• LizzLass

"Tunga" ringar

Hej!

Âr lite novis på det här med forlovnings och vigselsringar och har tittat lite på alla innläggen här.
    Manga värkar gilla "tunga" ringar och skriver t.ex. "ringen har en härlig tyngd" och dy.
    Undrar lite på hur tyngden på ringen är och på vilket sätt det är skönt?
    Hur tung for en forlovningsring vära?

Tycker lite rejäla ringar är snyggt men är lite välig på at hitta rett ring.

Nogon med rejäla ringar här?
    Beretta!
    Visa upp bild på ringarna om ni har!

• Svar på tråden "Tunga" ringar
  • Future Mrs S
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-01 20:35:45 följande:
    Hoppsan! Min ring är visst värdelös eftersom den är i titan! Är det värdet i kr som räknas? Jag ville ha en ring som JAG tycker är fin, som jag som allergiker tål, en ring som är reptålig och som är LÄTT (vikten) och skön att bära. Jag gillar inte tunga smycken och tunga ringar ger mig värk i fingarna.
    Jag tycker för övrigt att titan är en cool metall, det är titan som används i proteser man opererar in i kroppen och JA, det är precis därför det är en cool metall tycker jag. En metall som kroppen inte stöter bort om det opereras in i kroppen. Alla kanske inte kan/vill  följa den tankegången, men jag tycker att det gör det till en extracool metall.
    Varför skulle det spela roll om det är en ädelmetall eller ej? Jaha, colaburkar görs av aluminium...aluminium är det i flygplan också och i en massa annat...är flygplan och annat som görs av aluminium lika värdelöst som colaburkar???? Är flygplan av dålig kvalitet för att det är aluminium i dom?
    Jag tycker då inte att flygplan är värdelösa....Är titan värdelöst för att det tillhör samma grupp metaller som aluminium och för att man gör colaburkar av aluminium? Titan används för att ge människor nya tänder eller nya höftleder eller dylikt.....det gör titan till en extremt värdefull metall i mina ögon! Men om man är ute efter att ha en DYR ring och om man på nåt sätt anser att en sån ring är FINARE bara för att den är dyrare, då ska man skippa titan helt klart!
    jag fattar inte grejen med att det skulle vara finare med en ädelmetall.. man väljer ju inte titan för priset utan för att man tycker att det är snyggt. Jag har alltid tänkt att den som väljer kläder efter märke smycke efter metall är en person  som inte vet vad som är snyggt och tänker men det är ju D&G då måste det vara snyggt eller en guldring måste vara finare för den är i gld och dyrare.. ;)
  • prinsessanogrodan
    Future Mrs S skrev 2011-02-02 09:40:32 följande:
    jag fattar inte grejen med att det skulle vara finare med en ädelmetall.. man väljer ju inte titan för priset utan för att man tycker att det är snyggt. Jag har alltid tänkt att den som väljer kläder efter märke smycke efter metall är en person  som inte vet vad som är snyggt och tänker men det är ju D&G då måste det vara snyggt eller en guldring måste vara finare för den är i gld och dyrare.. ;)
  • Loanne
    Future Mrs S skrev 2011-02-02 09:40:32 följande:
    Håller med! Jag tycker själv att titan är jättefint, snygg färg och häftigt att det är så lätt. Ville i mitt tidigare inlägg bara påpeka att det trots allt blir repor även i titan.
  • prinsessanogrodan
    Loanne skrev 2011-02-02 18:58:13 följande:
    Håller med! Jag tycker själv att titan är jättefint, snygg färg och häftigt att det är så lätt. Ville i mitt tidigare inlägg bara påpeka att det trots allt blir repor även i titan.
    Jo, det är klart att det blir repor. Det blir ju i alla ringar. Sen är titan mer reptåligt, alltså att det blir inte lika djupa repor i titan som i tex guld.
  • Future Mrs S
    Loanne skrev 2011-02-02 18:58:13 följande:
    ja gud ja! vi har blanka titanringar och innan det hade vi blanka silverringar tills vi kunde välja liksom.. men ärligt talat så tror jag att titanringarna skulle se ut som silverringarna gör nu efter ett par månader (vi förlovade oss 10-10-10) för sambon fick en repa direkt bara för att han lyfte upp ett verktyg för att flytta det.. :( Nu har vi våra silverringar till vardags och titanringarna på helgerna el när vi ska någonstans för dom vill vi ha fräscha liksom.. :)

Jag förstår att många tycker att det ska synas att dom används men jag vill inte det, jag vill att dom alltid ska se nya och fräscha ut! finns ju inget helt orepbart material heller liksom..

Jag försöker övertala sambon att vi ska tatuera oss på ringfingrarna istället så kan vi ha ring när det ska var lite extra, ingen chans att det repas liksom.. ;) men fastän det var hans ide från början så är han osäker nu,, han har ingen tatuering sedan förut och det känns skumt om bara jag gör den liksom... :S 
  • LizzLass

Oj vad jag hart ställt til det!!!!
    Det jag menade var at metalvärdet inte är högt på titan men visst kan man lage snygga ringar i det materialet.
    Det är affektionsvärdet på ringen som är viktig.
    Man kan ha ring i guld, platina, titan, aluminium eller en plastring utan at jag bryr mej.

Det jag menade är at månge här på BT som inte har jättekoll på metaller, när man leser om titan som titanringar har rett så bra marknadsfört, värkat titan vara en unik "supermetall"
    som inte repas og inte går at justera storleken.
    Visst repas titan!.
    Min sambo jobbar innen metall legeringar och har jättekoll- och han jämnför titan som lite beslektad med aluminium. Jag skrev colaburkar så ni vet vilken metall jag menade.

Prinsessanogrodan - visst är din ring värdelös!! men har et storte affektionsvärde!!

Om jag vil sälje min tomma colaburk for t.ex 200 kr tyker ni jag är tokig. Ingen vil kjöpa den!!
    På en gång kjöper man titanringar med samma metallvärde som colaburken for t.ex 1000kr.
    Näst intil svindel tycker jag.

• Future Mrs S
    LizzLass skrev 2011-02-03 21:14:50 följande:
    Det jag menade var at metalvärdet inte är högt på titan men visst kan man lage snygga ringar i det materialet.
    Man kan ha ring i guld, platina, titan, aluminium eller en plastring utan at jag bryr mej.

Det jag menade är at månge här på BT som inte har jättekoll på metaller, när man leser om titan som titanringar har rett så bra marknadsfört, värkat titan vara en unik "supermetall"
    Visst repas titan!.
    Min sambo jobbar innen metall legeringar och har jättekoll- och han jämnför titan som lite beslektad med aluminium. Jag skrev colaburkar så ni vet vilken metall jag menade.

Prinsessanogrodan - visst är din ring värdelös!! men har et storte affektionsvärde!!

Om jag vil sälje min tomma colaburk for t.ex 200 kr tyker ni jag är tokig. Ingen vil kjöpa den!!
    På en gång kjöper man titanringar med samma metallvärde som colaburken for t.ex 1000kr.
    ja men inte skulle du köpa tyget till en bröllopsklänning för 10.000:- men när den är sydd och färdig ;) 
  • prinsessanogrodan
    LizzLass skrev 2011-02-03 21:14:50 följande:

Visst repas titan!.

Tack för den! Dags att fundera på hur du uttrycker dig???????
  • pumiz

Många verkar välja titanringar pga allergier och tänkte bara säga att man numera inte måste det för nu går det att få fram guld som är rent från de ämnen som orsaker allergi, tex www.bioguld.se :)

• Emblas Mamma

Jag tycker inte om titanringar,
    jag gillar faktiskt att ringen har värde i sig, och den får gärna ha många fina stenar så den ser dyr ut ;)

Men det är ju en personlig grej - det är väl inget att sura över vad andra tycker?
    Jag tycker ringar med värde är MER värt för MIG,
    men vad ni andra tycker är helt upp till er själva!

Jag kan ju bara tala om för vad jag tycker och vad jag kommer ha..
    Alla har ju ett eget val, och väljer jag att ha en dyrare ring med mer värde så behöver ju inte någon med titanring känna att jag kränker denna.

jag tycker INTE om titan.
    någon annan kanske gör det och tycker inte om min ring istället.

sånt e livet!

Svar på tråden "Tunga" ringar