Stephanie skrev 2011-01-24 22:08:26 följande:
oj vilka debatter det blivit. jag menade inte att gäster ska betala ett korvöre, vi ska stå för allt själva. Det är vi som gifter oss och bjuder till fest! =) vi har tagit in offerter från lite olika ställen och när man slår ut vad deras kostander blir per person (då allt inkluderat) så landar vi runt 1300kr per person. Känns som orimligt dyrt...
Typ som en cateringfirma skulle ha betalt för varje kuvert 125kr/person (tallrik, gafflar, knivar, glas etc...), sen kostade sopsäckar och allt sådant 3000kr för en kväll, känns som att bara man nämner ordet bröllop rusar priset iväg!
Men nu har vi ett annat ställe med en bättre prisnivå på gång. Men jag trodde i min värld att catering och lokal och köpa egen dricka var uteslutet billigast men tji fick jag...
Men ni kan väl hyra en lokal som redan har porslin så det räcker.
Bygdegårdar brukar t ex ha det! Kolla upp utanför Stockholm vet ja!
Vi bor ca 45 min bilväg från innerstan och här kostar tre dagars hyra av en lokal för 100 personer 3500, men då ingår porslin och sånt.
Det är i sanning inte världens finaste lokal, men jag är säler på att den går att piffa till! (alhamrastugan, Rimbo i Norrtälje komun)
Och vill du komma billigare undan beträffande personal, så kan du ju försöka byta tjänster med andra brudpar här på torget.
Jag ska t ex stå för musiken på ett bröllop, och får tre serveringspersoner som tack för det!