6000:- ok?
Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.
Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.
Vad billigt.. vi betalar 5000 kr för en timmes fotografering där det ingår 18 (lite osäker) bilder i en bok. Vill vi köpa loss en bild sen kostar det 700kr/styck.
Så ditt låter mycket bra..
Jag tycker det är ganska dyrt (jämfört med vad vi ska ha) Vår fotograf tar 1000 kr som startavgift och sedan 500 kronor per timme, vi ska ha med henne i stort sett hela dagen och hon är jätteduktig! Vi får alla bilder på cd och så väljer hon ut de hon tycker blev finast och redigerar dem och lägger i en annan fil. Tyvärr fixar inte hon förstoringar men det kan man ju ordna själv :)
våran fotograf tar 4000:- för 3 timmars fotografering inkl vigsel och gruppkort och innan vigseln då såklart! då får vi alla bilder på en skiva..vilket blir mellan 100-200 kort.
sen kostar en förstoring mellan 400-700 kr.
Bra pris tycker vi för den vi hade bokat från början skulle ha 5000:- för 1 timma inkl 25 st kort i ett album, en extra timma skulle kosta 3000:- till !!!
Vi är väldigt glada att vi kollade upp flera stycken en extra gång.
oki, kanske ska kolla lite fler fotografer & jämföra.
På 3 timmar vad hinner man då? vigseln, och gruppbild/enskild bild sen? vill ju max hålla på 1 timme efter vigseln så att gästerna slipper vänta för länge lixom.
Vad kan man fotografera för vettigt innan vigseln (1 timma innan max) eller man kanske kunde fotografera 1 timme på festen? svårt att planera tycker jag...
Våran kostar 1798kr för 2 timmar. Hon skulle däremot tagit 2700kr för tre timmar. Jag tycker 6000kr låter dyrt. Sedan kostar albumen 300kr för liten och 600kr för ett stort.
Det låter som ett väldigt bra pris! Speciellt om det är en duktig fotograf.