• ShoegirlNYC

Någon som har erfarenhet av milanoo.com???

Tänker snart beställa min brudklänning och undrar om någon där ute har erfarenhet av milanoo.com. Det är nämligen där jag hittat den! 

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av milanoo.com???
  • E090422

Hej, har också beställt min därifrån, 1 månad sen, så de kommer väl om ca 1 månad :)

• Wintercandles

Jag har beställt min brudjacka där i från. Hoppas hoppas den sitter bra.

• ShoegirlNYC

Här är min klänning! Den ska såklart ångas och puffas till med en tunn tyllkjol under =) Hoppas ni blir nöjda med era klänningar!

• Triton77

Hmmm....min klänning skulle ha kommti den 20 mars men har inte kommit ännu. Har fått svar via chatten att den är skickad och att jag skulle få ett mail med kollinr så att jag kan  spåra den men inget sådan mail har kommit.

På hemsidan, min sida, står det att den är skickad så det är väl bara till att vänta....vet ju att den kan har fastnat i tullen

• Triton77

Oj då nu kom percis ett sms om att DHL har varit här och försökt leverera ett paket idag!!! Ringde kundtjänst som det stod att jag skulle göra men där var ju stängt....... får ringa imorgon.!

Borde ju vara klänningen då jag inte beställt något annat.............!!!!!!!!

• Triton77

Min klänning har kommit och den är superfin!!! Har dock inte kunnat prova den ordentligt då det är snörning i ryggen.

• E090422

Beställde min klänning därifrån och är störtnöjd!! Har provat den och behöver gå ner lite i vikt :)
    beställde även min dotters klänning därifrån, men hnon har inte fått prova den än :P

• nica83
    Triton77 skrev 2011-03-31 12:28:38 följande:
    Min klänning har kommit och den är superfin!!! Har dock inte kunnat prova den ordentligt då det är snörning i ryggen.
    Är nyfiken... har du provat? Har du någon bild att lägga upp? Har också hittat drömklänning på milanoo och funderar på att lägga beställning...
  • Sörön10

Jag chattade med dem igår och undrade hur det gick med min klänning som jag beställde i mitten av mars. De hade då skickat den med DHL dagen innan (tisdag!) Nu är jag jättenyfiken!

• Triton77

Japp jag har provat och det behövs sys in lite på sidorna..... La medvetet på någon cm vid beställningen men hade inte behövt göra det då det är snörning i ryggen. Bilder finns i mitt galleri.

• Höstbröllop 2011

Ville bara inflika med att jag fick mina klänningar från Milanoo.com idag och är jätte, jätte, jätteledsen... Rynkar på näsan För det första ser klänningarna inte i närheten ut som på bilderna och sen har de skickat minst 2 storlekar för smått! Jag beställde t.o.m. en storlek större bara för att undvika detta. Jag är så, så ledsen... och pank!

Beställde 4 klänningar, varav tre brudklänningar, och det vara bara tärnklänningen som blev fin men även den var i för liten storlek och ändå har jag mätt NOGA enligt deras egna tabeller!

Nån annan som har erfarenhet av dem? Eller vart med om liknande, har ni fått hjälp? Fy vad jag är ledsen nu........

• Bridezilla11
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:31:13 följande:
    Ville bara inflika med att jag fick mina klänningar från Milanoo.com idag och är jätte, jätte, jätteledsen... Rynkar på näsan För det första ser klänningarna inte i närheten ut som på bilderna och sen har de skickat minst 2 storlekar för smått! Jag beställde t.o.m. en storlek större bara för att undvika detta. Jag är så, så ledsen... och pank!

Beställde 4 klänningar, varav tre brudklänningar, och det vara bara tärnklänningen som blev fin men även den var i för liten storlek och ändå har jag mätt NOGA enligt deras egna tabeller!

Nån annan som har erfarenhet av dem? Eller vart med om liknande, har ni fått hjälp? Fy vad jag är ledsen nu........
    Var dom jätte annorlunda i verkligheten mot bilderna på hemsidan? Fy vad jag tycker synd om dig! Chatta med dom och säg att dom får ta och skicka RÄTT klänningar till dig, för du fått fel storlek och klänningstyp.
  • amelie83
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:31:13 följande:

Det är klart att klänningar blir annorlunda! Bilderna är ju inte deras och det är inte de som gjorde original klänningen från början.
    Får man fråga varför du beställde tre klänningar?
    Du får nog inte dina pengar tillbaka. Det finns inte några garantier när man handlar från Kina. Men du kan kanske sälja de alla klänningar och köpa en här i Sverige:)
  • Höstbröllop 2011
    Bridezilla11 skrev 2011-05-04 16:02:19 följande:
    Var dom jätte annorlunda i verkligheten mot bilderna på hemsidan? Fy vad jag tycker synd om dig! Chatta med dom och säg att dom får ta och skicka RÄTT klänningar till dig, för du fått fel storlek och klänningstyp.
    Man kan säga att 2 av klänningarna var stor skillnad från bilderna och de andra 2 var okej. Jag håller på att diskutera fram en lösning med dem via mejl just nu. Håller tummarna!
  • Höstbröllop 2011
    amelie83 skrev 2011-05-04 17:06:31 följande:
    Det är klart att klänningar blir annorlunda! Bilderna är ju inte deras och det är inte de som gjorde original klänningen från början.
    Får man fråga varför du beställde tre klänningar?
    Du får nog inte dina pengar tillbaka. Det finns inte några garantier när man handlar från Kina. Men du kan kanske sälja de alla klänningar och köpa en här i Sverige:)
    Det fattar väl jag också att man inte kan förvänta sej att de blir exakt som på bilderna men när det skiljer stora, viktiga detaljer så tycker jag inte att det känns okej. En sån detalj som skiljde på min ena klänning var t.ex. att den skulle varit med diagonal skärning (lite "sjöjungfrumodell-light") men istället skicka de en a-linje. Det är inte okej enligt mej då det är alldeles för stor skillnad. Jag kan inte använda a-linje heller eftersom jag inte ser klok ut i det.

Jag beställde tre klänningar för att 2 av dem var så fina att jag ville prova båda innan jag bestämde mej och den tredje var en kort modell i champangefärg som jag skulle haft på min dotters namngivelsfest. Den ser dock ut som något från Butterix så det blir inget med det...
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av milanoo.com???