• Sebastiána

Ringdesperat

Vi gifter oss den 4 juni så jag MÅSTE bestämma mig för vilklen ring jag ska ha NU. Problemet är att jag har så svårt för att bestämma mig. Ingen ring jag provat har kännts rätt och det är svårt att veta hur en egen design skulle se ut i verkligheten. Hur göra?

Förresten. Är det någon som vet hur borstade rödguldsringar håller (ett av mina alternativ)? Måste inte de "borstas om" efter nåt år eller så och blir de inte förskräckligt tunna med åren då?

• Svar på tråden Ringdesperat
  • BlivandeFruW

Hej!

Jag har beställt min hos Älvans guld. http://www.alvans.se
    Där kan få ringen precis som man vill ha den.
    Jag har väldigt små händer och små, korta fingrar och Ulrikas smala ringar var det som gjorde att jag föll för henne. Jag beställde min ring för en månad sen ungefär, men jag visste vad jag ville ha då Ulrika gjorde min förlovningsring som ser ut så här:

"Skimrande Hjärta" - rosa
  • Etheleglin
    Sebastiána skrev 2011-02-14 11:22:15 följande:
    Ja du, det är frågan. När vi köpte förlovningsringarna tänkte jag att vigselringen skulle vara likadan, men med en sten i - inte nödvändigtvis diamant. Sen tyckte jag att det blev för mycket och var istället inne på en smalare ring med många stenar och lutade åt en smal alliansring. När jag provade såna sist tyckte jag att de var tråkiga och nu funderar jag på en lite smalare ring med en stor sten i (inte en som står ut och fastnar överallt dock) eller en blästrad/borstad med en eller tre stenar. Detta måste jag föreställa mig för jag har inte sett någon sådan i någon affär och vet inte hur det ser ut förrän den i så fall är färdig och då kan jag inte ångra mig. Puh! Jag vill ju att det ska kännas rätt.

Ett tag funderade jag på akvamarin, som jag tycker är en fin sten, men diamant är ju mer neutral...
    Fast det där med att man fastnar är en sanning med modifikation... man lär sig fort att hantera sin ring och så länge det inte är några vassa klor så blir det inga problem. Min vigselring kommer ha en fattning som står ut nära en centimeter, men den funkar bra ändå (förlovningsringen är 3 mm hög).

Har du provat Sandbergs ringar? Där finns både blästrade och med en eller flera stenar. De har även akvamariner i några smycken. 
  • Tifflan

Fu har enjättesmal alliansring, den ska nog jag beställa på vigselring.se tror jag adressen är. Det är en Stellaring som är ca 2mm bred

• Sebastiána
    Etheleglin skrev 2011-02-14 22:25:56 följande:
    Fast det där med att man fastnar är en sanning med modifikation... man lär sig fort att hantera sin ring och så länge det inte är några vassa klor så blir det inga problem. Min vigselring kommer ha en fattning som står ut nära en centimeter, men den funkar bra ändå (förlovningsringen är 3 mm hög).

Har du provat Sandbergs ringar? Där finns både blästrade och med en eller flera stenar. De har även akvamariner i några smycken. 
    Aha! De ska jag kolla!
  • Kattpoet

Jag med! Jag älskar butiken, de fixade till ett halsband som gått sönder utan kostnad!  Jag verkligen gillade dem.

• Sebastiána

Nu börjar det ta form, men jag är lite konfunderad. Jag tittade på en ring hos Guldsmedjan i Umeå och vi pratade om att justera den lite, göra den lite smalare, mindre sten osv. Med eget guld skulle det kosta c.a 6500:- sen hittade jag en ring på Kellins som nästan såg ut som den jag tänkt mig och där skulle den kosta drygt 5000:- (halva kostnaden med eget guld). Varför är det så stor skillnad? Är det kvaliteten eller det faktum att den på Kellins var färdig medan den på Guldsmedjan görs speciellt?

• Kattpoet

Troligen att  Guldsmedjan görs speciellt och blir mer som  du vill och troligen också kvalitet.

Svar på tråden Ringdesperat