• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • Jeliqa
    Pinkgrape skrev 2011-03-10 16:44:18 följande:
    Får jag fråga hur ofta och mycket ni motionerar och tränar, och vad? :)
    Jag tränar inte alls särskilt ofta för tillfället, vilket mest beror på att jag jobbar som en galning. Men i vanliga fall brukar jag träna 2-3 dagar i veckan. Jag brukar köra olika pass varje gång och även ta lite styrketräning innan eller efter. Några pass jag går på är zumba, bodycombat, afro dance och bodypump.
  • Jeliqa

Jag tänkte tipsa om Oopsies som är ett lchf "bröd" gjort på ägg och philadelphiaost. Jag som åt smörgås till frukost varje dag innan känner verkligen att det är himla skönt att kunna ha en macka i handen och ha pålägg på den. Dessutom kan man använda grundreceptet till massor med annat, som rulltårta, langos, smörgåstårta, hamburgerbröd osv.

Jag lade precis ut receptet med bilder på min blogg. Ni kan läsa inlägget här om ni är intresserade.  

• Aniara4

Just det, kan tillägga att jag inte kan träna alls pga min sjukdom. LCHF funkar ändå! Glad

• Jelica

Jag tränar 4-5 gånger i veckan efter ett schema som min PT lagt upp och nu känner jag äntligen att energin har kommit tillbaka och kroppen vant sig mer att träna på den här kosten :) Skönt!

• Pinkgrape

Hur hinner ni träna så? :P Jag är glad att jag tar mina promenader till och från skolan varje dag, mer hinner jag inte. På kvällen ska jag hinna umgås med dotter och sambo, laga mat, tvätta, plocka undan, göra skolarbete osv.

Jag hoppas detta ska funka enbart med mina skolpromenader :P

• Emmilie87

Stämmer det att man ska ta det lugnt med träningen den första veckan?

Jag tänker inte avbryta med kolhydrater direkt, utan kommer trappa ner på det rejält. Gillar inte när kroppen utsätts för stora förändringar.

• hysterica75

hej alla. nu är jag på igen:)
    började inte när jag skulle, men i måndags kände jag att nu är det dags. jätte peppad nu:)
    har som mål att gå ner 13 kilo till augusti då vi ska gifta oss, helst mer men minst tretton.
    funkar bra nu och har inte haft nå sötsug än. tror att om man äter jättemycket fett så försvinner sötsuget.
    har inte mätt mej, men i måndags vägde jag 73 kilo. väger mej igen nästa onsdag.
    tar en lång å snabb promenad varje morgon och varje kväll. å jag hoppas hoppas att detta ska funka nu. vill ju vara vacker på vår dag:)
    och måste även komma i klänningen som jag köpt.
    jag behöver tips på recept! kan inte äta ägg:( väldigt synd eftersom mycket i lchf är just ägg.

• Maybe2010
    Pinkgrape skrev 2011-03-10 23:06:50 följande:
    Hur hinner ni träna så? :P Jag är glad att jag tar mina promenader till och från skolan varje dag, mer hinner jag inte. På kvällen ska jag hinna umgås med dotter och sambo, laga mat, tvätta, plocka undan, göra skolarbete osv.

Jag har en väldigt morgonpigg son
    Men det är nog mer prioritering och planering.
    Jag packar träningsgrejerna kvällen innan och sen är det bara att ge sig iväg. Vi har flex på jobbet också så det gör inget om jag dyker upp först vid niotiden.
  • Aniara4
    Pinkgrape skrev 2011-03-10 23:06:50 följande:
    Se mitt inlägg #84. Man måste inte träna alls. Faktum är att träning när man äter LCHF inte har någon effekt på viktminskningen eftersom LCHF inte handlar om energiunderskott utan man äter tills man är mätt (eller inte hungrig längre), och rör man sig mer blir man hungrigare och äter mer. Det kan ju dessutom vara så att man får muskler av träningen, och stirrar man bara på vågen kan det se ut som något dåligt eftersom muskler väger mer än fett.

Motion är väldigt bra och nyttigt av många skäl, men just för viktminskning är det faktiskt överskattat.
    Emmilie87 skrev 2011-03-11 08:04:04 följande:
    Stämmer det att man ska ta det lugnt med träningen den första veckan?
    Det är snarare så att många har svårt att orka med träningen under omställningen, och det kan vara i 2-3 månader eftersom det tar så lång tid för muskerna att ställa om fullt ut och man kan få rätt mycket mjölksyra under tiden. Men det sägs också att omställningen går fortare om man tränar, så det finns ingen anledning att avstå från att göra så mycket som man orkar.
  • Pinkgrape

Okej, men då är det nog ganska lagomt att promenera till och från skolan för nu :) Lite motion och frisk luft behövs för att orka :) I sommar blir det nog dock lite mer träning, vill ju gärna få liiite muskler också :P

Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!