• Challan83

Glad musik att gå ut till!

Hej alla!

Jag vill gärna ha bra tips på fina låtar som är lite "gladare" i tonerna. Vi funderar på "Annies song" som ingångslåt och eventuellt på "If I used to love you" som utgångslåt. Ni förstår, lite mer romantiskt och lugnt till en början och lite gladare på slutet.

Fler bra tips?

• Svar på tråden Glad musik att gå ut till!
  • sahu

Hej!

Jag tänkte lägga mig i med en, kanske, lite dum fråga...Ni som ska ha/har haft andra låtar än den vanlig "bröllopsmelodin" som ingångs och utgångsmusik - hur spelas den? Spelas det på orgel?

Eller är det den riktiga låten som spelats upp på cd? Tänkte om man till exempel vill ha U2 - Beautiful day...

Det verkar för övrigt vara en riktigt kul idé! :)

• amorvincitomnia87

For Once In My Life (Stevie Wonder)
    I Get A Kick Out Of You (Frank Sinatra)
    Signed, Sealed, Delivered - I'm yours (Stevie Wonder)
    I Do, I Do, I Do, I Do, I Do (Abba)
    I Wanna Grow Old With You (Hilarious Hit Makers)
    Kärleksvisan (Sarah Dawn Finer)
    Shake Up Your Soul (Vega)

• MrsT2011

Love is in the air med John Paul Young!

• Lili
    sahu skrev 2011-01-23 18:57:55 följande:
    Hej!

Jag tänkte lägga mig i med en, kanske, lite dum fråga...Ni som ska ha/har haft andra låtar än den vanlig "bröllopsmelodin" som ingångs och utgångsmusik - hur spelas den? Spelas det på orgel?

Eller är det den riktiga låten som spelats upp på cd? Tänkte om man till exempel vill ha U2 - Beautiful day...

Det verkar för övrigt vara en riktigt kul idé! :)
    Vi hade en utomhusvigsel, så vi spelade upp Beatles originalversion av All you need is love via en dator + förstärkare.
  • 2010 2010

Vi hittade vår utgångslåt igår och det blir Happy togheter! Som ingångslåt funderar vi på Underbart. funderade på den som utgångslåt men lyssnade och läste lite noggrannare på texten och då frågar han "är det säkert att du älskar mig?, tvivalr du? undrar du? Och det gör man ju förhoppningsvis inte efter själva cermoni då är det väl ändå som klarast =)
    Så jag tänkte att den passade väldigt bra som ingångsmusik istället. Tycker melodin är så glad och fin.

Memory A.L Webber och Annies song är två favoriter till ingångsmarschen också!

• Emmilie87
    elisabettan skrev 2011-01-23 17:44:29 följande:
    Underbart, den med Calle Moraeus. Riktigt härlig och glad trudelutt!Solig
    Den ska nog vi med ha.Den är riktigt glädjefylld och gör sig ju även bra på orgel :)Glad
  • Fjällbruttan

Vi hade utomhusvigsel i vår trädgård med en duktig trubadur, och två vänner som sjöng solo.
    Låtarna är valda både för musiken men ffa för texterna..
    sen bor vi i en fjällby så Sarek passade bra och "drog" igång tempot efter vigseln!

Vår utmarsch var lite annorlunda, vi  körde iväg på en Ockelboo snöskoter mitt i sommaren
    Därav utmarschen..Behöver jag skriva att maken jobbar som just pistvakt??

When you say nothing at all, Ronan Keating

">

hade vi som ingångsmarsch

Du är allt, Sonja Aldén, solo

">

Johnny Cash, solo 2

">

Sarek, solo 3 just innan utmarsch

">

Pistvakt, Ockelboo 300, utmarsch

">

Nu längtar jag faktiskt tillbaka till den dagen

Vi hade förstärkare och gitarr, sen hade vi ju motorljudet "live"

• Kit73
    MrsT2011 skrev 2011-01-24 10:25:34 följande:
    Love is in the air med John Paul Young!
    Nice!
Svar på tråden Glad musik att gå ut till!