• ShoegirlNYC

Någon som har erfarenhet av milanoo.com???

Tänker snart beställa min brudklänning och undrar om någon där ute har erfarenhet av milanoo.com. Det är nämligen där jag hittat den! 

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av milanoo.com???
  • Triton77

Jag funderar också på att  beställa där ifrån......... eller så blir det shopindream. Båda har klänningen jag vill ha men till ganska olika pris........ 113 us dollar eller 199 us dollar

• snart en Eriksson

ja jag hoppar på här för jag är oxå intresserad av de sidorna

• 363

Jag har beställt min klänning därifrån och den har beräknad leverans 4 Februari. Så såfort jag får hem den så lovar jag att uppdatera om jag blev nöjd eller inte. Söker man på google så kommer den fram massa norska sidor där dem beställer klänningar därifrån och verkar nöjda.:)

• Ida85
    363 skrev 2011-01-25 10:00:52 följande:
    Jag har beställt min klänning därifrån och den har beräknad leverans 4 Februari. Så såfort jag får hem den så lovar jag att uppdatera om jag blev nöjd eller inte. Söker man på google så kommer den fram massa norska sidor där dem beställer klänningar därifrån och verkar nöjda.:)
    Funderar oxå på beställa därifrån. Hur betalade du klänningen? och vad gav du för frakten? Hoppas din klänning är fin. :)
  • Titaniah

Är det någon som har koll på de amerikanska storlekarnas motsvarighet för europeiska/svenska storlekar? Har letat på nätet efter någon tabell men inte hittat något bra ännu.

Funderar också över om storlekarna på minoo.com är "små" eller "stora" - en US-strl som motsvarar t.ex. europeisk strl 40 kan ju vara mindre än den strl 40 man är van vid här hemifrån. Om någon hänger med i vad jag yrar om?=) Någon som har beställt från minoo och kan berätta hur klänningen passade utifrån strl?

Mycket att tänka på, tur jag har hittat hit så man kan få tips om allting Glad

• 363

Jag betalade den via payson eller något sådant.:)
    Frakten kostade runt 30 dollar tror jag.

VEt tyvär inget om strolekarna då jag beställde min måttsydd så den passar perfekt. Kostar 16 dollar extra att få den måttsydd men det är det helt klart värt, Annars borde de väll ha storleksguide på sidan.

• Thailand2011

Jag har också hittat min drömklänning på Milanoo.com.
    Problemet är att jag har mailat dom flera gånger eftersom jag har lite frågor om designen, men jag får inte något svar!!!
    Börjar bli lite brådis här, o jag vill gärna ha kontakt med dom innan jag beställer.
    Någon som haft samma problem och svårt att få kontakt? Vilken mailadress skickade ni till ?
    Det står att man ska kunna chatta med dom, men det verkar inte fungera.... :/ Hjälp!!

• 363
    Thailand2011 skrev 2011-01-30 07:21:23 följande:

Jag har också hittat min drömklänning på Milanoo.com.
    Problemet är att jag har mailat dom flera gånger eftersom jag har lite frågor om designen, men jag får inte något svar!!!
    Börjar bli lite brådis här, o jag vill gärna ha kontakt med dom innan jag beställer.
    Någon som haft samma problem och svårt att få kontakt? Vilken mailadress skickade ni till ?
    Det står att man ska kunna chatta med dom, men det verkar inte fungera.... :/ Hjälp!!

Skit i mejlen chatta med dem det funkar kanon!
  • marnys

Jag försöker chatta med dem, men så fort man har skickat frågan så stängs fönstret...
    Jag är ute efter tre tärnklänningar, funderar på att beställa dessa från milanoo.com.
    Mitt dilemma är att en av tärnorna kommer vara höggravid på bröllopet. Min förhoppning är att de ändå kan ha lika klänningar, om man kan måttbeställa klänningen till henne som är gravid? Eller är det någon som har ett annat förslag?

Tack =)

• Titaniah

Mycket riktigt så finns det en storleksguide på sidan, tack för tipset! Själv tittade jag visst inte ordentligt =)
    Måttsytt låter klokt, 16 dollar lägger jag mer än gärna på det!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av milanoo.com???