• Stephanie

kuvertpris runt 1300kr?!

Hjälp!
    Hur vi än vrider och vänder så hamnar kostnaden runt 1300kr per person Då har vi testat med lokal o catering, fina restauranger, etc etc. Hur gör ni alla goa människor för att få ner kuvertkostanden???
    Bör tilläggas att vi ej har möjlighet till eget tält samt att vi inte har stor släkt som mer än gärna hjäper till med att laga mat etc. Jag har vridit och vänt på siffror och gjort kalkyler hela kvällen....

Någon med tips på lokal och billig catering i Stockholm???

• Svar på tråden kuvertpris runt 1300kr?!
  • Love Story

Skulle det fungera med vilken lokal som helst i Stockholmsområdet eller vill ni hålla er till innerstaden? Har ni några andra särskilda krav vad gäller lokalen?

Vi har bokat lokal och ska anlita ett cateringföretag för mat och personal och räknar med att det går på ca 800 kr/person. Lokalen kostar en del men vi sparar en hel del på att vi får köpa all dricka själva.

• Stephanie

Vigseln kommer vara utanför Nacka och vi har planer på chartra buss. Så tips på lokal Stockholm med omnejd tas tacksamt emot! =)

• SnuttisSessan

Alltså 1300 kr är det ett skämt ?
    Lät gästerna betala en del sen får väl ni snällt betala resten, det är ju ni som gifter er ni som får betala.
    Jag kan visst förstå mig på kuvertbröllop men absolut inte i den prisklassen

• Chicita

Oj... Vårt kuvertpris ligger på 475:- och då kommer cateringfirman 30 mil bortifrån ändå...
    Lokalen är i och för sig gratis eftersom vi är i församlingshemmet som hör till kyrkan vi gifter oss i.

Jag var på ett bröllop i Stockholm i somras.
    Dom hade hyrt lokal på Långholmen. Lite udda men helt ok att vara i. Dom hade egen cateringfirma + egen sprit med till lokalen och det hjälper ju till att hålla nere kostnaderna :)

• Sebastiána

Ojdå. Vi har väl en kuvertkostnad på knappt 500 och då ingår

lokal serveringspersonal mat (catering) inklusive milersättning för 20 mil tårta spettekaka kaffe och avec vin till maten dricka, snacks och godis till baren Fast vi gifter oss i norra Skåne.
    Det är krångligt med lokal där man måste fixa allting själv, men det blir billigare plus att man kan få det mer som man vill. När min syster gifte sig var festen på en restaurang och de fick inte ens dekorera borden som de ville.

Jag känner inte till Stockholm så bra, men det borde finnas billigare lokaler utanför. Om ni ändå ska chartra buss varför inte köra gästerna till ett ställe längre bort från Stockholm?
  • Love Story

Har du kollat på lokalagenten.se? Där kan man söka efter olika kriterier som område, antal personer som ska få plats, om man vill ha med egen mat eller dryck osv.

• förlovadflicka

Waaaa, 1300?! Vårt kommer ligga på max 450 och då ingår lokalen och servering, blomsterarrangemang, dukning och allt! Ok, vi har alkoholfritt men hade väl inte blivit så dyrt ändå... Det måste ju gå att få det billigare även o stockholm...

• Aniara4

Du kan kolla ganska billiga lokaler på Stockholms stads lista booking.stockholm.se/netinterbook/ (man kan hitta lokaler där och sen leta upp deras egen hemsida och boka ganska många av dem).

Vi kommer att vara här: www.nybohovsrestaurang.se/ , vi har varit där så vi vet att den är fräsch och fin, och priset gjorde att vi kunde dubblera antalet gäster! Skrattande

• turbovampyria

Kommer ni be gästerna betala 1300kr per pers i? (nu undrar jag bara och kritiserar inte)

Om ni tar så mycket per person kan det lätt bli att ni får ett stort bortfall av personer som kommer till bröllopet eftersom de inte kommer att ha råd att lägga ut så mycket pengar. Kan ni inte ta en liten summa och betala resten själva. Det är ändå ert bröllop och ni skriver ju att ni inte har personer som kan hjälpa er med bröllopet. Har de då råd att komma till ett bröllop där det kostar 1300kr per person? Det är något ni kanske måste fundera på.

• TheD

1300 ??? Då kan ni nog glömma att få bröllopspresent...

Vi har ingen avgift av något slag och skulle heller inte drömma om att ha det. Men hotell har lokaler som antingen inte kostar mycket eller är gratis omman beställer mat från hotellet...

Finns det verkligen inga släktingar eller vänner som kan hjälpa till med något?

Svar på tråden kuvertpris runt 1300kr?!