• Brud011

Vad ska ni ha för BH under bröllopsklänningen?

Jag ska ha en brudklänning som går djupt ner i ryggen och är av tubmodell, dvs inga axelband. 
    Jag har köpt en s k "Freebra" och undrar om det är någon som haft den på sin bröllopsdag, och vet om den håller måttet? Man lär ju bli svettig, varm, och den ska hålla flera flera timmar liksom.

Så någon som har haft den under bröllopet?  

• Svar på tråden Vad ska ni ha för BH under bröllopsklänningen?
  • elisabettan
    Brud011 skrev 2011-01-08 21:37:58 följande:
    Jag ska ha en brudklänning som går djupt ner i ryggen och är av tubmodell, dvs inga axelband. 
    Jag har köpt en s k "Freebra" och undrar om det är någon som haft den på sin bröllopsdag, och vet om den håller måttet? Man lär ju bli svettig, varm, och den ska hålla flera flera timmar liksom.

Så någon som har haft den under bröllopet?  
    Vill också veta!Skrattande
  • Emblas Mamma

Jag har använt freebra men dock inte på bröllop! Men en kväll då och då:)
    Det har fungerat relativt bra faktiskt! Jag har pplevt att den sitter på sin plats och ör vad den ska!

Men om man vill vara på den säkra sidan - kan man inte ha en extra freebra med sig i handväskan och byta under kvällen? Det är faktiskt rätt skönt att ta av sig den när den blivit varm - vilket man egentligen inte upptäcker förrän man just tagit av den. Och då kan det vara skönt att sätta på en ny som är lite kall och sval:)

• Yarrow

Jag hade en Freebra under min bröllopsklänning. Hade en korsett med stålskenor och ville egentligen bara ha en som höll tuttarna på plats när man skuttar omkring :)
    Den satt som en smäck hela kvällen och efter en liten tvättning va den som ny och passar under alla mina tubklänningar så det var ett riktigt bra köp enligt mig!

• Brud011
    Yarrow skrev 2011-01-08 22:38:53 följande:
    Jag hade en Freebra under min bröllopsklänning. Hade en korsett med stålskenor och ville egentligen bara ha en som höll tuttarna på plats när man skuttar omkring :)
    Den satt som en smäck hela kvällen och efter en liten tvättning va den som ny och passar under alla mina tubklänningar så det var ett riktigt bra köp enligt mig!
    hm.. vet inte om ja fattade rätt.. hade du både en korsett och en freebra..? eller var klänningen som en korsett? :)
    låter bra att den höll måttet iaf! 
  • Catlife

Har också köpt en freebra och tänkte ha den under klänningen. Har använt den under hela dagar och kvällar för att se om den håller måttet - och det gör den! Jag är jätteglad att jag köpte den. Det är lite teknik att få den på plats men när den väl sitter där så gör den sitt jobb perfekt.

• Julibrud2011

Har också köpt en free bra... till sambons besvikelse ;) Det var det värsta han har sett! Haha... hursom helst så köpte jag en annan klänning så nu vet jag inte om den behövs, men som sagt, verkar ju vara bra att ha till andra kläder!

• Yarrow
    Brud011 skrev 2011-01-08 23:33:06 följande:
    hm.. vet inte om ja fattade rätt.. hade du både en korsett och en freebra..? eller var klänningen som en korsett? :)
    låter bra att den höll måttet iaf! 
    Ja, överdelen på min klänning var en korsett, finns bild i mitt galleri :)

Så för min del blev bhn bara ett extra, men välbehövt stöd.
  • Fårävvör

Jag har också tänkt köpa en free-bra, men vet inte hur det fungerar med storlekarna? Jag har 65B i vanliga fall... Har ni fått hjälp att prova ut rätt storlek i affären?

• Emblas Mamma

Kan bara säga att dom är SMÅ i storlekarna!
    Jag har 75B i vanliga fall och när jag beställer B-kupa så är dom faktiskt för små. Bröstvårtorna får inte plats..
    Jag hade nog testat en storlek större - dom flesta säger det:)

• elisabettan

Jag tackar för en bra tråd och har bestämt mig för att gå til lbutik och testa en. Behöver bra hjälp för att få till det bra, speciellt efter 25 minus på vågen. Vet inte längre vad jag har för storlek. Blir en tur till Twilfit helt enkelt!

Svar på tråden Vad ska ni ha för BH under bröllopsklänningen?