Hjälp mot oren hud!
Alla tips motages. Jag får inte ordning på min hud!!! Blir galen. Vill inte ha finnig och oren hud!
Alla tips motages. Jag får inte ordning på min hud!!! Blir galen. Vill inte ha finnig och oren hud!
Differin fick jag när jag gick i högstadiet. Då hade jag finnar ÖVERALLT i ansiktet. Minns inte hur lång tid det tog innan det började verka med det var Jätte bra. Inte fått tillbaka finnarna efter det. Jaja, klart det kan kika fram någon tillsammans med cokladkakorna, men annars ren och fin :) Men den gelen var iaf super. !!
Jag märker också stor skillnad på när jag äter mycket socker eller inte. Men det som har hjälpt mig mest är att byta ut min flytande foundation till mineralfoundation i puderform. Trodde inte på det innan men testade och ett par månader senare så fick jag inte alls mycket finnar, förutom när jag äter dåligt.
Hej, jag skrev just ett svar i en annan tråd om det här, så ursäkta om jag upprepar mig,
Men, jag kan rekommendera dig ett besök på en bra hudvårdssalong, gärna med dermalogicaprodukter, där du gör en ansiktsbehandling för att få veta vilken typ av hudtyp du har och vilka åtgärder som krävs.
Oren hud kan bero på såväl hormoner, väder, kost, torr inomhusmijö, och felaktiga produkter/för mycket tvätt, så det är bra att reda ut det från början.
Själva dermalogicaprodukterna finns oftast att köpa i ett startpaket med småförpackningar, typ resekit. Jag kan sen rekommendera dig att köpa dom på lookfantastic.com där det är nästan halva priset och inte sällan får man man nån extra produkt eller nåt sånt för de har ofta erbjudanden.
En bra hudterapeut kan också vara ärlig med om du har onormala problem med hyn och i såfall behöver söka läkarvård, för ev eksem, allergier, acne eller vad det nu än må vara.
Hoppas det löser sig för dig. Min hy kapsejsade helt under graviditeten och jag tyckte det var skitjobbigt då, men det har gått bra att jobba sig tillbaka.
Ni tänker väl på att huden blir oerhört känslig när man käkar roaccutan och tetralsyal.... Man kan behöva använda produkter man inte använder i vanliga fall skulle använt. :)
Jag har nyligen börjat använda en rengöringsprodukt från Body Shop som jag gillar: www.thebodyshop.se/web/ansikte/seaweed/Seaweed_Deep_Cleansing_Facial_Wash-262.aspx
Sedan är jag dag och natt kräm därifrån också:
www.thebodyshop.se/web/ansikte/nutriganics%E2%84%A2-01330.aspx
Sedan gör jag någon gång i veckan en hemmagjord ansiktsmask med en tesked gurkmeja och ungefär en halv deciliter youghurt (typ mild yoghurt, inte den feta som finns på hink ) som får sitta i 10 min och sedan sköljs bort med vatten. Lite hokuspokus kanske, men jag tycker mina knottror i pannan som stör mig något otroligt har minskat sedan jag började med dessa produkter. Tror det är viktigt att kombinera ihop så det passar ens egen hud, har testat mig fram med olika rengöringar.
för att sno tråden lite : vad gör man med återkommande pormaskar?
Jag har 3 st, en precis brevid näsan, en vid nyckel benet och en på armen, alltså stora. Man känner dom och när jag klämmer de blir det stora hål efteråt. Men vips så är de tillbaka, i samma hål. Och så pågår det så. Jag klämmer, får hål och de är tillbaka. Kan jag få bort dom för gott?
Hejsan.......Har börjat använda dermalogica för ca. en vecka sedan och jag märker STOR skillnad redan nu......hoppas du provar det
Ibland måste man gå ned på djupet innan man fortsätter med "vanliga" rengörande produkter. Det kan vara ett bra alternativ att göra en AHA-kur på en salong, och sedan fortsätta hemma med bra produkter. Att bara testa olika produkter kan mer irritera huden.
Lycka till!
Tack så jättemycket alla godingar. Nu ska vi få ordning på facet!!