i Maj. Datumen är inte helt spikad än. Blir nog 23e eller 24e :) Ska ju gifta oss på Mallorca så behöver inte vara en lördag

  • Mandala

    Här är en till som ska gifta sig 2013, aug. Det enda vi har gjort än att boka kyrkan. Sen får vi väl snart försöka göra några save-the-date kort. Men jag tycker det e så svårt för då måste jag/vi bestämma oss för tema/färg/röd tråd så det hänger samman med kommande inbjudan o resten av bröllopet.

  • aviman



    Vi har hyrt Storfors Folkets Hus, som ser ut såhär :) Ligger visserligen nästan 30 minuter bort från där vi viger oss, men bara 10 minuter från stan när alla sen ska åka hem :)
    Det kommer kosta oss strax under 2000 kr att hyra från fredag - söndag, inklusive hyra av vinglas, tillgång till ordentliga förstärkare, mikrofoner... Asbra ju!


  • fruwesterlund
    Pagnie skrev 2012-06-12 20:25:44 följande:
    Vi kommer ha bröllopsmiddagen och festen på en restaurang och det hamnar på ca 1050 kr per kuvert.
    Ok, vad ingår då?

    Vi har tänkt hålla vår fest och middag på dundret i gällivare, men de verkar inte ha musikunderhållining mm och stänger för lvrigt folk kl 22.00. Det vill vi inte då vi är så få ( knappa 30 pers) Vi vill ha folk och musik
     

    Kär & Galen – 800:- per kuvert


    dukar, blommor, servetter, lokal, personal fördrink – mousserande vin förrätt enligt meny varmrätt enligt meny två glas vin

    Kär & Galnare – 985:- per kuvert


    dukar, blommor, servetter, lokal, personal fördrink – mousserande vin förrätt enligt meny varmrätt enligt meny 3 glas vin Tårta Kaffe 4 cl avec Vickning enligt meny

    Kär & Galnast – 1500:- per kuvert


    Bokar du ”Kär & Galnast paketet” och en middag för minst 70 personer, bjuder vi brudparet på Sviten och dekorerar den med rosor och Champagne. Vi serverar er en trevlig frukostbricka på rummet.


    dukar, blommor, servetter, lokal, personal fördrink – Champagne förrätt enligt meny varmrätt enligt meny dessert enligt meny tre glas vin dessertvin bröllopstårta kaffe 4 cl avec Tre stycken drinkbiljetter Snacks och fruktbuffé (vickning enligt meny) Fyrverkerier
  • funnybunny84

    här är en till som sitter och planerar bröllop nästa år så om det är okej så hoppar jag gärna in här!
    ni tjejer verkar ha kommit en bit i eran planeringGlad  här går det lite segare fram, vi har inte äns bestämt datum meller månad än men just nu är planeringen för min dotters dop prio 1 Glad
    vi hade först tänkt att gifta oss samtidigt som dopet men den iden sloppade vi rätt snabbt för jag kände att jag snor hennes dag.....men i september så ska jag ut och prova brudklänningar hade jag tänkt mig.

  • Pagnie
    fruwesterlund skrev 2012-06-13 09:31:40 följande:
    Ok, vad ingår då?
    I vårt pris ingår:

    Lokal
    personal
    buffe
    välkomstdrink
    fruktbuffe
    chokladfontän
    alla tillbehör till middagen tallrikar osv
    fri dricka och öppen bar hela dagen
    Fotograf
    kameraman (där vi även får alla stillbilder oredigerade och en del redigerade, samma sak med filmen)
    dekorationer inne och ute (ex röda mattan, stolsöverdrag och rosetter osv)
    Blommor (på borden, brudbordet, inne, ute, i kyrkan, min bukett, tärnornas buketter, corsager till maken och marskalker)
    Dj
    Limousine
    barnvakt och ett extra rum med madrasser och underhållning
    Tårta

    Ja jag tror det var allt. Men säkert har jag glömt något.
  • fruwesterlund
    Pagnie skrev 2012-06-13 17:21:27 följande:
    I vårt pris ingår:

    Lokal
    personal
    buffe
    välkomstdrink
    fruktbuffe
    chokladfontän
    alla tillbehör till middagen tallrikar osv
    fri dricka och öppen bar hela dagen
    Fotograf
    kameraman (där vi även får alla stillbilder oredigerade och en del redigerade, samma sak med filmen)
    dekorationer inne och ute (ex röda mattan, stolsöverdrag och rosetter osv)
    Blommor (på borden, brudbordet, inne, ute, i kyrkan, min bukett, tärnornas buketter, corsager till maken och marskalker)
    Dj
    Limousine
    barnvakt och ett extra rum med madrasser och underhållning
    Tårta

    Ja jag tror det var allt. Men säkert har jag glömt något.
    Det var ju mycket som ingick

    SÅ bra har inte vi det. haha 
  • Makeupmyday

    Jag ska också gifta mig 2013, den 10 augusti! Hoppar med här i tråden :)


    Måste bara läsa 90 sidor bakåt först :)

  • Makeupmyday
    Ekna skrev 2012-02-15 15:40:44 följande:

    Är de någon av er som skall ha Save the date kort elelr så och skicka ut?


     


    www.urenbrudssynvinkel.bloggplatsen.se


    Japp, vi ska ha Save The Date-kort, vi gifter oss den 10 augusti 2013 och jag tänkte skicka dem under hösten 2012. Vi gifter oss på Åland och min m2b är från Gbg. :)
Svar på tråden Brud 2013