• Lottie350

2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

• Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • Sannalouise87

Vilka underbart fina klänningar ni har! Jag har kollat igenom varenda sida =)

Tänk om sambon kunde komma till skott. Vi är förlovade och har barn och allt...men det går seeeegt när det gäller bröllop!

• TheD
    Sannalouise87 skrev 2011-02-21 18:03:07 följande:
    Vilka underbart fina klänningar ni har! Jag har kollat igenom varenda sida =)

Tänk om sambon kunde komma till skott. Vi är förlovade och har barn och allt...men det går seeeegt när det gäller bröllop!
    Den som väntar på något gott... ;)

Oki, den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge!  Haha. Du får trycka på lite.
  • Freakie
    Två ska bli tre skrev 2011-02-21 11:42:12 följande:
    Vad vacker!
    Letar efter något liknande.
    Vet du vad klänningen heter? Modell och så?
    Vågar man fråga vad du fick ge?
    Ja visst är den
    Jag fastnade helt och hållet för den direkt!

Det är en klänning från Venus Bridal, VN6631:
    http://www.venusbridal.com/bridals/venus-informals/VN6631

Kostar i butik någonstans mellan 5000-6000.
    Jag hade dock riktig flyt och hittade denna, i min storlek (!!!), på blocket för halva priset
    Ibland så ska man ha tur
  • citrondoft
    Etain skrev 2011-02-21 17:50:51 följande:
    Hej!

Vi gifter oss i augusti 2011.

Jag hade verkligen beslutsångest avseende vilken klänning jag skulle välja, men tack vare excellent hjälp här på BT så har jag nu bestämt mig för denna: 

Underbart fin klänning! Helt i min smak, elegant och enkel. Vart har du köpt den? Vad är det för märke och modell?
  • söndrum
    teztroll skrev 2011-02-21 16:44:32 följande:
    Gud vad fin! Var har du köpt den?
    Tack! Vad kul att du gillar den. Det är en Lilly klänning som jag har köpt på Castelle i Falkenberg.
    Jag tycker också att den är jättefinFlört
  • förlovadflicka
    söndrum skrev 2011-02-21 21:00:44 följande:
    Tack! Vad kul att du gillar den. Det är en Lilly klänning som jag har köpt på Castelle i Falkenberg.
    Jag tycker också att den är jättefinFlört
    Söndrum, minsann, en liten halmstadbo, måntro? :) Själv bor jag på nyatorp :) 
  • eigollet

Jag var brud 2010 men slänger in min klänning. Jag hade ett lavendelfärgat band i midjan och inget släp. Kika i mitt galleri, där är kopian som Milly gjorde!

• MissHelena
    Junibrud skrev 2011-02-21 12:55:19 följande:
    Tack =)
    Stör mig mest på kjolen eftersom den är helt skrynklig nu efter transport och jag vet inte hur jag ska fixa det då det det är av tyll =(. Dessutom så har jag stora bröst och har svårighet att hitta en passande bh som är axelbandslös och push up samtidigt. Några tips på köpställen? 

Gå absolut till någon butik som bara sysslar med underkläder. De kommer med största sannolikhet ha något för dig, och de är otroligt proffsiga. Det finns bl.a Triumph som sysslar med detta. Det finns ju även nätbutiker, men jag rekomenderar den personliga kontakten och hjälpen i en butik där du verkligen kan prova. Det kostar lite, men det är det värt!

Lycka till
  • Maria Lind

Min underbara klänning som jag ska ha den 11 juni!
  • teztroll
    Mia4 skrev 2011-02-21 16:55:03 följande:
    Vad roligt att du tycker om den! Jag älskar den och kände mig så fin i den. Den blir mycket fin på, fast den ser så enkel ut.

Jag provade den på Weddingsquare i Göteborg och de ville ha 6498 kr för den, så den är inte jättedyr.

Jag har valt att beställa den i mina mått från Milly istället och de ville ha 230 USD och 54 USD i frakt = 1886 kr. Jag passade då även att beställa en likadan till min dotter som ska vara brudnäbb och den kostade då 60 USD = 398 kr.

Hittade två annonser på blocket också:

www.blocket.se/malmo/Brudklanning_32218108.ht... 

www.blocket.se/gotland/Brollopsklanning_OreaS... 
    Okej =) Ska titta runt efter den... Fast vet inte om jag kan köpa klänning nu redan. Är ju 1 ½ år tills det är dax =)
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar