• c4trin

Visa era smycken

Hade vat kul att se vilka smycken alla ska ha! =)

Här kommer mina iallafall:

Kommer att matcha fint till min vita klänning med svarta detaljer!

Kommer även att ha min Guess klocka som är fin tillsammans med mina guldringar:

• Svar på tråden Visa era smycken
  • Amejuli
    shakynose skrev 2011-04-16 11:22:57 följande:
    Här är smycket som jag vill ha en ny kedja till. Den som den sitter på nu passar inte alls. Tycker det känns kul med något riktigt gammalt och ärvt, sedan är det ju blått också...

Helt underbart!!!
  • almostasmile
    passionivardagen skrev 2011-04-11 22:44:31 följande:

Stort halsband och armband med sötvattenspärlor och stenar :D

Åh, så otroligt vackra smycken!!
  • shakynose
    Amejuli skrev 2011-04-16 16:03:46 följande:
    Helt underbart!!!
    Tack!
  • Pinkgrape

Än så länge vet jag att detta är vad jag kommer ha på mig.

Örhängen

Halsband 

Inte exakt ett sånt som på bilden, men ett liknande, med största pärlan fram och mindre och mindre pärlor längre bak på halsbandet. Ska låna det av min mormor.

I håret

Tillsammans med flor.

Jag tror inte att jag kommer ha något armband, men isåfall blir det ett enkelt med pärlor skulle jag tro.

• Lucentezza

Jag måste fråga...stör det inte er att använda "feak" smycken??? Vigselring är säkert äkta, men jag tycker det är konstigt att ha plast eller annan feak-material på sig. Tiaror och såna är mkt vackra, men jag vill absolut ha mina smycken med äkta ädelstenar (tiara, halsband, öronhäng och vigselring).

• Pinkgrape
    Lucentezza skrev 2011-04-16 20:57:44 följande:
    Jag måste fråga...stör det inte er att använda "feak" smycken??? Vigselring är säkert äkta, men jag tycker det är konstigt att ha plast eller annan feak-material på sig. Tiaror och såna är mkt vackra, men jag vill absolut ha mina smycken med äkta ädelstenar (tiara, halsband, öronhäng och vigselring).
    Det stör mig inte det minsta!

Mina örhängen är inte äkta, men pärlhalsbandet är äkta. Det har jag fått låna av mormor, annars hade jag förmodligen köpt ett halsband med fejk-pärlor.

Varför i hela friden skulle det spela någon som helst roll?
    Huvudsaken är väl att det är smycken man tycker är fina och trivs med, eller?
  • shakynose
    Pinkgrape skrev 2011-04-16 21:07:47 följande:
    Det stör mig inte det minsta!

Mina örhängen är inte äkta, men pärlhalsbandet är äkta. Det har jag fått låna av mormor, annars hade jag förmodligen köpt ett halsband med fejk-pärlor.

Varför i hela friden skulle det spela någon som helst roll?
    Huvudsaken är väl att det är smycken man tycker är fina och trivs med, eller?
    Verkligen!!

Jag anser fö inte att mina smycken är 'fake' heller, men det ska inte spela någon roll tycker jag.  
  • Lucentezza

Visst vi alla gör som vi vill, och alla brudar är vackra oberoende hurdana accessoarer man har. Pointen med min sak är helt enkelt att jag tycker själv att det är vackert med riktiga pärlor/diamanter/ädelstenar som man kan ge till nästa generation tex.halsband eller tiara. Vi alla är olika och det här är min synpunkt. Kärleken är väl den vackraste som bruden kan ha... <3

• Jeliqa
    Lucky Heart skrev 2011-04-16 20:24:36 följande:
    Superfina! vart har du köpt dem? Länk??
    De är specialbeställda av en säljare på Etsy. Här är länken dit Cleobelle
  • Moemoe

Alla ni med så bra smak här, rösta gärna i min tråd om armband! Drömmer Ursäkta ot ts, men alla har så hilmans snygga grejer här inne så skulle vara kul att se vad atta tycker.

• kandersson174
    meah2000 skrev 2011-03-13 13:36:23 följande:
    Dessa smycken kommer jag att ha;

förlovningsringen har jag redan på mig Flört

Min vigselring, fast den kommer att vara i rött guld.

örhängerna och halsbandet blir dessa Glad

sen kommer jag har smyckesnålar i brudfrisyren

Var har du köpt örhängen och halsband? De är jättefina!
Svar på tråden Visa era smycken