• misscat81

Istället för brudvals?

Min sambo dansar  inte, och då menar jag verkligen inte alls. Jag har aldrig sett honom ta ett endaste litet danssteg. Så brudvals känns inte aktuellt för oss, men jag funderar på om det finns någon alternativ till att brudvals som inledning på själva "festen"?

• Svar på tråden Istället för brudvals?
  • MrsT2011

Vi tycker vals känns aningen onödigt när vi aldrig dansar pardans i vanliga fall. Det blir en långsam, romantisk tryckare istället! Helt omöjligt att välja låt däremot, ingen som känns 100% rätt i sammanhanget.

Just nu väljer vi mellan dessa tre låtar:
    - Metallica, Nothing else matters
    - Kent, Utan dina andetag
    - Sting, FIelds of gold

Fler förslag??

• M Berg

Vi ska dansa en tryckare till Metallica, Nothing else matters. m symfoniorkestern...
    Jag tror säkert ni kan hitta ngn låt som står för er...

• misscat81

Men visst, en tryckare skulle jag kanske kunna få sambon att gå med på, men hur kul blir det  för gästerna att titta på, egentligen? Ingen som skippar dansen helt?

• M Berg

vi har talat med vår toastmaster å toastmadame, de ska se till att fler går upp och dansar efter en stund. jag tror det blir en mäktig stund endå,

• Lev idag

Jag funderar också på att skippa valsen.
    Då min karl är den värsta jag sett på att dansa :P hahaha
    Nej men ärligt... han kan absolut inte hålla takten på ett dansgolv.
    Så jag funderar också på vad man kan göra istället.
    Alltså skippa vår dans helt och sen köra loss ordentligt med live-bandet med gästerna :D

• MrsT2011
    misscat81 skrev 2011-02-03 14:41:44 följande:
    Men visst, en tryckare skulle jag kanske kunna få sambon att gå med på, men hur kul blir det  för gästerna att titta på, egentligen? Ingen som skippar dansen helt?
    Äsch det kan de väl stå ut med, stå och titta på kvällens huvudpersoner i tre minuter under en vacker sång är väl bara mysigt?

Sista känslosamma minuterna av denna fantastiska dag innan dansgolvet drar igång och brakfesten är ett faktum. =)
  • misscat81

Har kikat på en hel del youtube-filmen på brudpar som avslutar sin bruddans med en inövad dansrutin. Det hade ju varit såå kul, men jag tror inte jag skulle få med sambon på det för allt i världen, haha!
    Men jag får prata med honom, vi kanske kan hitta någon fin låt att vagga lite till. 

• MrsT2011

">

Apropå brudpar med schyssta dance moves.

Älskar detta klipp, låten de har valt är också en favorit!
  • salsa775

Ja det där klippet fick mig nästan i tårar! Sååå underbart o en underbar låt också!

• stjärna18
    MrsT2011 skrev 2011-02-03 16:00:31 följande:

">

" target="_blank">

Apropå brudpar med schyssta dance moves.

Älskar detta klipp, låten de har valt är också en favorit!
    Detta hade ju varit ett drömscenario Glad men själv tror jag inte jag skulle klara det och ett minus är ju att oftast är man ju inte så många på ett bröllop, men tänk om man hade nerver av stål.
Svar på tråden Istället för brudvals?