• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • Millisch
    Pagnie skrev 2012-06-25 04:49:04 följande:
    åh vad roligt ännu en den 13:e juli. Vi börjar bli några stycken nu.
    Jasså? Det är ju ett riktigt grymt datum så man förstår varför ;) Vart ska alla 13:e Juli bröllop ske då?
  • Moignon
    Nova skrev 2012-06-24 22:01:55 följande:
    Men nu börjar jag få lite små panik, tittade lite snabbt igenom tråden, och ni har ju alla reda bokat allt och börjat pyssla osv...Och jag och min E har ju knappt pratat om datum. Nu råkar han befinna sig på resande fot hela sommaren så det gör kommunikaitonen inte helt lätt heller...hmm. Några tips på vad man ska börja med först?

Anledningen till att vi bokade tidigt var att vi hade erfarenhet från andra som fick problem med att boka lokal eftersom de var sent ute, vilket i deras fall var augusti året innan och brøllop i juni. Att vara ute minst ett år i førvæg krævs om man vill ha en speciell lokal som ær populær och om man gifter sig ett datum som ær vældigt popuært.

Vilken stad/ort har ni tænkt gifta er i? Plats spelar jættestor roll vilket tryck det ær.

Att boka lokal och kyrka (om man vill ha det) eller annan vigselplats ær det førsta man bør tænka på. Ska man ha en professionell fotograf kan det vara viktigt att titta på detta i ett tidigt skede med.

Allt øvrigt kan man ta det lite lugnare med men som med det mesta ær det lætt att underskatta hur lång tid saker och ting tar om man ska gøra saker sjælv. Har fått høra från flera håll: var ute i god tid!

Men innan man børjar gøra någonting av detta kan det vara bra att titta øver vad man har før budget. Hur mycket ær ni beredda på att lægga på lokal och fotograf tex? Utgå från detta nær ni børjar titta.

• Moignon
    funnybunny84 skrev 2012-06-24 23:08:21 följande:
    Hej, här är en brud till som planerar att gifta sig nästa år närmare bestämt i augusti Vi kommer att ha ett picnick-bröllop, där alla gäster få sitta på picnick, filtar och så får varje filt en egen picnickkorg med lite gott att äta och dirckan
    Vad mysigt det låter! Vad har ni før back-up om det blir øsregn?
  • funnybunny84

vi har tänkt att hyra ett stort tält så man ändå kan sitta på filtarna men är skydade från regnetGlad
    men där jag skulle vilja ha bröllopet har även regngaranti så man kan få vara inomhus =)

• Nova
    Moignon skrev 2012-06-25 09:54:05 följande:

Anledningen till att vi bokade tidigt var att vi hade erfarenhet från andra som fick problem med att boka lokal eftersom de var sent ute, vilket i deras fall var augusti året innan och brøllop i juni. Att vara ute minst ett år i førvæg krævs om man vill ha en speciell lokal som ær populær och om man gifter sig ett datum som ær vældigt popuært.

Vilken stad/ort har ni tænkt gifta er i? Plats spelar jættestor roll vilket tryck det ær.

Att boka lokal och kyrka (om man vill ha det) eller annan vigselplats ær det førsta man bør tænka på. Ska man ha en professionell fotograf kan det vara viktigt att titta på detta i ett tidigt skede med.

Allt øvrigt kan man ta det lite lugnare med men som med det mesta ær det lætt att underskatta hur lång tid saker och ting tar om man ska gøra saker sjælv. Har fått høra från flera håll: var ute i god tid!

Men innan man børjar gøra någonting av detta kan det vara bra att titta øver vad man har før budget. Hur mycket ær ni beredda på att lægga på lokal och fotograf tex? Utgå från detta nær ni børjar titta.

Tack för tipsen. Vi ska gifta oss nere i södra skåne, Malmötrakten och söderslätt. Och det är ju ganska populärt här nere. Vi har iof inget särskilt datum som vi måste ha, så vi är ganska flexibla. Men Jag ska börja ta tag och boka tider för att kolla på lite olika lokaler. Jag ska flytta från gbg nu i sommar, och flytta hem mina grejer till skåne, vet inte riktigt än var jag hamnar har fått ett litet speciellt jobb, kan hamna i sthlm men kan hamna i dubai eller argentina eller polen också, vilket försvårar planerandet lite...och Min M2b kommer jobba i tyskland från o med september...så väldigt mycket i huvudet :)

Planen är att fixa så mycket nu i sommar...vi får se hur det går ;)
  • TweetyBruden

Har precis fått katalog från calligrafen, vad mycket det finns!! Och det känns som om det rasar iväg i pris.. är fortfarande i valet och kvalet om jag ska göra inbjudningarna själv eller inte...

• brud2013

Hej! Jag ansluter mig gärna också :). Vi ska gifta oss nästa sommar och ska inom några dagar boka kyrka och lokal! Gör inget annat att kika in här och få inspiration! Hoppas det är ok att jag hänger på :)

• Makeupmyday

Woho, idag blev kyrkan bokad! Och save-the-date-korten pysslade jag ihop i söndags när regnet öste utanför fönstret. Men sen insåg jag ju att då har jag ju inget pyssel att göra på ett tag så jag ska nog pimpa dem liiite till innan de ska skickas iväg :) Vad håller ni andra på med just nu?

• Sjörå

Jag försöker bestämma mig för om jag ska göra save-the-date kort och inbjudningskorten själv eller om jag ska låta ett proffs göra dem. Jag är hopplöst dålig på att pyssla själv.

• brud2013

Har just försök ringa och boka kyrkan men får testa i morgon igen! Sen ska lokalen bokas ikväll eller i morgon :). V.30 alltså 27juli har vi tänkt som datum!

Bara det är bokat så ska jag koncentrera mig på att börja skriva lite om alla gästerna ca 80 pers :/ så får börjas i tid... Sen vill jag beställa skor, känns bra att göra, kanske lite reor och bra att ha innan man provar klänning till höst/vinter! :))

Är det bara jag som har några extra kilon att även bli av med? Kanske ska söka mig till en till tråd för lite peppning på den fronten med :))

Svar på tråden Brud 2013