Kattpoet skrev 2011-01-07 22:05:31 följande:
Jag räknar inte med resan till skottland eller hem eftersom de är inte en del av bröllopet, jag hade fått åka dit flera gånger till om vi inte hade gift oss.
2700 kr kostade cermonin, ja det är dyrt att gifta sig på lördagar i Skottland.
3000kr mat + dryck
400 kr kilt kit hyra
500 kr klänning som jag inte kunde ha pga allergier.
900 fika och tårta.
40 kr brudbukett.
500 kr lokal
500 kr disco ( som vi inte senare behövde betala för att maken och killen är gamla vänner)
400kr för inbjudingskorten och tackkorten ( vilket vi inte heller behövde betala för att tjejen är en vän)
Vi hade 20 gäster och alla var mätta och belåtna och hade skoj.
Förstår ändå inte hur ni lyckades. Vi är förstås 70-80 gäster och kommer lägga ca 75,000. Bara vår lokal/mat/servering kostar 30.000. Sen har vi en massa kostnader på dekorationer, dukar, servetter/servettringar och liknande. klänning, ring, kostym, fotograf, filmare, dj. allt kostar skjortan. Ska man ha ett så billigt bröllop så måste man verkligen hålla det litet och enkelt. men samtidigt så är det inget fel i det om det är så man vill ha det. Hade varit glad om jag också kunde hålla det enkelt, men bröllopsfester är så underbara och jag vill ju ha hela släkten och alla vänner med. Typiskt då att man har en 40 personer i sin närmaste släkt. Kan verkligen inte välja bort någon , och jag vill att mitt bröllop och festen ska bli storslagen :) men så är det när man alltid drömt om ett princessbröllop :P