Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Silverfiskar!

Usch, det är typ det äckligaste som finns... Men de brukar ju hålla sig undan, iaf på dagen... Dock brukar ett par stryka med då och då när jag går på toa mitt i natten :P Usch, de är verkligen vidriga!

• förlovadflicka

Snigel Bee skrev 2010-11-25 11:40:20 följande:
    "Dock brukar ett par stryka med då och då när jag går på toa mitt i natten "Euww hahaha!! Har tyvärr dock inga tips om hur man blir av me dessa äckliga varelser! :S

Med det menar jag att de är på golvet så jag dödar dem, bara för att förtydliga XD

• förlovadflicka

shakynose skrev 2010-11-25 12:22:29 följande:
    Hmmm, jag har ibland i badrummet men vågar inte ha nåt medel på golven för katternas skull. Upplever dock inte att det är ett jätteproblem, och misstänker att man inte kan bli helt av med dem när man bor i ett så gammalt hus som jag gör. Har hört att det finns en insekt som kallas bibliotekarieskorpion eftersom den äter silverfisk (och silverfisk är en mardröm för bibliotek eftersom de i gillar att bo i böcker och äta upp dom) kanske inplantera några såna?

De lät lika äckliga tyckte jag :P Bor också i ett gammalt hus, här har vi tom svårt att bli av med en råtta så silverfiskarna får inte högsta prioritet precis :P

• förlovadflicka

Snigel Bee skrev 2010-11-25 12:33:34 följande:
    Hahaha!! Lät som att d e för att d e mörkt och du råkar trampa på en del som dör! :S  

Åh fy, då hade jag dött!

• förlovadflicka

hoodilady skrev 2010-11-25 13:26:30 följande:
    Köp en katt eller två! Har inte haft en insekt inomhus på över 2 år! (Inte ens myggor överlever våra jägare!)

Vår katt åt inte några silverfiskar... :P

• förlovadflicka

MiaAnd skrev 2010-11-26 10:36:08 följande:
    Jag hade massor av silverfiskar i min första lägenhet. Dödade nog i snitt tio om dagen. De flesta fanns i köket, men även en och annan i badrummet och övriga lägenheten. Skitäckligt! Någon enstaka kan man väl stå ut med, men när det blir så mycket då är det f-n inte roligt. Blev helt paranoid till slut och såg silverfiskar överallt. :P Sen flyttade jag ihop med min BM och i den lägenheten hade vi myror istället, fast vi bodde på andra våningen... Men i vår nuvarande lägenhet är det lugnt än så länge. Peppar peppar... :)

Fy vad många! hellre myror i såna fall alltså...

• förlovadflicka
    Hammerman skrev 2010-11-25 18:39:54 följande:

Gav i alla fall lägenheten en ordentlig genomstädning idag och har strött bikarbonat längs golvlisterna. Har det ganska mörkt i lägenheten men har fortfarande inte sett någon silverfisk, så det kanske funkar...

Befarar dock att jag måste göra en ordentlig genomsökning av bokhyllan så att inte böcker för x-antal tusen äts upp av något outrotningsbart urtidsdjur...

Hittade en äcklig silverfisk på diskbänken som hälsade mig god morgon och vill inte göra det igen! Funkade det med bikarbonat?? 
  • förlovadflicka
    Diamanten90 skrev 2011-05-04 11:01:09 följande:
    Vi la ut myrfällor i badrummet och fick bort en del så. Annars så var det bara att städa väldigt noggran så hölls de borta några dagar. Tur att vi inte bor där mera:p Hatar silverfiskar! Sambon fick döda dem för jag tyckte de var för äckliga:p
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    Städar redan noga liksom, inga smulor eller vatten på diskbänken... Usch, hoppas det bara var en liten som förvillat sig :P
Svar på tråden Silverfiskar!