• pumiz

Vad tycker du om den nya designen?

Det har varit så många trådar om den nya designen, men jag misstänker att de som ogillar den skriver mest, så jag tycker det vore intressant att se hur omröstningen skulle bli.. :)  Så vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?
  • Optimia
    Sebastiána skrev 2010-12-16 08:35:36 följande:
    Jag läser på Statistikcentralens webbsida: "År 2009 var den genomsnittliga åldern hos kvinnor som gifter sig första gången 30,2 år och hos män 32,5 år." BT verkar snarare tro att genomsnittsåldern ligger kring 15-17... men man måste ju faktiskt ha fyllt 18 för att få gifta sig!
    Jag tror snarare att BT:s redaktion tror att vi alla är mentalt efterblivna och vill ha prinsessbröllop med tiaror, brudöverlämning, bukettkastning och annan smörja som brukar finnas i Hollywoodfilmer...

Redaktionen verkar inte överhuvudtaget ta till sig av kritiken.

Blir sidan inte bättre inom den närmaste veckan kommer jag att dumpa forumet och aldrig mer kliva in här.
  • Optimia
    Optimia skrev 2010-12-16 09:51:36 följande:
    Jag tror snarare att BT:s redaktion tror att vi alla är mentalt efterblivna och vill ha prinsessbröllop med tiaror, brudöverlämning, bukettkastning och annan smörja som brukar finnas i Hollywoodfilmer...

Blir sidan inte bättre inom den närmaste veckan kommer jag att dumpa forumet och aldrig mer kliva in här.
    Ett tillägg, för att undvika att någon tar illa upp: jag menar inte att det är något fel på att vilja ha prinsessbröllop m.m, det är förstås helt okej att ordna ett sådant bröllop, men långt ifrån alla vill leka prinsessor.

Däremot ser BT:s nya design ut att rikta sig enbart till dem som hela sitt liv drömt om att få vara prinsessa en dag.
  • Moster Stina

.

Optimia skrev 2010-12-16 09:53:19 följande:
    Ett tillägg, för att undvika att någon tar illa upp: jag menar inte att det är något fel på att vilja ha prinsessbröllop m.m, det är förstås helt okej att ordna ett sådant bröllop, men långt ifrån alla vill leka prinsessor.

Däremot ser BT:s nya design ut att rikta sig enbart till dem som hela sitt liv drömt om att få vara prinsessa en dag.
    JAG tänker ha ett jätteputtinuttigt bröllop! MEN jag gillade ju i detta forum att det hölls neutralt. och att man får läsa om alla typer av bröllopsplaneringar.

Det kan man kanske fortfarande men designen...nä den tilltalar mig inte alls! TROTS att jag gillar prinsessbröllop!
  • CherryKola
    förlovadflicka skrev 2010-12-15 09:46:56 följande:
    Men om man inte känner till sidan innan och kommer till en som är så ful när det finns andra att kolla på... Varför skulle man om man inte vet att denna är bra? Och där dessutom blondinbella är frontfigur? Jag hade bara klickat vidare mig till en annan sida. Jag har lust att byta sida helt till theknot.com eller någon annan utländsk istället, hade varit skönt att kunna fortsätta här men jag står snart inte ut med färgerna, det känns som man är tretton år när man hänger här inne! :(
    Men när jag googlar bröllopsgrejer är typ dom första 10 träffarna härifrån. Har inte fått nåt resultat med nån annan bröllopssida.
    Och jag valde ju denna sida fast jag tyckte att den såg hemskt oproffsig ut.  Och jag har inte ens nämnt blondinen? :S

Tänk på att dom måste få tid på sig att hinna koda om massa. Kan nog ta lite längre tid än en vecka ;)
  • Optimia
    CherryKola skrev 2010-12-16 16:21:03 följande:

Tänk på att dom måste få tid på sig att hinna koda om massa. Kan nog ta lite längre tid än en vecka ;)
    Det beror ju helt på hur man byggt upp sidan och hur erfarna kodare man har.

Jag är van från jobbet att när något flaggas som "serious" så ska det vara löst inom två dagar. "High" betyder 4 arbetsdagar.
    Har man planerat en nylansering i flera månader(?) bör man ju ha byggt upp en sida som är lätt att förändra när kunderna gnäller.

I en annan tråd skrev någon redaktionsmedlem att man typ mellan jul och nyår ska sätta sig ner och FUNDERA på vilka ändringar som kanske ska göras.

Oavsett tycker jag redaktionen har en nonchalant stil mot oss användare. De bryr sig inte om att plastbimbon var ett stort misstag (enligt de flesta), och att designen är gräslig.
  • Optimia
    CherryKola skrev 2010-12-16 16:21:03 följande:
    Men när jag googlar bröllopsgrejer är typ dom första 10 träffarna härifrån. Har inte fått nåt resultat med nån annan bröllopssida.
    Och jag valde ju denna sida fast jag tyckte att den såg hemskt oproffsig ut.  Och jag har inte ens nämnt blondinen? :S
    Det finns ju betydligt bättre sidor på engelska. Allt måste man ju inte googla på svenska heller...
  • Moster Stina

Läste  någonstans att redaktionen tycker att vi bara gnäller på samma saker hela tiden.
    Men det trodde jag liksom var meningen.
    Det gör vinog  bara för att ni ska förstå att vi är MÅNGA som håller med, och ogillar vissa förändringar.
    Om vi bara skulle låta EN person gnälla över en sak så tror i alla fall jag knappast att ni bryr er så värst mycket om det.

Och förlåt att vi bara gnäller istället för att ge någon som helst BRA kritik.

Men om man är sur kanske man har svårt att se något bra.

Ska försöka berömma er för någonting då:

Det är väl bra med en fråga experten-tråd.
    För de som bara vill ha ett enda tydligt svar.

(Själv kommer jag dock hålla mig till det vanliga forumet med mina frågor)

• majflicka

Ser billigt ut. Ingen elegans el stil. Bilden på kvinnan upptil och det lila hjärtat *Brr*

• Redaktionen Emilia
    Optimia skrev 2010-12-16 20:15:59 följande:
    Det beror ju helt på hur man byggt upp sidan och hur erfarna kodare man har.

Jag är van från jobbet att när något flaggas som "serious" så ska det vara löst inom två dagar. "High" betyder 4 arbetsdagar.
    Har man planerat en nylansering i flera månader(?) bör man ju ha byggt upp en sida som är lätt att förändra när kunderna gnäller.

I en annan tråd skrev någon redaktionsmedlem att man typ mellan jul och nyår ska sätta sig ner och FUNDERA på vilka ändringar som kanske ska göras.

Oavsett tycker jag redaktionen har en nonchalant stil mot oss användare. De bryr sig inte om att plastbimbon var ett stort misstag (enligt de flesta), och att designen är gräslig.
    Hej,

På samma sätt som jag , och forumvärden svarat innan, så kommer vi att sätta oss ner i mellandagarna och prata om alla reaktioner, tips och kritik som kommit in.

Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.

Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar.  Bara så att du vet Glad

{#emotions_dlg.flower}Ha en fin helg {#emotions_dlg.flower}
  • BlackWIngedAngel
    Redaktionen Emilia skrev 2010-12-17 16:11:17 följande:
    Hej,

På samma sätt som jag , och forumvärden svarat innan, så kommer vi att sätta oss ner i mellandagarna och prata om alla reaktioner, tips och kritik som kommit in.

Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.

Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar.  Bara så att du vet Glad

{#emotions_dlg.flower}Ha en fin helg {#emotions_dlg.flower}
    Fast jag får nog hålla med Optimia en del. När man får så stark och tydlig reaktion på något som man har fått på blondindockan, så kanske man inte ska sätta sig ner och fundera utan AGERA innan folk hinner flytta sig själva.

Många här, jag själv inräknad, har ställt frågan; Kommer dockan försvinna eller ska vi göra det? Och jag har åtminstone inte fått något besked. Mina besök här har blivit färre sedan den nya layouten kom. Jag går nästan bara in för att se om vi fått något besked om ifall sidan ska ändras. Innan var jag inne flera ggr om dagen, men jag tar liksom en paus. Ingen idé att starta upp några diskussioner om man inte vet ifall man ska vara kvar.
Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?