• thn0808

Champagneglas på IKEA - utförsäljning fram till nyår

Hej hej

Ville bara tipsa om att IKEA säljer ut sina glas fram till nyår - 6 glas för 9kr. Superbra att köpa på sig så att man har hemma!!!! Köp några extra ifall några går sönder!!

//Helen

• Svar på tråden Champagneglas på IKEA - utförsäljning fram till nyår
  • Cantaton
    SnartFruSir skrev 2010-12-29 10:33:09 följande:
    I Metro Göteborg 20101228 står det: SVALKA champagneglas, 15 cl Gäller så länge lagret räcker, dock längst t o m 30/12 2010. Max 2 st/kund. Gäller IKEA Bäckebol och Kållered.

Så det kanske bara är så här då :=)
    Jag var på IKEA Kungens Kurva igår och där hade de samma erbjudande
  • mojikanan

man behöver INTE vara IKEA family medlem sa de idag när ja ringde IKEA kundtjänst!!! : )

• Cantaton
    mojikanan skrev 2010-12-29 19:42:38 följande:
    man behöver INTE vara IKEA family medlem sa de idag när ja ringde IKEA kundtjänst!!! : )
    Hmm.. det stod det att man behövde vara när vi var på IKEA. Så vi lät bli att köpa...
  • mojikanan
    Cantaton skrev 2010-12-29 19:43:39 följande:
    Hmm.. det stod det att man behövde vara när vi var på IKEA. Så vi lät bli att köpa...
    Det kanske är olika varuhus till varuhus.. Om hon inte lurades hon på Kundtjänst! :)  
  • SnartFruSir

Annars kostar det inget, och går väldigt fort att gå med i family. Sedan kan man ju gå ur om man inte vill vara med längre...

• Cantaton
    SnartFruSir skrev 2010-12-29 23:22:14 följande:
    Annars kostar det inget, och går väldigt fort att gå med i family. Sedan kan man ju gå ur om man inte vill vara med längre...
    Javisst, är det så
  • missyJ

nu ha ja vare där o handlat, 14 kartonger (84 st glas) inga problem alls och köpa många! :)
    Känns kanon och vara ännu ett steg i rätt riktning :)

ni har inge tips på nå roligt o göra med glasen?
    va inne först på o namna alla glas fast de kasnke blir lite kaos när man ska söka "sitt" glas där på brickan i vimlet ?

hm nå annat roligt kasnke?

• Fossing77
    missyJ skrev 2010-12-30 16:25:36 följande:
    nu ha ja vare där o handlat, 14 kartonger (84 st glas) inga problem alls och köpa många! :)
    Känns kanon och vara ännu ett steg i rätt riktning :)

ni har inge tips på nå roligt o göra med glasen?
    va inne först på o namna alla glas fast de kasnke blir lite kaos när man ska söka "sitt" glas där på brickan i vimlet ?

hm nå annat roligt kasnke?
    det har jag gjort en gång! blir jättefint. skrev ut alla gästers namn från datorn i typsnittet jag ville ha, tejpade lappen på insidan av glaset och följde helt enkelt linjerna med en glasfärg i tub på utsidan. skrev med guld och det blev kanonfint. :) uppskattat av gästerna med. man kan ju knyta en rosett el nåt runt foten på glaset med om man vill, eller sätta fast ett par små stenar på med.. bara det att man inte kan maskindiska då. :)
  • The book of love

Jag och min blivande tog med oss hela familjen och alla blev både IKEA family medlemmar och köpte glas. Sitter nu med 108 glas för ca 150kr. Kan inte bli bättre! Det blir säkert fler som vill låna dem framöver

• SnartFruSir

Nu har jag handlat mina 2 kartonger. Japp - här var de hårda på reglerna. Ska inviga dem redan idag:D

• mahj26

Någon som vet om priset bara gällde fram till nyår eller finns erbjudandet kvar??

• The book of love

Det gällde tyvärr bara fram till nyår.

• CeciliaF2bR

Jag gifter mig i slutet av sommaren och köper gärna era glas om ni vill bli av med dom.Glad

• mojikanan
    CeciliaF2bR skrev 2011-01-12 20:15:49 följande:
    Jag gifter mig i slutet av sommaren och köper gärna era glas om ni vill bli av med dom.Glad
    Vart bor du och hur många behöver du?
  • missyJ

precis, hur många behöver du?
    gifter oss 23juli så efter  de är våra 85 "lediga"

• Fröken Skölds

Jag är på jakt efter billiga glas. Om det är så att ni vill sälja era glas efter ni använt dom så räcker jag upp en hand. Bor utanför Lund i Skåne och gifter mig den 4 juni.

• mojikanan

Jag finns i Alingsås trakterna och har ca 75 glas efter 25 Juni

• mahj26

Är också ev intresserad av billiga glas, om nån vill sälja. Gifter oss 30 juli i Värmland. :)

• Moster Stina
    SnartFruSir skrev 2010-12-29 23:22:14 följande:
    Ja men en sak som är dum med familykortet är att du INTE kan gå med samtidigt som du handlar där! Det hade ju varit smidigt, och så gör ju andra affärer när de prånglar ut sina kort!

Så var det i alla fall för oss för ett par år sedan. Hoppas de ändrat sig på den punkten!
Svar på tråden Champagneglas på IKEA - utförsäljning fram till nyår