• Catarina

Maskeradteman sökes!

Det börjar dra ihop sig för min och...(sambons tänkte jag skriva)...min makes årliga maskerad. Vi har varje år ett tema, men i år har idéerna helt sinat. Har någon förslag?
    Kan nämna att vi haft:
    ~Skräck
    ~80-tal
    ~Glitter & Glamour
    ~Uppdiktade figurer

Det står helt still!!! *Formar munnen som Roger Rabbits och piper: Ppp-pp-p-p-please...

• Svar på tråden Maskeradteman sökes!
  • Ellte

Åhh...älskar maskerad! Kan tänka mig teman som:

*Framtiden
    *Medeltiden
    *Sagor
    *Tusen och en natt (En kompis till mig var för ett antal år sedan på en sån maskerad. Halva gänget hade tolkat det som sagoberätterskan, halva som porrfilmsprogrammet på TV1000 :D)
    *Kändisar
    *70-tal

...

Hmmm...

• Ellte

Hmmm....mitt inlägg fastnade :D

• .Nadine

- maffia
    - Romarriket
    - bebis (lite trist kanske...)
    - Moulin Rouge
    - Disney
    - Bröllop (he,he...)

mer kommer jag inte på just nu.

• Alyssa

Maskerad låter kul! Här kommer några olika teman:

-Historiska personer
    -sagofigurer
    -superhjältar
    -filmfigurer
    -kändisar
    -medeltid
    -20-tal
    -70-tal
    -djur
    -julsaker (lucia, tomte, smällkaramell, julgran osv)
    -barnkalas
    -kriminella (maffiatyper, bankrånare, ficktjuvar, gansters, hallickar osv)
    -olika nationaliteter
    -vikingar
    -yrken
    -karneval
    -stenåldern
    -ombytta roller (tjejjerna blir killar och tvärt om)
    -åldringar

Det var nog allt för tillfället...

• Fru Åsagåsa

Historiens mest kända kärlekspar kanske?
    Popstjärnor

hmm... har oxå härdsmälta i hjärnan...

• Zetiina

Nu har du ju fått massor bra förslag! Kan nämna 2 till som jag själv varit med på:

* science fiction/rymd
    * mat! (Bl a dök en oxjärpe, en polkagris, svinto och en äcklig tallrik fil med cornflakes upp )

Lycka till!

• mulan

Har varit på fest med temana rymd (det gick åt mycket folie) och litterära figurer, jag gick tilsammans med en kompis som Karl-oskar och Kristina och det dök upp tre olika tant bun tant grön tant gredelin grupper men även Gandalf och Ture sventon

• H2O

Bad Taste..........alltid lika roligt att se en del som fastän temat är bad taste ändå försöker se bra/sexiga ut.........

• donborwen

Ser att du redan fått en hel del förslag, bl a rymd /science fiction. Det är ingen dum idé tycker jag - vi hade Star Wars-maskerad ifjol. I Mos Eisley Cantina på Tatooine (om jag inte missminner mig??) samlades Anakin Skywalker, Watto, Leia, The Emperor, Dart Maul, Amidala, Luke Skywalker, Storm troopers, evoker, Shmi skywalker, Han Solo, Darth Vader m.fl

Vi funderar också på att köra en uppföljare i höst - och här finns ju en massa bra förslag på teman! :) Ska nog ta och diskutera med sambo! :)

Svar på tråden Maskeradteman sökes!