• Lilo

Hur länge har du och din blivande make/maka varit tillsammans innan bröllopet?

Hur lång tid tog det egentligen från det att ni blev ett par tills att ni gifte/r er?

Om ni har åsikter om tid man bör ha spenderat ihop innan bröllop och varför får ni gärna skriva det också.

I mitt fall kommer det att bli hela 15 år och med facit i hand kan jag väl tycka att vi väntat lite väl länge, men den som väntar på något gott...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge har du och din blivande make/maka varit tillsammans innan bröllopet?
  • S2011

3 år och 8 månader (exakt på dagen) kommer det ha gått för vår del när vår dag kommer den 30 juli.

• Lindahl

4 1/2 år på dagen när vi gifte oss....

• Lissie84

hoppas att det bara komme hamna på 13,5 år =)

Anledningen till att det har tagit lite tid är att vi träffade när vi var väldigt unga, jag var 15. Vi har helt enkelt inte varit redo att gifta oss innan nu. Äktenskapet är ett stort steg och jag vill känna mig helt säker på mig själv innan jag kan lova mig till någon annan livet ut. 

• snartherrochfru

Vi har snart varit ett par i elva år. Och sen, äntligen är det dags!

• fru2011kanske

14 år.
    Vi har tre barn, villa och Volvo, varit förlovade i 13 år.
    Absolut kunde vi gift oss tidigare, vi har varit väldigt säkra på att det är Vi, men ekonomin har inte funnits där när vi pluggat och varit föräldralediga samt köpt hus, så på så sätt känns det helt rätt att göra det nu!

• Jolin

det blir nästan 4 år när vi gifter oss och 1,5 år som förlovade då. Mums! :)

• Krystal

9-10 år skulle jag gissa, (då vi inte riktig bestämt datum än)
    Vi träffades via en chatt, sågs irl efter ca 3 månader, och har sedan dess varit ett par
    Förlovade oss efter lite mer än 1 år tillsammans

Svar på tråden Hur länge har du och din blivande make/maka varit tillsammans innan bröllopet?