• Thailand2011

Nya LCHF-tråden!!!

Finns det fler än jag där ute som satsar på att gå ner i vikt med LCHF???
    Förra gången gick jag ner 6 kg, o blev sedan gravid. Nu är det 20 kilo som ska bort!

Om 10 veckor åker vi till Thailand och gifter oss!!! Klänningen är beställd och målet är att den ska vara för stor när den kommer så att den kan sys in i Thailand! =)

Startvikt: 92,6kg
    Midja: 107 cm
    Höft: 114cm
    Bröst: 119cm
    Lår: 65cm
    Arm: 34,5cm
    Hals: 42,5cm

SÅ nu har jag erkännt hur illa det är!
    Någon mer som är sugen på att följas åt på LCHF och peppa varandra???

KOM IGEN!!!

• Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!
  • EmmaochTommy

här är en lchfare till:)
    älskar maten.
    Men viktnedgången har nog stannat lite.
    men ska prova brudklänningen imorn och jag märker att det hänt en del på magen. Får mycket positiv respons så nu kör vi!!!

• moonlightgirl
    SposaRoma skrev 2011-03-09 00:17:14 följande:
    ARGH!

Vad händer med min viljestyrka varenda j*vla gång som jag är i Paris?! Kan någon förklara det här för mig?? Jag som i vanliga fall kan säga nej till socker (förutom chokladkonditorier i Berlin tydligen *sneglar uppåt*) är helt tvärkörd i Paris. Hela dagen bara moffamoffamoffa.
    Le tragedi.

Men det är ju inte för sött, det är ju det som är grejen, och det bara är såååå gott med bakelser på La Loir dans a théièr............................................ .................................................. .................................................. .............................*patateisk*

Får jag hänga här fast jag har typ begått LCHF-seppuku?
    Skäms 
    klart att du får vara kvar här.  =)
    Vi är bara människor och misstag gör vi alla ibland.
    Men det är "bara" att ta nya tag.

Till er nya säger jag välkomna. Jag tycker att det är roligt att vi blir fler som kan peppa varandra.  =)
  • Thailand2011

Idag blir det bara en snabb uppdatering härifrån...
    Men idag stod vågen på 89,5 KG!!!!

Jag är alltså UNDER 90-strecket!!!! WHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAA =)

Dock så har det varit en skitdag.... Har varit iväg på ärende hela dagen o det har varit full fart. O vips, så kom både jag o sambon in i gamla rutiner...
    Middag på MAX (burgare, pommes o milkshake), en påse Ahlgrens bilar och sen ovanpå allt en semla!!!

För jävligt!!!

• Aniara4
    Thailand2011 skrev 2011-03-09 22:03:48 följande:

Dock så har det varit en skitdag.... Har varit iväg på ärende hela dagen o det har varit full fart. O vips, så kom både jag o sambon in i gamla rutiner...
    Middag på MAX (burgare, pommes o milkshake), en påse Ahlgrens bilar och sen ovanpå allt en semla!!!

För jävligt!!!
    Grattis!

Max burgare innehåller ganska mycket skräp, faktum är att oavsett vad man tycker om dem i övrigt har både McD och BK bättre hamburgare med bara kött i. När jag hamnar i nöd brukar jag köpa en hamburgare på McD och dra ut den ur brödet med tänderna. Är jag hungrig köper jag två. Det brukar hålla mig på fötterna tills jag kommer hem!

Och i morgon är en annan dag när du kan göra andra och bättre val! Förbered dig på att stå emot sötsuget bara...
  • Jeliqa

För jävligt!!!
    Grattis till viktminskningen!

Faller tillbaka i gamla vanor tror jag lätt att vi alla gör ibland. Det gäller verkligen att försöka komma på sig själv och motstå det där, hur enkelt och smidigt det än vore att ta snabbmat. Fast svårt är det verkligen.
  • Maybe2010

För jävligt!!!
    Vi åt på Max i söndags men jag måste vara störd, för oavsett var vi äter så gör jag det liksom till en utmaning att få det så LCHF-aktigt som möjligt
    Så för mig blev det deras LCHF-burgare (dvs utan bröd, den ligger i isbergssallad istället), en grönsallad och cola zero. Och jag var helt nöjd med det.

Jag har vägning söndag + torsdag och i morse visade vågen på ytterligare -0,4. Känns toppen!
  • Pinkgrape

Får jag fråga hur ofta och mycket ni motionerar och tränar, och vad? :)

• Emmilie87

Hej alla LCHF:are!

Jag får svälja stoltheten och säga att LCHF verkar vara effektivt.

Har tidigare hållt på med Viktväktarna som funkat bra för mig, men dock inte denna gång. Har ingen ork att räkna och skriva upp allt jag äter.

Min syster och hennes sambo började med LCHF för två veckor sedan, så tänkte hänga på där.

Dessvärre har jag diabetes typ 1. Nu ska ju iofs LCHF vara bra för oss diabetiker, men testade på GI för några år sedan. Det slutade med att jag rasade i blodsocker och fick nästan inte bukt på det utan läkarhjälp. Då blev jag avskräckt. Men nu ger jag denna icke-kolhydratskost ännu en chans.

Tänkte inte sluta helt tvärt med alla kolhydrater, pga av risk för blodsockerfall, utan kommer i början äta t.ex en liten potatis till proteinerna osv.

Men jag är också rädd för hur blodsockret ska bli när jag tränar... Idag tränar jag på gym 2 gånger i veckan.

Vad tror ni?

Hur ofta tränar ni?

Har ni några tips att ge mig?

• Maybe2010
    Pinkgrape skrev 2011-03-10 16:44:18 följande:
    Får jag fråga hur ofta och mycket ni motionerar och tränar, och vad? :)
    Jag tränar 3-4ggr per vecka. Oftast blir det tre pass löpning (9-11km per gång) och ett pass simning.
    Jag försöker träna på mornarna eftersom det passar "schemat" bäst här hemma, och det är också det som funkar bäst matmässigt för mig. Ska jag träna på e-m/kväll så måste man alltid tänka på vad man ätit och när och hur det funkar ihop med träningen. Tränar jag på morgonen så äter jag inget innan utan tar bara en proteindrink direkt efter.
  • Aniara4
    Emmilie87 skrev 2011-03-10 17:07:00 följande:
    Dessvärre har jag diabetes typ 1. Nu ska ju iofs LCHF vara bra för oss diabetiker, men testade på GI för några år sedan. Det slutade med att jag rasade i blodsocker och fick nästan inte bukt på det utan läkarhjälp. Då blev jag avskräckt. Men nu ger jag denna icke-kolhydratskost ännu en chans.
    LCHF är väldigt bra för typ 1:or också (för typ 2:or är det klockrent och många kan sluta med insulinet helt, men det går såklart inte för typ !), men det är jätteviktigt att hålla koll på blodsockret och sänka insulinet i takt med att man minskar sockerchockerna.

kolhydrater.ifokus.se finns ett gäng erfarna typ 1:or som du kan fråga om råd. Tyvärr är den sajten lite svajig just nu, eftersom de just lanserat ett uppdatering innan den var färdig för att slippa fixa buggar i den gamla versionen. Här finns några gamla trådar: www.google.se/search&&q=diabetes%20typ%201%20site:kolhydrater.ifokus.se
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!