Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
solros1 skrev 2011-04-22 17:16:27 följande:

Denna klänning ska jag ha, ville haft en med ärmar men hittade ingen som passade mig. Jag ska ha en kortärmad spetsbolero till. Det som känns extra lyxigt är det tunga tyget och alla fina broderier och pärlor. Sen att det är så fint släp på den känns extra fint...
Tyvärr fick jag inte till bilderna på rätt håll... vet inte vad det var som hände

Jättefin

Men det skulle vara ännu finare med ett litet band under bysten tror jag

Just nu ser den ut att sitta alldeles för löst under dina byst om jag ska vara ärlig...lite tajtare tycker jag nog den kan sitta. Ni ska inte vara rädda för att ha lite mer åtsittande för är det för löst ser man bara ännu större ut. Ett band i avvikande färg under bysten kan trolla bort några kilo och markera en jättefin midja

Lottie350 skrev 2011-04-22 12:49:37 följande:

Oj så stor bild, här är iaf jag i min klänning. Jag är på ca 88kg på mina 167cm lång.
Du ser så fin ut i den! Helt underbar figur du har och du har absolut valt helt RÄTT klänning för din kropp!
Ronja8 skrev 2011-04-22 11:35:07 följande:

Jag kommer ha den här klänningen, Aspera 4110. Det är korsettsnörning i ryggen och tack vare hur den är skuren så gör den underverk för figuren. Jag har ca st 48 över höfterna men st 44 i ryggen. Kommer känna mig jättefin när jag gifter mig
Jättefin (både du och klänningen

), älskar den där detaljen vid bröstet
Jag har köpt TRE klänningar haha

Eller ja egentligen har jag FEM

Har två hemma, en i strl.44 som blivit för stor, en i strl.42 men som även den börjar bli för stor så nu har jag beställt hem tre i strl.40 o hoppas att jag ska lyckas komma i dom! Det blev tre kinaklänningar...jag var så osäker på vad som kommer passa min kroppsform (har timglasform) men kom fram till att jag vill ha något tajt som visar kurvorna nu när jag lyckats gå ner lite i vikt (väger nu 88kg till 178cm, har vägt 114), jag vill inte dölja mig i en massa tyg som bara gör att jag ser tjockare eller gravid ut! Så den klänningen som står som nummer ett för mig (men beror på hur den sitter på sen när jag väl fått hem den) är denna:
Ska hitta ett band o markera med under bysten också

Jag har dock riktiga komplex för mina armar...de är gigantiska och mycket häng på överarmarna så jag bara MÅSTE hitta en snygg bolero till denna...så om ni har tips på någon med 3/4-ärmar eller längre så tipsa på! Har redan en i spets hemma men tror det blir lite för mycket då det är spets på klänningen.