• Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!
  • förlovadflicka
    Liiisan skrev 2011-02-05 14:24:24 följande:
    Oj hej tjejer!
    Har letat efter tråden när den förra tog slut men inte hittat!!!

Här går de frammåt :) Dryga 2,5 månad kvar :) Inbjudningskorten är utskickade... De mesta är klart..
    Kyrkan, präst,sånger,band,lokal,mat,kläder till alla utom näbbarna är klara, min ring håller på att göras, min kännings är hos skräddaren, frissör å smink är fixat...

Ja de mesta :) Helt sjukt va tiden går. Nästa vecka ska vi boka in valslektioner haha :) Va ska ni har för musik till valsen? 
    Oj, vad kul, själva har vi 237 dagar kvar och det känns seeeeegt :P 
    Vi ska ha "try to remember" instrumentalt med stråkar och piano :) 
  • ALLIMA

Vi hade Amanda Jenssens i choose you. Perfekt som brudvals!

• Emelie 87

Vi ska ha Aerosmith - Don't Wanna Miss a Thing. :) Fast den går kanske inte att valsa till. Isåfall blir det tryckare till den. :)

Sedan har vi gjort lite ändringar i ceremoniplanerna. Först var vi inne på att sjunga All I Ask of You ur Fantomen på Operan istället för att läsa löftena traditionellt. För att detta över huvud taget skulle vara möjligt hade vi fått ändra på en hel del och vi skulle förstöra en helt underbar låt. Därför ska vi istället läsa löftena med egna ord, och sedan sjunga låten efter att vi förklarats man och hustu. Det tycker jag låter bättre i alla fall.
    Sedan kan man ju också kyssas i mellanspelet, precis som Christine och Raoul gör. :D

Sedan tycker jag det är kul att det är fler som ska till USA på sin bröllopsresa. För dit ska vi med, närmare bestämt till soliga och varma Californien. :) Först Los Angeles, sedan San Diego, San Fransisco och Napa Valley. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • turbovampyria

Jag vet inte vad vi ska ha för brudvals. Min blivande står för att välja eller fixa musiken. Det får väl bli en överraskning.

• SaJo1981

Har det varit lätt o välja musik för er andra? Vi har ett helvete för att uttrycka sig ordentligt...." våran låt" är sugar we're going down med fallout boy ich den passar nog inte så fint till bröllop! Hahahha Är det någon som har bra tips till låt som ska sjunas i kyrkan, tänkte fråga min kusin om hon kan sjunga mrn har ingen låt!

• Liiisan

I kyrkan ska vi ha: 

Den bästa dagen i mitt liv

Den här stunden / from this moment

Tror de blir fin fint :) 

• Puttekulan

Nu är inbjudningskorten nedpackade i sina kuvert. Adresserade, frankerade och redo att läggas på postlådan i morgon. Förhoppningsvis kommer de att dimpa ned i brevlådorna på alla hjärtans dag.

Fotograf - klar
    Dj - klar
    Sång i kyrkan - klar

Letar nu febrilt efter lämpliga låtar och musik.

• SaJo1981

Efter att med ljus och lykta sökt på internet och hela göteborgsområdet har vi nu äntligen hittat ett tyg till tärnornas klänningar, dt var inte det lättaste att hitta "rätt" grön! Blev tillslut att jag o min svägerska tog en tur till tygriket igår...Kinna, Skene, Fritsla och i sistnämda Fritsla hittade vi ett tyg i rätt material som dessutom var olivgrönt! Hallelujah! Nu ska man bara hitta ett sidentyg i ungefär samma färg till herrarnas kravatter!

• StårBrud2011

nu e det bara 2 veckor o 6dagar kvar.. från att ha bestämt att vi bara skulle ha 2 vittnen blir vi nu 12 st med mej o min blivande man..

han ville ha med sin mamma o pappa o sin bror med sambo... o jag ville ha min pappa o mina 2 bröder med sambo..

ska hämta min klänning på fredag o jag kan ju säöga att jag längtar

Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!