• Dolly P

Tips på Grill buffé

Vi funderar på att ha grillbuffé på vårat bröllop.
    Någon som har några bra tips på vad man kan ha. Inte jätte mkt mat, utan lagom Skrattande

• Svar på tråden Tips på Grill buffé
  • turbovampyria

Kycklingben, majskolvar, fläskfile, cevapcicci, sallad och potatisgratäng.

• stjärna18

Vi ska ha fläskfilé, kycklingfilé och kryddiga korvar att grilla. Till detta serveras egengjord potatissallad med färskpotatis och vanlig grönsallad, olika dressingar, bröd, kex och ost.
    Vi vill inte ha för mkt olika saker så vi kör mkt av varje istället.

• Dolly P
    stjärna18 skrev 2010-12-16 10:06:32 följande:
    Vi ska ha fläskfilé, kycklingfilé och kryddiga korvar att grilla. Till detta serveras egengjord potatissallad med färskpotatis och vanlig grönsallad, olika dressingar, bröd, kex och ost.
    Vi vill inte ha för mkt olika saker så vi kör mkt av varje istället.
    Det lät som något i min smak. Vi vill inte heller ha massa olika saker. Bättre att ta lite mer av det man vet att folk äter. Ska ni grilla det på plats, så det är varmt. Eller serverar ni det kallt?
  • Sebastiána

Vi ska också ha grillat, men kan inte bestämma oss för om vi ska ha potatisgratäng eller potatissallad till.

• Chilia

Vi ska också ha grillbuffé.. Men tanken är att vi ska ha olika proteiner att välja mellan.
    Fästmannens familj äter mest fläskfilé och liknande medan min familj är mer fisk-ätare och annat som kommer från havet.
    Så vi kommer förmodligen ha grillad lax, kyckling och något slags kött. Sen kommer vi servera en mandelpotatissallad till.
    Det finns en hel del veggosar på min sida så vi kommer också servera några olika sorters veggo-pajer (en blir västerbottensostpaj) och säkert någon lite medelhavsinspirerad :) 

• Dolly P
    Sebastiána skrev 2010-12-16 11:07:38 följande:
    Vi ska också ha grillat, men kan inte bestämma oss för om vi ska ha potatisgratäng eller potatissallad till.
    Jag tror vi kommer ha potatisgratäng.
  • stjärna18
    Dolly P skrev 2010-12-16 10:23:43 följande:
    Det lät som något i min smak. Vi vill inte heller ha massa olika saker. Bättre att ta lite mer av det man vet att folk äter. Ska ni grilla det på plats, så det är varmt. Eller serverar ni det kallt?
    Vi ska servera det varmt, finns även ugnar att hålla det varmt i ifall allt inte får plats på grillen samtidigt, därför väljer vi att ha kalla tillbehör då blir det lättare att duka fram så att inte potatisgratängen kallnar. Fast jag älskar verkligen potatisgratäng men vi gifter oss i maj och då passar det bra med egengjord potatissallad med god färsk potatis =)
  • Dolly P
    stjärna18 skrev 2010-12-16 13:44:58 följande:
    Vi ska servera det varmt, finns även ugnar att hålla det varmt i ifall allt inte får plats på grillen samtidigt, därför väljer vi att ha kalla tillbehör då blir det lättare att duka fram så att inte potatisgratängen kallnar. Fast jag älskar verkligen potatisgratäng men vi gifter oss i maj och då passar det bra med egengjord potatissallad med god färsk potatis =)
    Vi ska också gifta oss i Maj, fast 2012. Vi har inte bestämt datum än, men kommer bli ganska tidigt i Maj. Så för våran del kommer det bli potatisgratäng.
  • Fröken T

Bra tråd! Vi ska också ha grillbuffé men har inte bestämt detaljerna ännu. Vi kommer att hyra in grillar och ha en person som hjälper oss med grillandet så att alla förhoppningsvis kan få mat hyfsat samtidigt.
    Förutom olika sorters kött har vi tänkt att ha matiga sallader och röror men, som sagt, vi har inte bestämt exakt vad.

• Dolly P
    Fröken T skrev 2010-12-16 15:26:20 följande:
    Bra tråd! Vi ska också ha grillbuffé men har inte bestämt detaljerna ännu. Vi kommer att hyra in grillar och ha en person som hjälper oss med grillandet så att alla förhoppningsvis kan få mat hyfsat samtidigt.
    Förutom olika sorters kött har vi tänkt att ha matiga sallader och röror men, som sagt, vi har inte bestämt exakt vad.
    Jag tror att det får bli toastmaster/madam som får sköta grillarna. Det finns ju egentligen massor man kan ha. Men svårt att välja vad man ska ha.
Svar på tråden Tips på Grill buffé