• Catarina

Maskeradteman sökes!

Det börjar dra ihop sig för min och...(sambons tänkte jag skriva)...min makes årliga maskerad. Vi har varje år ett tema, men i år har idéerna helt sinat. Har någon förslag?
    Kan nämna att vi haft:
    ~Skräck
    ~80-tal
    ~Glitter & Glamour
    ~Uppdiktade figurer

Det står helt still!!! *Formar munnen som Roger Rabbits och piper: Ppp-pp-p-p-please...

• Svar på tråden Maskeradteman sökes!
  • donborwen

Ska nog diskutera med sambo om ett par veckor - efter bröllopet... Vi gifter oss på lördag och jag ringde till honom nu - men han var fullt upptagen med att skriva ut vigselprogram. Han ville _inte_ tänka på maskerad nu! ;)

• Gustaf M.

Ett alternativ är 1700-tal/Bellmanstema. Då passar det bra att sjunga Bellmans sånger också. En annan idé är att gästerna får klä ut sig till kändisar.

• Nyfiken gul , nu fru

En variant jag var med på var bara temat: Utklädd! Kort och gott. Kriteriet är att alla MÅSTE klä ut sig, sen om man kommer som en varmkorv, en pajas, en telefonkiosk eller liknande spelar ingen roll.

Eller varför inte klä ut sig till en SAK? Kan se framför mig några som kommer som en duschkabin, broccolihuvud, punchpralin, gosedjur, dubbelsäng.
    (vrider mig av skratt!!!!)
    :D

Kanske ett yrkestema? Man måste klä ut sig till valfritt yrke, men yrken som inte kräver speciella kläder diskas.... Där kan man nog få se allt från blåställ till luder.. :D

• Dharma

Jag var på en maskerad i våras där alla hade fått varsitt land att vara (vilket man skulle vara stod i inbjudan). På festen kom sedan en italiensk pizzabagare, japansk geisha, cowboy, sångerskan Björk (Island), En man i bara handduk runt höfterna och granris i handen(Finland), en fotbollsspelare (England) mm mm mm

Jättekul!!

• Catarina

Åååååh vad underbara alla är! Nu tändes en eld inom mig Nu kan vi inte välja ju!!!! Rymden låter cool....kriminella och ombytta roller likaså! Nu funderar vi ju också på vad man kan bjuda på för buffé(vi har alltid plockmat på maskeraderna) till t ex rymdtema eller kriminalitet...*funderar*

TUSEN TACK för alla tematips!*Öser ut slängpussar*

• LillS

Måste bara berätta om en av de fyndigare utklädnader jag har stött på, det var på en maskerad med tema Saga och myt. Två killar kom dit, en som ärten och en som madrassen (i prinsessan på ärten). Alltså, en kille hade helt enkelt krupit in i en vanlig skumgummimadrass och gjort hål för huvud, armar och så, och den andra hade en stor, grön "boll" runt kroppen... sen följdes de åt mest hela kvällen =)

• Elin 7/6 2003

Man kan oxå ha teman som "längst bak i garderoben" och "kärlek". Kan bli rätt kul och då kan man få med även personer som i vanliga fall kanske inte älskar att klä ut sig. det behöver lixom inte bli så dyrt och jobbigt.
    Färger är ett annat tema. Då kan man sända ut en lista över en färgbeteckning som alla måste klä sig i på ett speciellt tema.
    Typ kärlekstema:
    Röd upptagen
    grön ledig
    Gul kanske
    Vit oskuld
    Röd gift
    eller nåt sånt. går självklart att hitta på fler roligare teman för färgerna!
    /Elin

• Tess 27/9 2003 (tidigare 13/9)

Jag skulle vilja ha en Sagan-om-ringen-maskerad, eller Robin Hood el. liknande.

• Zarah

Karnevalmaskis låter roligt att ha i höstmörkret! Tänk er att dra på sambamusik och alla gästerna kommer i färgglada kostymer med fjädrar, glitter och paljetter! Man serverar Caipirinhas och Caipririnouschas (eller hur det stavas), lägger små slagverksinstrument vid varje tallrik som man självklart får spela lite på när man har lust.
    Färgerna är gult och grönt med inslag av rött och orange.

• Miss Decibel

1. Romartiden alt grekisk

2. 50-tal

3. Vilda västern (typ macahan, borta med vinden)

4. Filmroller

5. 1800-tal

6. 1700-tal

7. Politiker både levande och döda

8. Filmstjärnor, artister

• Hedde

här blir det inga maskerader, men jag skulle gärna vilja gå på en, men fästman är inte så tänd på maskerad, tråkigt nog.

Svar på tråden Maskeradteman sökes!