• Lottie350

2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

• Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • Skumboll
    Alexanders Maria skrev 2011-03-23 15:08:54 följande:
    Åhå! Ja då vet vi att vi har bra SMAK! ;D
    Japp! Har du fått hem din än? Är den lika fin som på bilden?
  • MrsT2011
    Diamanten90 skrev 2011-03-24 10:41:09 följande:
    Här är min klänning!:) Kommer att ha en ganska stor underkjol så den blir lite vidare:)

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    Åh så fantastisk! Var köpte du den och vad kostade den??
  • Diamanten90
    MrsT2011 skrev 2011-03-24 10:59:17 följande:
    Åh så fantastisk! Var köpte du den och vad kostade den??
    Egentligen kostade den 890€ men jag fick den för 712€ för de hade alla klänningar billigare den veckan. Boutique Beauty i Vasa  i Finland:)
  • MrsT2011
    Diamanten90 skrev 2011-03-24 11:08:53 följande:
    Egentligen kostade den 890€ men jag fick den för 712€ för de hade alla klänningar billigare den veckan. Boutique Beauty i Vasa  i Finland:)
    Vilket KLIPP! =) Vad är det för märke??
  • Amejuli
    ljiljana skrev 2011-02-04 12:28:57 följande:

Gifter mig om 3 veckor :) 26 Februari i göteborg. Och detta är min klänning
    Åh så fin denna var! Kanske är du inte inne så mycket längre när du nu är fru. Men verkligen helt fantastisk! Hoppas bröllopet var underbart!
  • Sarah

Här kommer mina!
    Hade lite svårt att bestämma mig för en så det blir ombyte till middagen sedan. Bägge kommer från Ian Stuart

Denna blir det till vigseln

Denna till middagen och festen:

• tinavian

Här är min klänning, jag har precis mail-kontakt med Landy Bridal som ska sy den åt mig! Har lite problem med materialet dock... På beskrivningen av klänningen står det att den är gjord i "silk taffeta", Landy undrar om jag vill ha den i "Taffeta" för det är billigare, någon som vet vad skillnaden är?

• Amejuli
    tinavian skrev 2011-03-25 14:00:49 följande:
    Här är min klänning, jag har precis mail-kontakt med Landy Bridal som ska sy den åt mig! Har lite problem med materialet dock... På beskrivningen av klänningen står det att den är gjord i "silk taffeta", Landy undrar om jag vill ha den i "Taffeta" för det är billigare, någon som vet vad skillnaden är?

Hej hej. Är ingen expert men kanske kan jag räta ut några av dina frågetecken. Det du skrev är sidentaft och de underar om det går bra med taft av (förmodligen) ett syntetiskt material eftersom det är billigare. Det finns säkert bra substitut idag och många av de billigare klänningarna i affärerna är också i syntetiska material. Så vill du hålla nere kostnaderna kanske det kan varavärt ett försök.
    Men personligen vill jag verkligen slå ett slag för naturliga material. De andas bättre och känns inte lika plastiga som en del syntetisk (vilket jag tycker gör att man lättare blir för varm och svettas mer). Dessutom tycker jag att det blir en helt annan lyster.
    Själv hade jag bestämt mig för en spetsklänning men när jag fick på mig en klänning i äkta siden så vart jag såld.
    Jag tror definitivt att din klänning kommer bli finare i sidentaft. Den är ju så enkel vilket jag tycker gör att tyget framhävs mer. Det är mitt tips om du har råd med det vill säga.
  • Gwennie
    tinavian skrev 2011-03-25 14:00:49 följande:
    Har du budget för det, så är ju sidentaft trevligare än syntet, rent teoretiskt, men alternativet är alldeles utmärkt om pengarna inte räcker till. Jag fick hem min "kinaklänning" för ett tag sedan, sydd i syntettaft, och den är känns jättebra i tyget. Det faller snyggt och har fin lyster, så jag är jättenöjd :)
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar