• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Tanken var att jag skulle fått lite egentid vid datorn nu. Men det sket sig. A vill äta hela tiden ikväll o E kommer inte till ro u sängen. Hon bara vaknar o skriker.

• Snartis

Lanovia, använda lite så inte helt nya tyvärr

• lanovia 08

Hmm jag väntar lite o ser om HM skärper sig. Annars så kanske det är intressant. Jag hoppas på att amma ett tag till o mina två linnen lär ju ramla sönder då.

Har ett linne från LIndex också men gillar inte linnen som sätter sig upp i naveln.

• lanovia 08

Får inte ro att kommentera nu men jag tänker på er alla.
    En extra tanke till BS.
    *kram*

• ingenjörsbruden

BS: Hoppas alvedon hjälper och att du slipper biverkningarnna....kanske tröstlöst att hoppas....men jag gör det ändå för dig.  KRAM

Är det vanligt att undultater lyckas få ungar? Roligt när djuren är tama! Hoppas Klockarbol lyckas tämja vilddjuren.

Lanovia: Tror du inte linnena är säsongsvara? Hoppas på god jaktlycka.

• start september

Lanovia, HM på nätet då?

Hej förresten alla. Läser men ingen datortid då lilla har sovstrulat med läggningarna så kvällarna har försvunnit helt. Allt är bra, lila vänder sig, smakar gört och är vaken och pigg förutom när hon är övertrött.  väger 6,5 kg till 62,5 cm så precis på medelkurvan tydligen. Våra dagar har varit fyllda med tider att passa så då varierna dagsömnen vilkt säkert inte gjort de bättre. Men nu ska det blir kvällsläggningar i vagn så att vi får ordning igen.

Heloise,.hoppas på snabbt svar och att det känns lite bättre efter sticket idag.

BS, hoppas så mediicen hjälper och att det inte är så mycket biverkningar för just digÄpple
    ,
    Klockarbol, vad glad jag är för att du har en fin man och dina katter idag!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård