• Lilo

Hur länge har du och din blivande make/maka varit tillsammans innan bröllopet?

Hur lång tid tog det egentligen från det att ni blev ett par tills att ni gifte/r er?

Om ni har åsikter om tid man bör ha spenderat ihop innan bröllop och varför får ni gärna skriva det också.

I mitt fall kommer det att bli hela 15 år och med facit i hand kan jag väl tycka att vi väntat lite väl länge, men den som väntar på något gott...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge har du och din blivande make/maka varit tillsammans innan bröllopet?
  • mape81

2 år som par innan vi gifte oss, men ytterligare två till som vänner :)

• Oonah

5½ år som par, men 13 år som nära vänner.  Solig 

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Aniara4
    MagicBride skrev 2011-02-01 09:13:16 följande:
    Fick sätta 3-4, men mer riktigt är 4-5
    Samma här, drygt 4 år. Vi flyttade ihop efter knappt 1½ år, och förlovade oss efter 3 år.
  • hernameispekka

3½ varav 2 år som förlovade

• Kattpoet

5 månader. 

Orsaken att vi inte blev ens ihop innan var att vi var  tvunga att fundera på hur vi skulle ens kunna bli ihop och ja sen när vi kom på det, då gifte vi oss för att kunna förverkliga våra drömmar om ett liv tillsammans. 

• Zelmah

8 år och 9 månader har vi varit tillsammans när vi gifter oss så vi har också tagit oss igenom den klassiska 7-årskrisen och kommit ur den och på andra sidan är vi tusen gånger starkare än innan. Glad
    Inga barn ännu dock, men det ska vi nog fixa det med, om vi nu välsignas med barn vill säga.. Man vet ju aldrig om man får, det är ju inte precis nån beställningsvara...

• Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-02-01 22:29:19 följande:
    Samma här, drygt 4 år. Vi flyttade ihop efter knappt 1½ år, och förlovade oss efter 3 år.
    Tillägg: Och vi kommer alltså att gifta oss nästan precis på tvåårsdagen av förlovningen.
  • Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-02-01 22:46:44 följande:
    Tillägg: Och vi kommer alltså att gifta oss nästan precis på tvåårsdagen av förlovningen.
    Jag räknar som en kratta! Vi förlovade oss efter drygt 2 år alltså.
Svar på tråden Hur länge har du och din blivande make/maka varit tillsammans innan bröllopet?