• Lottie350

2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

• Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • FarAway

@solrosen: jätte vacker! varifrån kommer den?

• Sara1291

Vill bara dela med mig att jag ska hämta min klänning idag och känner mig såååå lycklig över att äntligen ha hittat den perfekta klänningen! Jag lägger in bilder senare när jag fått den på mig o allt. :)

• Nikkita
    Sara1291 skrev 2012-02-24 12:00:12 följande:
    Vill bara dela med mig att jag ska hämta min klänning idag och känner mig såååå lycklig över att äntligen ha hittat den perfekta klänningen! Jag lägger in bilder senare när jag fått den på mig o allt. :)
    Åh vad spännande Glad ja bilder är ju alltid uppskattade här inne Flört Hoppas att den är priceis vad du vill ha!!!
  • liminka

Så HIMLA FIIIN!!! Synd att jag beställt min för uppsyning redan, annar hade jag rippat din tror jag ;)

Shining skrev 2012-02-15 22:08:17 följande:
    Vad kul att du gillar den

Absolut, kan jag det. Jag beställde den via www.unique-vintage.com/vintage-inspired-ivory...

Den är sååå mycket finare i verkligheten än hur den framkommer på modellen i webbutiken. Brodyren framkommer inte bra alls på modellens bilder sedan har den små pärlor över klänningen som glittrar väldigt väldigt diskret i vissa vinklar i skenet på dansgolvet.

Ett tips till dig är att klänningen är stor i storleken. Tyget är väldigt stretchigt och den måste sitta tajt, "fast" på kroppen så den inte hänger i halterneckbandet i nacken för då blir det tungt att bära den, din kropp måste hjälpa till att hålla upp den så att säga... Jag blev förvånad över hur mycket klänning det faktiskt är

Jag blir lite osäker nu men jag har för mig att det går att måttbeställa via e-mail... Jag körde ialf. på den säkra sidan för snabb leverans och beställde färdig storlek. S. utan mailkontakt. Betalade via paypal. fick betala tror jag 15-30 EUR extra i tull då jag hämtade ut den. knappt 2v leverans. Jag har normalt stl. 36 på kläder och denna i stl. S var alldeles för stor så jag lämna in den hos lokal sömmerska och fick den intagen och upplagd för 600 kr. och jisses vad härlig den var att bära när den satt fast på kroppen

Värd var enda krona, fick sååå mycket beröm såån ego boost hi hi hi

Jag fick med en sjal med klänningen, tror det är standard från denna sida... finns massor med fina klänningar på sidan... tur att jag visste jag ville ha vintage inspirerat ha ha annars skulle jag haft rejäl beslutsångest Lycka till!
  • liminka

Här e min, kommer få den uppsydd med en annan spets som är ännu finare :) Älskar den!
  • Silme

Härligt inspirerande tråd! Skrattande

Här är "min". Beräknad leverans i slutet på april, gifter mig i mitten på augusti. Ska bli spännande att se om de lyckas få den som jag vill ha den med bl.a. lägre urrigning i ryggen... Flört

• Solrosen03

Klänningen är från Sincerity Bridal, nummer 3679. Men.... jag börjar kanske ångra mig? Är det kanske för mycket broderier? Hm hm!!!

• hsmamma

Gick inte lägga upp min klänning....

Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar