• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • himeko81

Jag håller med Rose-Marie!

Inget fel på Guldfynd, inte alls, jag handlar där ibland men seriöst vill man verkligen gå i billigaste affären till sitt bröllop? Det har ingenting med märkesbögeri att göra. För att dra en parallell, nån skrev att denne handlade smycken på HM och PIlgrum, men när det vankades bröllop blev det Guldfynd. Samma sak. Den här personen nöjer sig inte med en """"billig""""" ring från nått av ställena utan vill ha från GF.
    Den personen byter upp sig.

Jag är märkesbög men ändå kostade min förlovningsring 59 kronor.

Jag valde den ring som var finast (vilket det hela comes down to).
    Ska jag ha "vanliga" smycken handlar jag på GF, till min ring som jag ska bära varje dag tills jag dör (det är alltså inte en sån som jag slänger bort efter en vecka eller ett år) tänker jag lägga en större summa.
    Sen kanske det är så att mina drömmars ring finns på GF - då handlar jag där men jag tänker inte börja min ringjakt på GF eller nån av de vanliga butikerna.

• förlovadflicka
    Flotten skrev 2011-02-21 23:14:05 följande:
    ? Nä och nu fattar jag ingenting????
    Jag svarade på ett annat inlägg och har överhuvudtaget inte en enda åsikt om hur ringarna ser ut, varken hos den ena eller den andra. Jag hoppas att bäraren är nöjd med sin ring oavsett pris eller inköpsställe.
    Nej, blev nog lite luddigt :P Förlåt :P
    Menar bara att även om de hade hatat sitt jobb på guldfynd så hade ju inte ringarna varit sämre för det. Vet inte ens själv vart jag vill komma XD Guldfynd är bra. :P 
  • förlovadflicka

Btw, "märkesbög", vad är det för ett uttryck egentligen?

• Cammee
    himeko81 skrev 2011-02-22 03:19:01 följande:
    Jag håller med Rose-Marie!

Inget fel på Guldfynd, inte alls, jag handlar där ibland men seriöst vill man verkligen gå i billigaste affären till sitt bröllop? Det har ingenting med märkesbögeri att göra. För att dra en parallell, nån skrev att denne handlade smycken på HM och PIlgrum, men när det vankades bröllop blev det Guldfynd. Samma sak. Den här personen nöjer sig inte med en """"billig""""" ring från nått av ställena utan vill ha från GF.
    Den personen byter upp sig.

Jag är märkesbög men ändå kostade min förlovningsring 59 kronor.

Jag valde den ring som var finast (vilket det hela comes down to).
    Ska jag ha "vanliga" smycken handlar jag på GF, till min ring som jag ska bära varje dag tills jag dör (det är alltså inte en sån som jag slänger bort efter en vecka eller ett år) tänker jag lägga en större summa.
    Sen kanske det är så att mina drömmars ring finns på GF - då handlar jag där men jag tänker inte börja min ringjakt på GF eller nån av de vanliga butikerna.
    Alltså jag fattar inte nu. Du vill inte handla din ring på GF och du är en märkesbög(Kul för dig då) men din förlovningsring kostade 59 kr? Antingen så skrev du fel eller så är din förlovningsring plats. Verkar ju också konstigt.
    Men om du nu ska lägga mycket pengar på din ring , får man då fråga ex hur mycket du lägger på klänning, transporter, fest, mat m.m. ?

Vissa lägger mycket på sin ring, men handlar sin klänning på hm. Jag skulle aldrig göra det men det är inte fel i det. Vill man bara ha en enkel vit klänning så är ju det perfekt. Bara ett exempel.
  • Lindahl

Resonerar som så själv att det är inte priset som gör ringen!!!!
    Man ska helt enkelt trivas med det man har på fingret och helt enkelt kunna leva med denna ring resten av sitt iv, den ska passa alla vardagssituationer man hamnar i... Det var i alla fall så jag tänkte, kunde beställt min ring direkt från Schalins och faktiskt fått den billigare där än från Guldfynd, men med tanke på det trevliga mottagande och bemötande vi fick när vi tittade på ringar där så bestämde vi oss för att ordna den därifrån istället. När vi sen fick ytterliggare 25% rabatt när vi väl skulle betala hjälper ju upp allt ännu mer...

Spelar ju egentligen ingen roll var man handlar sin ring, bara man själv känner att denna passar mig....

• himeko81

Material på min förlovningsring har jag ingen aning om och bryr mig inte ett dugg heller. Vilket var det jag ville komma fram till. Bara för att man råkar gilla märken betyder de inte att man måste ha nått som är dyrare bara för att det är dyrare. Min ring var säkert billigast i affären men det var den jag gillade bäst. Priset spelade ingen roll.
    Så gillar man GF - handla där.

Som många skrivit redan - man ska ta det man gillar men frågan var ju "är det b med ring från GF" och det tycker jag av den anledningen att där handlar man varje dag, men vigselring är ett förhoppningsvis engångsköp alltså vill jag ha något som ingen annan har och skulle därför gå till andra affärer först.
    Klänningen bär man en dag - ringen varje dag tills man dör.

Känns som att jag repeterar det jag skrev nu.

• förlovadflicka
    himeko81 skrev 2011-02-22 14:19:04 följande:

Material på min förlovningsring har jag ingen aning om och bryr mig inte ett dugg heller. Vilket var det jag ville komma fram till. Bara för att man råkar gilla märken betyder de inte att man måste ha nått som är dyrare bara för att det är dyrare. Min ring var säkert billigast i affären men det var den jag gillade bäst. Priset spelade ingen roll.
    Så gillar man GF - handla där.

Som många skrivit redan - man ska ta det man gillar men frågan var ju "är det b med ring från GF" och det tycker jag av den anledningen att där handlar man varje dag, men vigselring är ett förhoppningsvis engångsköp alltså vill jag ha något som ingen annan har och skulle därför gå till andra affärer först.
    Klänningen bär man en dag - ringen varje dag tills man dör.

Känns som att jag repeterar det jag skrev nu.

Varje dag? Har aldrig köpt någonting där förutom min ring :S 
  • mamma41
    Cammee skrev 2011-02-15 12:39:01 följande:
    Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?
    Att köpa från guldfynd är inte B men dyrt du betalar överpris för guldet, hos enguldsmed kan dulämmna gammalt guld och bara betala för jobbet jag rekomenderar Darlingsguld på söder
  • Agape
    mamma41 skrev 2011-02-22 16:05:06 följande:
    Att köpa från guldfynd är inte B men dyrt du betalar överpris för guldet, hos enguldsmed kan dulämmna gammalt guld och bara betala för jobbet jag rekomenderar Darlingsguld på söder
    Använder de just ditt guld till ditt smycke eller köper de ditt guld? Jag var nämligen inne hos en guldsmed och där fick man bara dagspriset på guld (typ 170kr/g eller något sådant) och smälte inte om just ditt guld och då blev det inte så mycket billigare... Bara ringen utan stenar osv så blev det kring 7000kr!
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?