• LizzLass

"Tunga" ringar

Hej!

Âr lite novis på det här med forlovnings och vigselsringar och har tittat lite på alla innläggen här.
    Manga värkar gilla "tunga" ringar och skriver t.ex. "ringen har en härlig tyngd" och dy.
    Undrar lite på hur tyngden på ringen är och på vilket sätt det är skönt?
    Hur tung for en forlovningsring vära?

Tycker lite rejäla ringar är snyggt men är lite välig på at hitta rett ring.

Nogon med rejäla ringar här?
    Beretta!
    Visa upp bild på ringarna om ni har!

• Svar på tråden "Tunga" ringar
  • Loanne

Om vi nu ska snacka värde på ringar så kan man ju rent krasst konstatera att ALLA ringar (som köps nytillverkade) förlorar rejält i värde så fort man traskar ut genom butiksdörren... Hela smyckeindustrin är en enda stor rip off!

• Emblas Mamma
    Loanne skrev 2011-02-04 15:16:26 följande:
    Om vi nu ska snacka värde på ringar så kan man ju rent krasst konstatera att ALLA ringar (som köps nytillverkade) förlorar rejält i värde så fort man traskar ut genom butiksdörren... Hela smyckeindustrin är en enda stor rip off!
    jag specialdesignar min hos en riktig guldsmed ;)

som sagt, värdet i ringen är olika för alla!
  • fialia

Min är värderad till 10000 mer än vad den kostade att tillverka....

• Emblas Mamma
    fialia skrev 2011-02-04 16:08:56 följande:
    vad har du för ring? :)
    Tillverkade du os guldsmed eller vart?
  • fialia

Japp, egen design. Köpte en "gammal" sten, dock oanvänd. En enstensring i platina. Jag är verkligen supernöjd!

• Emblas Mamma
    fialia skrev 2011-02-04 16:48:46 följande:
    Japp, egen design. Köpte en "gammal" sten, dock oanvänd. En enstensring i platina. Jag är verkligen supernöjd!
    Lite nyfiken på det här med värdering,
    gjorde du en sådan precis efter att du köpt ringen?
    Eller senare?
    Och gjorde du den hos samma guldsmed eller någon annan stans?
  • fialia

Gjord på samma ställe. Det är en guldsmed och juvelerare som jobbar tillsammans. Har alla godkända papper och bilder.

• LizzLass

Trodde inte dehär va så svårt..
    För at precisera.
    Det är inte värdet på ringen som gäller men
    affektionvärdet.
    Titan är en billig metall och säljs dyrt i affären.

prinsessanogrodan skrev 2011-02-04 13:05:19 följande:
    Tack för den! Dags att fundera på hur du uttrycker dig???????
    Prinsessan bör precisera sina egna postar och uttryck när ni postade dehär:
    .
    "Varför skulle det spela roll om det är en ädelmetall eller ej? Jaha, colaburkar görs av aluminium...aluminium är det i flygplan också och i en massa annat...är flygplan och annat som görs av aluminium lika värdelöst som colaburkar???? Är flygplan av dålig kvalitet för att det är aluminium i dom?
    Jag tycker då inte att flygplan är värdelösa...."

Vad har flygplans värde och kvalite med titanringar at gjöra?
    Tycker ni är rätt så "off topic" här.
  • Loanne
    fialia skrev 2011-02-04 16:08:56 följande:

Jo, så har det varit med mina ringar också, men man skulle ju knappast få ut det priset som ringen värderas till. Värdering är ju väldigt godtycklig också.

• prinsessanogrodan
    Emblas Mamma skrev 2011-02-04 14:37:32 följande:
    Jag tycker inte om titanringar,
    jag gillar faktiskt att ringen har värde i sig, och den får gärna ha många fina stenar så den ser dyr ut ;)

Men det är ju en personlig grej - det är väl inget att sura över vad andra tycker?
    Jag tycker ringar med värde är MER värt för MIG,
    men vad ni andra tycker är helt upp till er själva!

Jag kan ju bara tala om för vad jag tycker och vad jag kommer ha..
    Alla har ju ett eget val, och väljer jag att ha en dyrare ring med mer värde så behöver ju inte någon med titanring känna att jag kränker denna.

jag tycker INTE om titan.
    någon annan kanske gör det och tycker inte om min ring istället.

sånt e livet!
    Fast att skriva att andras ringar är värdelösa bara för att dom inte dyra är inte speciellt trevligt och rätt respektlöst faktiskt! Det kan ju vara att man inte KAN ha andra metaller pga allergier ( jo man kan vara allergisk även mot "rent" guld), hur kul är det då att få att ens ring är värdelös? Om man nu ska uttrycka vad man tycker så kan man tänka sig för HUR man gör det!
  • Emblas Mamma
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-05 16:15:54 följande:
    Fast att skriva att andras ringar är värdelösa bara för att dom inte dyra är inte speciellt trevligt och rätt respektlöst faktiskt! Det kan ju vara att man inte KAN ha andra metaller pga allergier ( jo man kan vara allergisk även mot "rent" guld), hur kul är det då att få att ens ring är värdelös? Om man nu ska uttrycka vad man tycker så kan man tänka sig för HUR man gör det!
    jo det är klart.
    men jag tror att hon menade att värdet i sig var värdelöst för alla andra - men självklart inte för ER eftersom det är en mening bakom.
    Rent pengamässigt kansek dom är värdelösa, men rent kärleksfullt är dom självklart väldigt betydelsefulla :)
Svar på tråden "Tunga" ringar