• 363

Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?

Att skapa en omröstningstävling där flest inlägg är den som vinner är väll ganska konstigt?
    Då kunde man väll lika gärna fått tävla med vanliga trådar vars poäng är att disskutera?
    Jag trodde att omröstningstrådarnas poäng lite var att få statistik om något som man undrar över!
    Löjligt är vad det är!
    Hur bedömms en tråd som intressant egentligen?
    Skriv ett inlägg med bara något meningslös ord som jag sen svarar på så får vi se om vi vinner!:D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 20:35
    Jag kommer inte våga skriva så mycket fler inlägg då jag får mejl med div påhopp ifrån andra medlemmar. Inte nog med att tävlingen i sej är dålig utan den skapar bråk då alla vuxna tydligen inte vet hur man beter sej!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?
  • 363
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 12:41:20 följande:
    Håller med!! =/
    Annars borde det ha hetat inläggstävling eller något och man borde fått startat vanliga trådar också om man ville!
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:48:18 följande:
     En del har hållt på väldigt länge.  En person som startar en tävling senare än de som startade när tävlingen började har ju inte ens samma chans att vinna som de som var med från början. Detta är ju också lite orättvist eftersom de då måste vara nästan mer aktiva. Borde de inte då ta bort ts inlägg och räkna statistiskt på hur många svar/inlägg man fått beroende på tid?
    Jo någon sådant vore ju bra, då blir det ju inte den med minst liv och mest dödtid som vinner!
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:44:16 följande:
    Håller med ang rösträkningen.
    Ja för inläggsräkningen är bara löjlig!
  • hernameispekka
     En del har hållt på väldigt länge.  En person som startar en tävling senare än de som startade när tävlingen började har ju inte ens samma chans att vinna som de som var med från början. Detta är ju också lite orättvist eftersom de då måste vara nästan mer aktiva. Borde de inte då ta bort ts inlägg och räkna statistiskt på hur många svar/inlägg man fått beroende på tid?
    eller att man tar antalet röster delat på antalet dagar omröstningen varit uppe. Då får man ju snitt med antal röster per dag :)
  • turbovampyria

Jag har märkt det. Jag blev nästa chockad när jag kom in på forumet och såg alla omröstningstrådar. Trodde nästa alla hade blivit grymt uttråkade tills jag såg tävlingen, då förstod jag.

Tror att en del missuppffattade och trodde de skulle starta så många omröstningstrådar som möjligt för att vinna. Det var nog därför så många omröstningar poppade upp.

• 363
    hernameispekka skrev 2011-01-30 12:51:44 följande:
    eller att man tar antalet röster delat på antalet dagar omröstningen varit uppe. Då får man ju snitt med antal röster per dag :)
    Det var en himla smart idé för ingen röstar väll i en tråd som hamnar om ett ämne man tycker är tråkigt eller oviktigt?!
  • Snigel Bee
    Tkr inte att detta skulle vara en bra lösning alls. För på tex den som ligger 1a så frågar ju TS en MASSA följdfrågor som så uppenbart bara för att skapa inlägg och inget annat. Och ska man då ta bort TS inlägg så har man ju fortfarande kvar d meningslösa svaren som frågorna skapat. Alltså så har TS sj kunnat påverka sin chans att vinna på ett helt avgörande sätt.  
    Tkr att omröstningstävlig ska inte vara nåt annat än just det. Flest antal röster vinner.
  • 363
    turbovampyria skrev 2011-01-30 12:52:47 följande:
    Jag har märkt det. Jag blev nästa chockad när jag kom in på forumet och såg alla omröstningstrådar. Trodde nästa alla hade blivit grymt uttråkade tills jag såg tävlingen, då förstod jag.

Tror att en del missuppffattade och trodde de skulle starta så många omröstningstrådar som möjligt för att vinna. Det var nog därför så många omröstningar poppade upp.
    JAg gjorde 2 på en gång för att se vilken som blev mest populär.:) Så jag är väldigt skyldig till nedlusningen jag med. Tror det också beror på den dåligt ormulerade texten.
  • turbovampyria
    hernameispekka skrev 2011-01-30 12:51:44 följande:
    Det var något sådant jag tänkte men min förklaring blev lite konstig Glad
Svar på tråden Tycker du också att omröstningstävlingen är löjlig och felformulerad?