• Challan83

Glad musik att gå ut till!

Hej alla!

Jag vill gärna ha bra tips på fina låtar som är lite "gladare" i tonerna. Vi funderar på "Annies song" som ingångslåt och eventuellt på "If I used to love you" som utgångslåt. Ni förstår, lite mer romantiskt och lugnt till en början och lite gladare på slutet.

Fler bra tips?

• Svar på tråden Glad musik att gå ut till!
  • Johan137

Fyra ord: Star Wars main theme

• Triton77

Vi ska också ha Underbart som ingågns musik och sedan blir det  melodin/sången ur Trolltyg i tomteskogen " vi gör oss klara för ett bröllop, det blir en la di da dagen lång bröllopsfest........"

• cattitzi

Hej!

Vi ska gifta oss utomhus och vi kommer att ha en kompis som sjunger och spelar gitarr med förstärkare. Vi kommer att köra "För din skull" med Nicklas Wahlgren fast bara melodin och ingen sång när vi går fram till prästen. Sen kommer vi att ha "Grow old with you" från The wedding singer, "Sida vid sida" med Jarl Carlsson (Sök Lotta Engberg på Spotify så dyker låten upp.). Som utmarsch kommer vi att ha "If I used to love you" med Daniel Lemma.

Psalmerna kommer ev en släkting att spela på piano så det blir lite variation och inte bara gitarr.

• Lisa201109

You´re the first, my last, My everything - Barry White

• MrsT2011
    Lisa201109 skrev 2011-02-10 09:54:55 följande:
    You´re the first, my last, My everything - Barry White
    Åh den är ju underbar! Men jag tänker direkt på TV-serien Ally McBeal när jag hör den, ha ha.
  • Lisa201109

haha, jag med! Men strunt sammaGlad Älskar när han pratar i början, helt klockrent

• MrsT2011

Puffar upp denna tråd igen, behöver fler tips!

• GnuGS

Vi ska som utgångsmusik ha Händels Halleluja!

Svar på tråden Glad musik att gå ut till!