Inlägg från: SweetPearl |Visa alla inlägg
  • SweetPearl

    14/5 här samlas vi! :)

    Vi har satt vårat OSA-datum den 14 mars eftersom vi ska gifta oss i min hemort o behöver då lite längre tid för planeringen som gäller mat osv. Sen så ska vi ner till Tyskland o köpa alkoholen och då kan det ju vara bra att veta vilka som kommer o inte kommer.

  • SweetPearl

    Min blivande kommer bara att ha en ring, fast en bredare. Vi kommer att beställa nya förlovningsringar eftersom min blivande håller på mycket med bilar och den ringen han har nu är helt förstörd. Så vi ska beställa ringar i titan från titanringar.com och det kommer att gå på nästan 5500 med vigselring också. Ett bra pris tycker vi då det är äkta diamanter i vigselringen.

    Jag vet inte det där med gravyr, tyvärr. Hör med dem som ni beställde ringarna ifrån.

  • SweetPearl
    Troligen skrev 2011-01-03 17:16:51 följande:
    Jag ska beställa min i från vigselbutiken.se den jag vill ha kostar 4300 där och i butiken ca 7000. Så det känns bra. ;)
    vigselbutiken.se är jätte bra och dom är de som är billigast på nätet! Vi har våra nuvarande förlovningsringar därifrån.  :)
  • SweetPearl

    Skickade in hindersprövning och ansökan om efternamn i onsdags. Ska försöka hinna med att skicka inbjudningarna på söndag. Orkar inte vänta längre. Tungan ute Min svägerska (blivande kanske man säger?) tyckte att vi är sena med inbjudningarna. Är vi verkligen sena med dem? Har hört att 3-4 månader i förväg är normalt att skicka ut.

  • SweetPearl
    Dona skrev 2011-01-26 14:10:30 följande:
    har också kollat visaprint.se men är orolig att inbjudningkorten inte ser ut som på bild. en väninna blev drabbad av de. inte från visaprint men man är lite orolig
    Jag beställde därifrån och de blev mycket mycket finare i verkligheten. Men ska färgerna stämma överrens helt med de på dataskärmen så ska man ta matt yta.

    Jag beställde sen kort med toastmadames namn, nummer o mail. När de kom hem så visa det sig att det inte va matt yta som jag beställt. Maila dem och de gjorde om beställningen gratis. Hade tagit 14-dagars leverans, men de ändra då till 7-dagars. De la om beställningen den 30:e december o då maila jag dem vid 23 tiden på kvällen o fick mail 1,5 timme senare om att de hade lagt om ordern. Deras kundservice håller till i USA har jag för mig. Korten kom sen 4-5 januari.
  • SweetPearl

    Att vi skicka inbjudan nu har att göra med att vi vet att de finns många som även jobbar helger och sen så sa min mamma att någon kan ju hinna att boka en resa eller något annat som inte går att avboka. Kommer alla så blir vi 60 personer, både vuxna o barn. Egentligen blir vi 61, men vi räknar inte med sonen då han bara är 11 månader när vi gifter oss, så han kommer att få annan mat osv.

  • SweetPearl
    SnowFairy skrev 2011-02-04 10:09:48 följande:
    Hihihi......99 dagar kvar nu :D
    Sitter och viker de sista kuverten och till helgen ska inbjudningarna postas.
    Hur går det för er andra?
    Just nu står det lite stilla. Maila en handelsträdgård som jag såg hade en florist. Hade först pratat med en vanligt blomsteraffär om brudbukett, näbbukett o corsage. Hos dem skulle det kosta ca 2200 kr. Medan hos handelsträdgårdens florist skulle det bli ca 1300 och då med en blomstort till och hjärtan på tråd. Ska ha ett möte med henne den 19/2. :) Då sparar vi ca 1000 kr och kan lägga det på att köpa tårtan från ett konditori istället för att göra den själv.

    Sen så håller min mamma på. Hon har kollat pris på tårta och massa annat. Kanske för att hon själv aldrig kommer att gifta sig och sen att vi ska gifta oss där jag är uppvuxen, men vi bor 20 mil därifrån och kan inte kolla upp allt på egen hand. Sen så ska alla som har en stor uppgift att göra samlas den 20/2 och diskutera. Det blir jag, min mamma, bonus mormor, vännen som ska vara toastmadame och mammas svägerska. Min m2b och morfar kommer väl vara med på ett hörn. Men vi kommer mest att prata om maten o vad som ska göras o vem som ska göra vad osv. Vi ska också provlaga maten enligt mamma.

    Har också fått papprena från skatteverket. För oss tog det två veckor innan vi fick papprena o då posta vi dem så att sketteverket hade papprena dagen efter.
  • SweetPearl

    Nu är det 3 månader kvar! Hur mycket har ni andra kvar att göra?

  • SweetPearl

    Det är så härligt. Vi skicka ut inbjudningarna för ett tag sen, men det är bara 4 stycken som tackat ja än så länge. Men vi vet att det är totalt än så länge är 38 st som kommer då de är nära släkt/vänner och att de har uppgifter att göra. Men sen satte vi Osa senast 14 mars och det är ju en månad kvar dit, men man är ändå nervös över att folk kommer säkert vänta in i det sista och sen tacka nej. De som inte har hört av sig än har ju inte vetat om någonting heller.

    På lördag ska jag till floristen och ha ett möte om buketten. Vi firade våran 7:e förlovningdag igår, så vi får barnvakt till på lördag en stund för att få lite tid för oss själva och få tid till att kunna kolla runt i lugn o ro.

  • SweetPearl

    Troligen: Oj så tragiskt.
    Föresten hur gammla är era barn? Våra är 4 och 11 månader när bröllopet är och vi vet inte riktigt hur vi ska göra när vi går in i kyrkan. Ska 4-åringen gå med oss? Eller ska vi gå in själva och sen ta barnen med när vi går ut? Vet inte riktigt hur vi ska göra. Sonen som kommer vara 11 månader får ju sitta i kyrkan redan då han är för liten och det är inte säkert att han går. Men sen har vi dottern. Hon är rätt så bestämd av sig, men hon kan också bli rätt så blyg till en början. Så hon kanske kommer tycka att det är jobbigt att gå in i kyrkan och se okända människor. Behöver lite förslag på hur vi ska göra så att det blir så bra som möjligt.

  • SweetPearl
    Troligen skrev 2011-02-18 22:23:48 följande:
    Vi ska låta våra barn sitta med farmor och mormor i kyrkan.
    Lillan kommer vara 9 månader och storan nästan 3 år.
    Det känns lättast att slippa stressa över det. Då vet jag att mormor och farmor håller koll. :)
    Vi har också tänkt att göra så. Fast här blir det att äldsta får sitta med mormor och yngsta med ena fastern. 
    Men jag har beställt en näbbukett åt dottern. Kan ju bli så att hon jätte gärna vill gå med oss in precis i sista sekund.
  • SweetPearl

    På måndag är det 2 veckor kvar till den 14 mars och då ska alla ha osat. Sen är det ju BARA 2 månader kvar till den stora dagen. Vad tiden går fort. Hur långt har ni kommit i planeringen nu?
    Vi bokade fotograf nu i veckan, skulle egentligen haft en hobbyfotograf, men man vet ju inte hur värdet blir. Sen är även konsulation hos frisören bokad. Passade på att gå in till henne då jag ändå va hemma och hälsade på. Vilken tur att jag gjorde det för de hade inte bokat in mig och det stod en tjej uppskriven redan för bruduppsättning. Hade ännu mer tur då det stod frågetecken på henne och att jag hade ju ringt o bokat redan 1 december.

    Så nu väntar man bara på att de som inte har osat gör det. Kan ju inte sätta igång med inköpen innan dess.

  • SweetPearl

    Klart du får vara med. Hur långt har ni kommit i planeringen?

    Snart är det ju bara 2 månader kvar.

  • SweetPearl

    Hämtade ut ringarna idag och det visade sig att sambons ring var förstor och min vigselring är det fel yta på. Men annars är jag jätte nöjd med ringarna från titanringar.com

    Veckan som kommer nu blir det några samtal att ringa samt att beställa en hel del saker.

    Alla som hittils har hört av sig har tackat ja. Väntar på att 2 personer och en familj på 5 st ska höra av sig. Troligen så har inbjudan till familjen kommit bort hos Posten. Eftersom det är mammas vännina och mamma har inte hört något från henne. De brukar tjattra i telefon rätt så ofta, så därför tror jag att inbjudan inte har kommit fram till dem.

    Hur går det för er andra? 2 månader kvar om bara några timmar.

  • SweetPearl

    Har nyss gjort klart vigselprogramen. Har lite kvar att göra så som handla det sista och sen är det spellista, drinklista, bordsplaceringen m.m som ska ordnas. Allt ska vara klart tills på söndag utom själva handlingen. Vi gifter oss där jag är uppvuxen och de ligger 20 mil från där vi bor nu. Så hoppas jag inte glömmer något hemma. De mesta fick jag med mig förra helgen då jag åkte dit o lämna av mycket utav sakerna o kläderna.

    Vid denna tid om en vecka kommer jag att vara klarvaken o inte kunna somna alls. Är så himmla nervös redan, vi har väntat på denna dag i 4 år och nu är det inte långt kvar alls. Känns lite overkligt måste jag säga. ;)

  • SweetPearl


    Dagen blev helt perfekt. Skulle vilja uppleva den igen.
  • SweetPearl

    Ja, vi hade också tur med vädret. Vart åkte ni på smekmånad?

Svar på tråden 14/5 här samlas vi! :)