• My24

Bröllop utomhus

Hej!

Är det någon som har någon erfarenhet om vigsel utomhus? Hur har det gått? Väder?
    Skulle bli tacksam för alla synpunkter!

• Svar på tråden Bröllop utomhus
  • Labban04

Var på bröllop 1 augusti i år som var utomhus på en brygga. Det var strålande sol och hel underbart. De fläktade lite skönt på bryggan. Som ingångsmusik spelade en tjej gitarr och sjöng Ted Gerdestads låt.....UNDERBART!

Lycka till

• My24

Hej Labban04!
    Tack för ditt svar! Vet du hur de hade gjort om det hade varit dåligt väder? Hade de gift sig inomhus då eller satt upp något tält eller liknande ute?

• Lyckligaste

Hej My24.

Vi gifte oss för tre veckor sedan utomhus i en kyrko ruin från 1300 talet.
    Och utomhus bröllop är något jag värkligen kan rekomendera:)
    Det blir liksom en helt annan atmonsfär,det blir mer avspännt och romantiskt.
    Vi hade turen och fick kanon väder, och allt va värkligen precis så som jag drömt om.
    Men om det nu skulle visat sig att det va regn, så bokade vi även kyrkan!

Så om det är utomhus du vill vara, så tycker jag absolut att du ska göra det!
    Och boka även kyrkan i FALL det skulle va dåligt värder.
    Men jag håller tummarna för er att det blir fint:)

• Susen

Jag gifter mig utomhus imorgon.
    Vi har satt upp tre stora tält där långbordet ska stå och ett mindre en bit därifrån som buffén ska vara i.
    Om det är soligt gifter vi oss vid sidan av, i gräset, om det regnar väntar vi med att duka upp buffén och viger oss under det tältet.

• Jordgubbs-Jenny

Vi skulle på sätt och vis vilja gifta oss utomhus, men förutom att min fästman är rädd att han skulle få totalnoja innan vigseln för att han skulle oroa sig så över vädret så faller det nog för vår del på ljudet. Vi vill ha mycket sång och det låter så himla platt och tunnt ute, om man så har en hel kör. Därför väljer vi nog en kyrka med bra kaustik istället.
    Men jag avundas er som väljer att gifta er ute! Jag är en sån där som skulle tycka att det var dunderhäftigt att gifta sig i hällande regn.

• Johanna = en lat kock

vi gifte oss utomhus 2a augusti och det ÖSREGNADE hela morgonen! men det sprack upp mer och mer och precis när solisten började sjunga så kom solen igenom!

Jordgubbs-Jenny
    Kaustiken var det inget fel på den funkar bra att rensa avlopp med....

Vi använde förstärkare och högtalare till både sång och tal annars hade det inte hörts alls. Inte var det så dyrt att hyra heller en rejäl anläggning med 2 micar 2 rejäla högtalare och förstärkare kostade 500kr för en helg...

• Maria

Jag har varit med vid flera utomhusbröllop och tycker att det kan vara jättefint, om det bara inte är kallt. Om det regnar så får man antingen ha ett alternativ planerat eller vara mentalt förberedd på att bli blöt och inte tycka att det gör något. För min del skulle jag inte oroa mig om det bara inte var kallt - kyla + regn blir ju en jobbig kombination.

Jordgubbs-jenny, du skrev att du skulle tycka det var häftigt att gifta sig i hällande regn - jag har varit med om ett sånt bröllop (som gäst). Det regnade så våldsamt att man hade svårt att höra något av vad de sa, men brudparet tyckte ändå att bröllopet var lyckat och sa att regnandet bara blev ett extra minne. Som tur var var det riktigt varmt så trots att de förstås blev helt plaskblöta så behövde de ju inte frysa..

• Weblove

Hej!

Vi gifte oss i Botaniska trädgården i Visby i början av augsti, en borglig vigsel..Vi hade en underbart romantisk dag och ett av våra vittnen började gråta för att hon tyckte att det var så vackert och hon var inte ens någon av våra vänner..Det var ett "kommunalt vittne" , man måste ha 2 vittnen när man gifter sig borgligt. Och min väninna som var det andra vittnet, är en flitig bröllopsgäst, och hon tyckte att det var en av de vackraste vigslar hon hade varit på ..Och hon har vait på ca 60 st..SÅ..visst kan det bli helt underbart!! Speciellt om det är på våren/sommaren så man slipper att frysa *ler*
    Lycka till!!

• My24

Tack alla för era svar!

Johanna = en lat kock
    Vad hade ni gjort om det hade fortsatt regnat? Hade ni något annat alternativ?
    Är det någon som har varit på bröllop utomhus när de har regnat och de har haft det i ett "tält"? Vad tyckte ni om det i så fall?

• Johanna = en lat kock

Vi hade dels ett tält om det bara regnat lite grann...
    sen hade vi en matsal dä de flesta hade fått plats om det hade fortsatt hälla ner...

Svar på tråden Bröllop utomhus