Sebastiána skrev 2011-02-14 11:22:15 följande:
Ja du, det är frågan. När vi köpte förlovningsringarna tänkte jag att vigselringen skulle vara likadan, men med en sten i - inte nödvändigtvis diamant. Sen tyckte jag att det blev för mycket och var istället inne på en smalare ring med många stenar och lutade åt en smal alliansring. När jag provade såna sist tyckte jag att de var tråkiga och nu funderar jag på en lite smalare ring med en stor sten i (inte en som står ut och fastnar överallt dock) eller en blästrad/borstad med en eller tre stenar. Detta måste jag föreställa mig för jag har inte sett någon sådan i någon affär och vet inte hur det ser ut förrän den i så fall är färdig och då kan jag inte ångra mig. Puh! Jag vill ju att det ska kännas rätt.
Ett tag funderade jag på akvamarin, som jag tycker är en fin sten, men diamant är ju mer neutral...
Fast det där med att man fastnar är en sanning med modifikation... man lär sig fort att hantera sin ring och så länge det inte är några vassa klor så blir det inga problem. Min vigselring kommer ha en fattning som står ut nära en centimeter, men den funkar bra ändå (förlovningsringen är 3 mm hög).
Har du provat Sandbergs ringar? Där finns både blästrade och med en eller flera stenar. De har även akvamariner i några smycken.