Inlägg från: zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • zvartaliljan

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

solros1 skrev 2011-04-22 17:16:27 följande:

Denna klänning ska jag ha, ville haft en med ärmar men hittade ingen som passade mig. Jag ska ha en kortärmad spetsbolero till. Det som känns extra lyxigt är det tunga tyget och alla fina broderier och pärlor. Sen att det är så fint släp på den känns extra fint...

Tyvärr fick jag inte till bilderna på rätt håll... vet inte vad det var som hände

Jättefin Men det skulle vara ännu finare med ett litet band under bysten tror jag Just nu ser den ut att sitta alldeles för löst under dina byst om jag ska vara ärlig...lite tajtare tycker jag nog den kan sitta. Ni ska inte vara rädda för att ha lite mer åtsittande för är det för löst ser man bara ännu större ut. Ett band i avvikande färg under bysten kan trolla bort några kilo och markera en jättefin midja
    Lottie350 skrev 2011-04-22 12:49:37 följande:

Oj så stor bild, här är iaf jag i min klänning. Jag är på ca 88kg på mina 167cm lång.
    Du ser så fin ut i den! Helt underbar figur du har och du har absolut valt helt RÄTT klänning för din kropp!
    Ronja8 skrev 2011-04-22 11:35:07 följande:

Jag kommer ha den här klänningen, Aspera 4110. Det är korsettsnörning i ryggen och tack vare hur den är skuren så gör den underverk för figuren. Jag har ca st 48 över höfterna men st 44 i ryggen. Kommer känna mig jättefin när jag gifter mig
    Jättefin (både du och klänningen ), älskar den där detaljen vid bröstet

Jag har köpt TRE klänningar haha Eller ja egentligen har jag FEM Har två hemma, en i strl.44 som blivit för stor, en i strl.42 men som även den börjar bli för stor så nu har jag beställt hem tre i strl.40 o hoppas att jag ska lyckas komma i dom! Det blev tre kinaklänningar...jag var så osäker på vad som kommer passa min kroppsform (har timglasform) men kom fram till att jag vill ha något tajt som visar kurvorna nu när jag lyckats gå ner lite i vikt (väger nu 88kg till 178cm, har vägt 114), jag vill inte dölja mig i en massa tyg som bara gör att jag ser tjockare eller gravid ut! Så den klänningen som står som nummer ett för mig (men beror på hur den sitter på sen när jag väl fått hem den) är denna:

Ska hitta ett band o markera med under bysten också

Jag har dock riktiga komplex för mina armar...de är gigantiska och mycket häng på överarmarna så jag bara MÅSTE hitta en snygg bolero till denna...så om ni har tips på någon med 3/4-ärmar eller längre så tipsa på! Har redan en i spets hemma men tror det blir lite för mycket då det är spets på klänningen.
  • zvartaliljan
    solros1 skrev 2011-04-22 21:46:04 följande:
    Min klänning är inte färdig... den ska tas in under bysten.. och tas ut lite i överkant, detta är hur den såg ut i affären där jag hittade den... jag ska absolut INTE ha några band under bysten som förstör klänningen Cool jag har en pålitlig sömmerska som ska fixa till den innan det är dags för bröllop.
    Ja jag tyckte som sagt bara den satt lite löst där o ville ge ett förslag Men så bra att du har en sömmerska du känner förtroende för Jag hoppas jag inte kommer behöva göra ändringar...men risken finns väl då jag tog strl.40 men är mer 42 över låren. Men tog korsettsnörning så hoppas det kanske ska funka ändå...annars blir det väl till o leta sömmerska vilket inte lär bli lätt i min lilla håla
  • zvartaliljan

Jag ska ha denna på mig (tror jag, lite velig fortfarande)
    Men letar nu efter en annan bolero som döljer mina armar bättre.

• zvartaliljan
    helsingebrud skrev 2011-05-12 09:50:04 följande:

Jag har storlek 40 över rumpan men storlek 44 över bysten

Har beställt klänning i storlek 40 med snörning i ryggen
    får hoppas tuttarna får plats
    jag har ungefär samma storleksmått, 42/44 över bysten o resten 40 o det funkade bra med snörning i ryggen 178cm och 87kg. Du kan se klänningen på mig här ovan i inlägg 188
  • zvartaliljan
    Aniara4 skrev 2011-05-12 14:23:02 följande:
    Hoppsan, nu råkade jag också beställa en sån! Klickafingret liksom bara slant... Håll tummarna för att den passar! Jag tyckte den var ganska lik 3130, så den borde kunna passa. Förmodligen är den iofs för stor, med tanke på att 44 passade bäst på den jag provade. Den var inte riktigt lika fin heller. Men prisskillnaden mellan knappt 2000:- (som det blev i svenska kronor inklusive frakt) och 6850:- var tillräckligt stor för att jag skulle chansa. Går det inte alls får jag väl sälja den här på Bröllopstorget, det borde inte vara jättesvårt med tanke på priset, hoppas jag. Eller så får det bli lärpengar så kanske jag slutar impulsköpa viktiga saker för flera tusen! Obestämd
    lilly har öppet köp 14 dagar
  • zvartaliljan
    Aniara4 skrev 2011-05-12 14:29:09 följande:
    Gäller det rea också??? Förvånad
    står inget om det i köpvillkoren att det inte gäller rea, så då ska det ju gälla.
    Här i sverige har du ALLTID 14 dagars öppet köp vid distansköp, även vid rea. Det är lag på det. Tror danmark har samma lagar.
  • zvartaliljan
    Aniara4 skrev 2011-05-17 09:34:19 följande:
    42 är inte särskilt mulligt i min värld, det ingår ju i "normalstorlekarna", så ha du den klänning du gillar mest! Vilken modell som passar dig beror ju mer på hur just din kroppsform är, rak, kurvig, lång överkropp, långa ben etc etc!
    jag är en 40-42 och överviktig (27 i bmi)...så jo 42 är mulligt tycker jag (mulligt är ju just mulligt, då har man lite o ta av men är inte direkt tjock, även om jag fortfarande känner mig tjock). Har en rejäl mage som behöver döljas, dessutom massor med lös hud eftersom jag gått ner från en 48/50 (bmi 37).
    fru i augusti skrev 2011-05-16 00:27:28 följande:

Jag har tänkt mig att beställa min klänning och kommer att ha svårt att prova den innan.
    Funderar över denna modell.

Organza A-line with Ribbon Detail and Bow Back Style T9337

Men jag är mullig, drar stl 42 just nu. Tror ni att den kan funka ändå? Eller är det helt fel modell?

Det beror på dina "problemområden". Om det är magen så skulle jag inte valt en sån klänning utan en draperad istället, de trollar verkligen med figuren. En sån modell som på bilden riskerar att "skära in" och bilda valkar.
  • zvartaliljan

Nu har jag också fått min lillyklänning Och de var verkligen stora i storleken, detta är en 38 (jag är normalt en 40/42)

Denna TROLLAR verkligen med formen
  • zvartaliljan
    TerrorMorsan skrev 2011-05-19 09:28:43 följande:
    jättesnygg klänning WOW =D vart har du beställt den =D ???
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD706&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58

de har en 44 på lager också om någon undrar! Bara o mejla!
  • zvartaliljan

Åhh tack så mycket för alla fina kommentarer Hjärta

Nu har jag dock gått o gjort något så urbota dumt som att försöka slinga håret själv Skrikandes Det kom för mycket i hårbotten så hela hårbotten är ljust morotsfärgad, ser hemskt ut Jag gifter mig liksom om TRE VECKOR!!!

• zvartaliljan
    Pachelbel skrev 2011-05-19 14:41:47 följande:
    Jag känner med dig! Jag är en riktig fegis, färgar mitt hår bara hos damfrisörskan. Kanske du kan få hjälp av en sådan? 
    ska försöka färga om det som blev för ljust...o går inte det får jag bita i det sura äpplet o betala en frisör....är så attans dyrt bara o budgeten är snååååål nu.
  • zvartaliljan
    SloveP skrev 2011-05-19 16:56:15 följande:
    zvartaliljan!! Jävlar vad snygg klänning! Du passar jättebra i den. Jag har nästan lika kroppsform ser det ut som..Nu vet jag att den modellen antagligen funkar, har kollat in liknande.. Återigen, du är jättefin i den!
    tack {#emotions_dlg.flower} ja den trollar som sagt med figuren, ser ju mycket smalare ut än jag är då den fokuserar på midjan och buken (där resterna av två barn och mycket löst skinn efter viktnedgång sitter) göms under det underbara fallet på kjolen. Framförallt kan jag ANDAS o ÄTA i den utan att den riskerar att spricka
  • zvartaliljan

Åhh nu är jag veeeeelig....HJÄLP!!

Vilken ska jag välja????

eller....

• zvartaliljan
    TerrorMorsan skrev 2011-05-24 20:37:58 följande:
    alltså du är ju superhet i bägge!!!!! men jag gilla 2:an =) och 1:an =P vaaaart hitta du den med korstetten????
    korsetten är köpt på www.korsetten.se
    Den är med metallskenor o suuuupertung men man får ju en otrolig midja i den också! Och JA jag kunde sitta i den Men måste sitta absolut rakryggad.
    Kjolen är från en asperaklänning, har top till den också som även den är jättefin så jag kan byta om korsetten blir för jobbig.
  • zvartaliljan
    TerrorMorsan skrev 2011-05-24 20:45:10 följande:
    va ä skillnaden med el utta mettalskenor =S
    plastskenor kan böja sig o ser skitfult och dumt ut, de liksom böjer sig efter kroppen istället för att forma kroppen som metallskenor gör.  Man blir mycket smalare med metall och det håller mycket längre.
  • zvartaliljan

Här är jag i min Lilly strl.38. Jag är normalt en 40-42

• zvartaliljan
    Cazz skrev 2011-06-23 14:43:39 följande:
    nr 2
    om du kikar uppåt så ser du att det är för sent Valde nr.1. Gifte mig den 11/6
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?