• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Cosy
    Nudax skrev 2012-03-04 18:49:23 följande:
    Så nöjd idag! =D Har varit lite avis på de som har rött som tema och därmed har kunnat köpa IKEA kökshanddukar för 5kr/st. Själv har vi grönt som temafärg (skogsgrön + äppelgrön, vit, silver, glas).

Men idag var vi på Ö&B och fann kökshandukar i grönt! Dessa var först nedsatta till rött pris, därefter blevd det halva priset på det. Enda nackdelen var att vi inte fann tillräckligt av samma sort, dock var alla samma grön. Så vi kommer att placera servetterna varannan med rutor och varannan med linjer, blir nog bra det. Vi hade gett upp detta med "linneservetter" och tänkte ha vanliga pappers... så detta blir ju ett uppsving! =)

Vi köpte handdukar för 155kr, kommer att räcka till 52 servetter, så under 3kr/tygservett =D

Ska knyta rosetten snyggare sen, och så ska servetten ju ligga på en vit tallrik, med en massa annat pyssel omkring... men iaf.

Nice.. riktigt finnt
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • annapanna88
    Nudax: Jättefint! Jag har funderat länge på hur jag ska göra med servettringar, men att bara knyta ett band om som du har gjort var ju superfint och enkelt! Tror jag snor den idén rakt av ;)
  • Nudax
    annapanna88 skrev 2012-03-04 19:26:36 följande:
    Nudax: Jättefint! Jag har funderat länge på hur jag ska göra med servettringar, men att bara knyta ett band om som du har gjort var ju superfint och enkelt! Tror jag snor den idén rakt av ;)
    Tack! Gör det =) Går ju som sagt att knyta lite snyggare än jag med ;) Vi köpte organzaband från ebay billigt, har en mörkare grön också som vi kommer att knyta runt vita blockljus på bordet, tycker det blir enkelt men fint =) Vill man kan man ju ha placeringskort som man trär snöret igenom också, så att det sticker ut från rosetten där.
  • Nudax
    Cosy skrev 2012-03-04 19:15:46 följande:
    Nice.. riktigt finnt
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Tack =) Känns skönt att det blev löst, nu har jag bara ett par till att sy dock.... Jag blir kanske snabbare, men idag hann jag 6st på 1 timma =S
  • Guffi
    knyttan skrev 2012-03-03 20:10:24 följande:
    är det bara jag som tycker att det var lite.... snuskigt? Skäms

jag kanke har snuskig fantasi....
    Haha! Jo, man kan nog få det att låta snuskigt om man vill ;) Det går ju att göra tvärtom - att tjejerna får ha skruven och killarna muttern ;)

En fest jag var på för ett par år sedan hade bordsplacering i form av en mening.

På min stod det nåt i stil med "Storstadstjejen som flyttat till landet" och på min sambos stod det nåt i stil med "Datorn är ett stort intresse"

Det blev en hel del snack innan vi hamnade på rätt plats och det var ett bra sätt att få igång roliga diskussioner eftersom man blev nyfiken på varandras lappar och varför det stod som det stod :)
    Ett bra tips om man har många gäster som inte känner varandra alltså :)

Platserna är förutbestämda men gästerna får fundera lite innan de sätter sig. En hel del arbete för er dock, men det kan det ju vara värt! =)
  • julle79

gud va fiffigt de hade jag inte haft en tanke på tack för den ideen

måste passa på å fråga om din bild på brudbuketen är de en riktig eller i tyg??? vilka blommor ingår?? har nämligen lila tema färg

bride to be 2012 skrev 2012-03-05 14:16:04 följande:

Närbild...

(Lyckas aldrig kunna få flera bilder på ett inlägg.... (( )

• bride to be 2012

Kul!

Buketten har jag hittat på nätet bara vid något tillfälle, äkta ska den allt vara!
    Blommorna ser ut att vara rosor i mörkt lila och lite ljusare, (vet tyvärr inte namnen på dem, säkert några därute som kan ) och hortensia tycker jag det ser ut som.

Vi har mörklila och ljusrosa som temafärg och jag kommer troligen ha mörklila ranunkel, fresia och ljusrosa och cremefärgade rosor i buketten. (Bröllop i juli)

• pulmonate
    bride to be 2012 skrev 2012-03-05 22:13:03 följande:
    Kul!

Vi har mörklila och ljusrosa som temafärg och jag kommer troligen ha mörklila ranunkel, fresia och ljusrosa och cremefärgade rosor i buketten. (Bröllop i juli)

Såg en bild på en DIY tårta på en sida som jag tittar på ibland med en snygg tårta i ert tema. Kanske kan vara något för er?
    http://www.weddingchicks.com/2012/01/27/diy-ombre-sugar-hearts/

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer