• 363

Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?

Att skapa en omröstningstävling där flest inlägg är den som vinner är väll ganska konstigt?
    Då kunde man väll lika gärna fått tävla med vanliga trådar vars poäng är att disskutera?
    Jag trodde att omröstningstrådarnas poäng lite var att få statistik om något som man undrar över!
    Löjligt är vad det är!
    Hur bedömms en tråd som intressant egentligen?
    Skriv ett inlägg med bara något meningslös ord som jag sen svarar på så får vi se om vi vinner!:D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 20:35
    Jag kommer inte våga skriva så mycket fler inlägg då jag får mejl med div påhopp ifrån andra medlemmar. Inte nog med att tävlingen i sej är dålig utan den skapar bråk då alla vuxna tydligen inte vet hur man beter sej!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?
  • 363
    Mace skrev 2011-01-30 16:32:09 följande:
    Har stört mig på de här trådarna i flera dagar och nu såg jag tävlingen bakom det hela. Vilket otroligt bra sätt att skrämma bort folk från Bröllopstorget. Det här är ju inte ett forum man går till för att debattera, hit går man ju får att få råd och tips. Alla dessa omröstningstrådar är ju tok-ointressanta och tar bara upp en massa onödig plats.

Tävlingsvillkoren var dessutom urdumma. Jag undrar om det ens är tillåtet att ha en tävling med så svaga regler, det brukar krävas att man har tydligt formulerade tävlingsvillkor för att lotteri-inspektionen skall godkänna det hela.  
    Känns som en väldigt ogenomtänkt och oproffsig tävling överlag.
    Plus att regler läggs dit efteråt. En riktig flopp då alla medlemmar hatar den!
  • NeutronStar

Förstår inte vad folk klagar på. De har ju förklarat reglerna från början, bara att rätta sig efter dem.

• 363
    NeutronStar skrev 2011-01-30 20:35:08 följande:
    Förstår inte vad folk klagar på. De har ju förklarat reglerna från början, bara att rätta sig efter dem.
    Nej det förtydligade dem senare ifrån början var det väldigt lätt att feltolka. De flesta antog nog att omröstningstävling betyder den med flest röster vinner.
  • Snigel Bee
    363 skrev 2011-01-30 20:29:23 följande:
    Tävlingen verkar dessutom leda till bråk då  jag nyss fick ett argt mejl där jag blir kallad för avundsjuk, påstås ha 2 nick m.m Skittråkigt verkligen!
    A ja antar vi andra som tkr att tävlingen e riktigt ogenomtänkt e också avundsjuka!
    NeutronStar skrev 2011-01-30 20:35:08 följande:
    Nej inte från början! Det kom nya regler dagen efter tävligen!
  • NeutronStar

Dagen efter hade väl alla fortfarande tid att skapa en ny omröstning..?  Jisses, det är bara en tävling. Det är fortfarande de som äger bröllopstorget som bestämmer... Obestämd Life sucks sometimes,  deal with it.

• Snigel Bee
    NeutronStar skrev 2011-01-30 20:45:28 följande:
    Dagen efter hade väl alla fortfarande tid att skapa en ny omröstning..?  Jisses, det är bara en tävling. Det är fortfarande de som äger bröllopstorget som bestämmer... Obestämd Life sucks sometimes,  deal with it.
    Du missar poängen fullkomligt o ärligt talat så orkar ja inte ens me att försöka o förklara det för dig!
  • 363
    NeutronStar skrev 2011-01-30 20:45:28 följande:
    Det gör vi, men då de så gärna vill skapa diskussioner så är det precis det vi gör.:) Självklart har alla en chans till det men känns det inte lite oproffsigt att skapa och lägga upp en tävling utan klara regler?
  • 363

Vi får väll se om de ändrar reglerna eller om de låter tävlingen vara kavr. Om inte annat så kanske vi kan komma fram till några nya förslag inför kommande tävlingar.
    Vi har hittils iaf konstaterat

*Omröstningstrådstävling är flest röster=vinnare
    *Ska man räkna inlägg så borde inte TS egna räkna då man själv kan skriva hur många som helst.
    *Endast en tråd per person
    *Antal röster delat med antal dagar så det inte blir orättvist för att man missar starten.
    *Bättre formulerade tävlingsregler ifrån början

Sen självklart regler för osportslighet, men antar att BT har några regler för vilket uppförande som är okej överlag och inte.

Kommer ni på mer saker?

• hernameispekka
    363 skrev 2011-01-31 00:06:04 följande:

Vi får väll se om de ändrar reglerna eller om de låter tävlingen vara kavr. Om inte annat så kanske vi kan komma fram till några nya förslag inför kommande tävlingar.

*Ska man räkna inlägg så borde inte TS egna räkna då man själv kan skriva hur många som helst.
    *Antal röster delat med antal dagar så det inte blir orättvist för att man missar starten.

Sen självklart regler för osportslighet, men antar att BT har några regler för vilket uppförande som är okej överlag och inte.

Kommer ni på mer saker?

Det låter perfekt :)
  • 363
    hernameispekka skrev 2011-01-31 00:07:02 följande:
    Det låter perfekt :)

Så bra!

Vi kanske ska utnämna oss själva till tävlingsordnar kommitté?!Flört

• 363
    hernameispekka skrev 2011-01-31 00:22:23 följande:
    Eller hur. Fast då hade folk puffat sina trådar hela tiden för att den skulle synas :P
    JA men då är det ju inte puffarna i sej som bedömms utan ändå hur många röster man lyckats få. Tror folk ganska fort skulle tröttna på en tråd där TS bara puffade och då strunta i att rösta i den.

Men du har rätt det skulle bli ett problem det med men det skulle bli mindre orättvist iaf.
  • hernameispekka
    363 skrev 2011-01-31 00:27:08 följande:
    JA men då är det ju inte puffarna i sej som bedömms utan ändå hur många röster man lyckats få. Tror folk ganska fort skulle tröttna på en tråd där TS bara puffade och då strunta i att rösta i den.

Men du har rätt det skulle bli ett problem det med men det skulle bli mindre orättvist iaf.
    Mm, och mer än 3 inlägg i rad eller något av samma person skulle kunna leda till diskvalifikation. Då slipper man evighetspuffandet :)
  • 363
    hernameispekka skrev 2011-01-31 00:35:16 följande:
    Mm, och mer än 3 inlägg i rad eller något av samma person skulle kunna leda till diskvalifikation. Då slipper man evighetspuffandet :)
    Precis smart regel! Då skulle det förhoppningsvis vara lite mer sport i tävlingen.:)
  • 363
    363 skrev 2011-01-31 00:06:04 följande:

*Mer än 3 inlägg i rad från TS=diskad

Kommer ni på mer saker?

uppdaterade med 3 inlägg i rad regeln!
  • 21maj

363:då är du diskad..
    så.. nu kan ni återgå till eran sandlåda.. blir uppriktigt förbannad när jag ser hur ni beter er. och ni ska kalla er för vuxna.. då tycker jag oxå att ni ska bete er som sådana.

• Forumvärd

Den här tråden kommer att rensas ur och stängs under tiden.
    Skilj på sak- och person!
    Diskutera sakligt men låt bli att diskutera enskilda användare eller deras åsikter.

God fortsättning på 2011
Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?