• vår2011

Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!

Letar och letar på nätet, men hittar ingen brudvals som jag fallit för...
    "våra" låtar ska spelas i kyrkan och min blivande man önskar gärna en svensk brudvals, men vi kan även tänka oss en på engelska.
    Gillar dock inte båtlåten med Robert Broberg..
    Snälla, har du ett förslag - dela med dig till mig för jag börjar få lite panik (bara några veckor kvar nu och detta är ju jätteviktigt).
    Vilken låt hade ni?

Tack snälla på förhand!

• Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!
  • AndréaK

Vi hade "Curly Sue" , är inte så mkt för vals direkt =)

• förlovadflicka

Vi ska nog ha "try to remember" Finns på svenska också :)

• Syrinx

Åsa Jinder - Av längtan till dig En jättevacker vals som är svensk och dessutom lite folklig, kan tänka mig att det passar bra om din blivande vill ha en riktig svensk vals. 

• förlovadflicka
    Syrinx skrev 2011-01-05 22:26:16 följande:
    Åsa Jinder - Av längtan till dig En jättevacker vals som är svensk och dessutom lite folklig, kan tänka mig att det passar bra om din blivande vill ha en riktig svensk vals. 
    Det var ett bra förslag! Fast texten är ju nåt med "alla famnar jag lämnat av längtan till dig", hade inte passat så bra på vårt bröllop tex då vi inte lämnat några famnar :P
  • vår2011
    Niini skrev 2011-01-05 22:21:43 följande:
    Längst ner på denna sida finns MASSOR med förslag :) www.nojesdans.se/akuten/danskurser/brollopsva...

Tack snälla ni! Kom gärna med många förslag - blir så glad för er hjälp!=)

Ska kolla denna sida och Åsa Jinder är inte dum alls.... Tycker den låten är fin!

Borde även sagt att vi gärna har en liten modernare "vals" då vi inte heller är mycket för den traditionella valsen.

• vår2011

Var precis in på länken här ovan och GUD vad jag gillar Shrek låten "is it you".... Få se vad blivande maken tycker=)

• Syrinx
    förlovadflicka skrev 2011-01-05 22:29:11 följande:
    Det var ett bra förslag! Fast texten är ju nåt med "alla famnar jag lämnat av längtan till dig", hade inte passat så bra på vårt bröllop tex då vi inte lämnat några famnar :P
    Nej, det måste ju förstås passa till brudparet Det hade inte passat bra för oss heller, men jag älskar den låten! 

Vår2011 - Vad kul att du hittat nåt som du gillar! Hoppas din blivande är lika förtjust! 
  • Lissie84

Annars finns ju "drömmen om Elin", jättefin vals! Funkar både instrumentalt och med sång 

Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!