• Brud011

Vad ska ni ha för BH under bröllopsklänningen?

Jag ska ha en brudklänning som går djupt ner i ryggen och är av tubmodell, dvs inga axelband. 
    Jag har köpt en s k "Freebra" och undrar om det är någon som haft den på sin bröllopsdag, och vet om den håller måttet? Man lär ju bli svettig, varm, och den ska hålla flera flera timmar liksom.

Så någon som har haft den under bröllopet?  

• Svar på tråden Vad ska ni ha för BH under bröllopsklänningen?
  • TheD

Free bra är inte det bästa. Har haft det under kläder där ryggen är bar t.ex. MEN det gäller att överdelen är tajt annars ramalar "bh:n" ner...

Det är min erfarenhet. Till min brudklänning kommer jag nog ha free bra pga den tajta överdelen :)

• Emblas Mamma
    elisabettan skrev 2011-01-09 12:06:47 följande:
    Jag tackar för en bra tråd och har bestämt mig för att gå til lbutik och testa en. Behöver bra hjälp för att få till det bra, speciellt efter 25 minus på vågen. Vet inte längre vad jag har för storlek. Blir en tur till Twilfit helt enkelt!
    En intressant grej du tog upp som jag undrat över länge!
    KAN man verkligen testa en freebra? Jag menar, det är ju klister och så och inte alltid så fräscht att testa en som någon annan testat?
    JAg tycker det känns lite sådär - men har ändå alltid undrat om man kan testa?

Det skulle iofs vara bra att veta vilken storlek man ska ha för dom är ju inte så billiga.. Inte roligt att köpa fel i onödan.. Jag hade gärna testat lite olika jag med! :)
  • sofi 88

Tror inte man kan testa freebra, har bara sett dem i plastförpackningar vid kassan. Problemet med dem är väl att man inte kan ha en freebra om man har lite större kupa. Vet inte om det bara är a-b eller a-c?

• Syrinx
    sofi 88 skrev 2011-01-09 13:05:33 följande:
    Tror inte man kan testa freebra, har bara sett dem i plastförpackningar vid kassan. Problemet med dem är väl att man inte kan ha en freebra om man har lite större kupa. Vet inte om det bara är a-b eller a-c?
    Precis vad jag tänkte fråga... Jag som har 65-70 E, är det kört för mig? 
  • sofi 88

Skulle tro det, har ungefär samma strl och fick höra att det var typ kört...

• Syrinx
    sofi 88 skrev 2011-01-09 14:18:18 följande:
    Skulle tro det, har ungefär samma strl och fick höra att det var typ kört...
    Suck! Vad ska du ha istället då? Jag behöver iallafall nåt axelbandslöst eftersom jag ska ha ganska djup båtringning.
  • sofi 88

Jag har inte köpt klänning än, lär inte göra det förräns om drygt ett år eftersom vi gifter oss 2012, men jag vill gärna ha en klänning med axelband. Vet dock att chantelle har ganska bra axelbandslös bh som du skulle kunna kika på, som jag själv köpt. Chantelle har väldigt många strl. bland annat flera modeller i 65 F, skulle tro att den axelbandslösa finns i 65 E och vet med säkerhet att det finns 70 E.

• Syrinx
    sofi 88 skrev 2011-01-09 14:35:00 följande:

Jag har inte köpt klänning än, lär inte göra det förräns om drygt ett år eftersom vi gifter oss 2012, men jag vill gärna ha en klänning med axelband. Vet dock att chantelle har ganska bra axelbandslös bh som du skulle kunna kika på, som jag själv köpt. Chantelle har väldigt många strl. bland annat flera modeller i 65 F, skulle tro att den axelbandslösa finns i 65 E och vet med säkerhet att det finns 70 E.

Nej jag har inte heller köpt, ska sy om mammas brudklänning lite Vill ha kvar de långa ärmarna med sina vackra manschetter, fast tycker att det blir för mycket med puffärm och krage i nacken - då blev båtringning ett bra alternativ! Åh, det var ett jättebra tips! Ska kolla upp Chantelle och deras axelbandslösa, skönt att höra att den finns i flera storlekar eftersom jag inte är helt säker på min storlek just i det märket. Tack!
  • Yarrow

Jag har storlek D och det fanns större också. Så välsorterade underklädesbutiker har :)

• sofi 88

Fick höra när jag frågade expediten att det inte kunde hålla på plats om man hade större kupa faktiskt. Men det var ju underligt.

Svar på tråden Vad ska ni ha för BH under bröllopsklänningen?