Bröllop utomhus
Hej!
Är det någon som har någon erfarenhet om vigsel utomhus? Hur har det gått? Väder?
Skulle bli tacksam för alla synpunkter!
Hej!
Är det någon som har någon erfarenhet om vigsel utomhus? Hur har det gått? Väder?
Skulle bli tacksam för alla synpunkter!
Hej
Vi gifte oss i lördags utomhus.
Vi hade hyrt tre stycken stora tält på rad för långbordet (50 pers) och ett likadant där buffén skulle stå.
Vi hade också gjort iordning ett "altare" ute med två marchallhållare, höga, fast vi bytte ut marschallerna mot blommor.
Tanken var att om det inte regnar är vi ute och om det regnar står vi under "buffétältet".
Nu blev det strålande sol, samtidigt kom sakta fallande regn som blev till fallande silverdroppar i solskenet och ringarna på vattnet blev till silverringar, då rusade vi in under tältet.
Som finalnummer av "han där uppe" skickade han ner en skur med hagel!.... Allt detta medans solen sken för fullt ;)
Snyggt scenario eller?
Hej!
Lyckligaste
Var det möjligt att hyra kyrkan bara ifall det var regn? Gick de med på det? Fick ni betala någon sorts kostnad för det?
Susen
Hur mycket kostade det att hyra tält?
Tack för alla svar!
Susen: På många ställen i världen betyder solregn tur. Måste vara det perfekta bröllopsvädret!
My24: Vi vet inte än vad det kommer att kosta. Vi hyr det av en god vän men jag kan fråga vad det kostar normalt.
Det var stora, höga toppiga tält som har stått på bl.a Göteborgskalaset och Ullevi, ganska rejäla med andra ord.
Sibella: Jag tänkte samma sak, det här vädret måste vara perfekt. Måtte det nu bara stämma :)
Vi gifte oss i början på augusti vid vattnet, det var strålande väder och vi hade en tjej som spelade gitarr och sjöng ingångs- och utgångs musik.
Hade det regnat hade vi varit inne på Herrgården som vi hade hyrt som ligger vid vattnet där vi gifte oss...
Ångrar inte en sekund vår utomhusvigsel, det var det mest underbara vi har gjort och jag vill starkt rekomendera det. Men det är ju alltid bra med en reservplan för det kan ju trots allt regna, det är ju inget man rår över.
Lycka till...
Jag gillar tanken på utomhusbröllop och hade vissa planer på det. Det som fick mig att ändå välja en kyrka är att musiken var så jätteviktig för både mig och min man. Jag _ville_ verkligen gå ut och in till pampiga orgeltoner! Jag ville att psalmerna skulle eka i kyrkvalven! Annars hade jag gärna vigts utomhus, jag vet precis var!
Vi gifte oss utomhus 19 juli ute vid Nyckelviken. Eftersom det var så varm så var vi ute men hade även tillgång till lusthuset om det skulle regna.
/ Ulrika
Nino
Låteer väldigt bra med ett inohusalternativ. Det var inte någonstans i Göteborgstrakten som ni gifte er?
Vi hade bröllop utomhus (i närheten av herrgården där vi skulle ha festen) och vi hade underbart väder! Som backup-plan kunde vi vara i herrgården om det regnade, men det behövdes som tur inte.
Vi planerade in bröllopet i augusti, eftersom det är den säkraste sommarmånaden vädermässigt sett...
Se bilder från bröllopet på
weidt.webhop.net
My24:
Nej det var i Stockholms området vi gifte oss!
Någon som har ett bra förslag på ett ställe, vid havet runt Göteborg, där man kan gifta sig utomhus. Där det är någolunda plant så man kan sätta upp ett tält vid regn? :)
Hur stort är ert sällskap ? Skulle ni vilja vara i skärgården ? På Kungsö, söder om Göteborg är jättefint; nära havet och plant nog så att man skulle kunna sätta upp ett tält, och en fin vik med sandstrand om ni vill bada- dock många båtar sommartid. Det är ett naturreservat men att sätta upp ett tält några timmar tillfälligt borde väl inte vara förbjudet..
Naturligtvis finns det ett par hakar med att vara på en ö: man får hyra en taxibåt för att komma dit/hem och det är ju lite utsatt om det skulle blåsa kraftigt. Men jättefint vid rätt sorts väder..
Maria:
Tack för förslaget. Vi är ca 80 personer. Det är ju problemet att vi ska gifta oss på sommaren, då är det ofta mycket folk vid plana ställen vid vattnet. :(
Vi skulle gärna vilja gifta oss antingen i Onsala, Särö eller ute på Tjörn...om någon har tips...:)