Korallbruden skrev 2011-01-12 21:51:41 följande:
Håller med... för varför gifta sig och skapa " drömbröllop" på sina bästa vänners bekostnad?
men ärligt talat.
så länge man är öppen från början med om man kan/tänker betala för tärnan eller inte - vad är då problemet?
drömbröllopet sitter knappast i om man betalar klänningen för en tärna eller inte.
och om det nu är ens syster, bästa vän osv som tillfrågas om tärnskap - ska man då inte ha en sådan relation att man kan prata öppet om det ekonomiska också? "nej, jag kan tyvärr inte ställa upp om jag måste betala detta själv" eller "vi kan inte betala kläder och hår för dig, men om du har möjlighet att göra det själv skulle det vara väldigt värdefullt att få ha dig med i detta"? är det verkligen så svårt? då undrar jag om man verkligen har en så himla bra och nära relation.
om vi ändå är inne på detta med "på andra människors bekostnad" så är det väl isåfall precis lika fräckt att skriva önskelistor och förvänta sig presenter eller "bidrag"? särskilt om det är så att folk ändå behöver betala resor, boenden, möhippor/svensexor osv.