Inlägg från: vinterbrud81 |Visa alla inlägg
  • vinterbrud81

    Skelleftebrudar 2011

    Kåge matsalen är jättefin, men det där med att ha tillgång till köket för med sig en rätt stor kostnad. Man vill ju gärna hålla nere så kostnaderna så mycket som möjligt utan att det blir "snålt".
    Byske har jag dålig koll på, så där kan ja tyvärr inte hjälpa till så mycket.

    Vi har bytt inriktining nu, från att ha tänkt ha borgerlig vigsel utomhus så blir det nu kyrklig vigsel. Idag bokade jag Österjörns kyrka, den är så himla fin. Så ska vi höra om det går att hyra herrgården som ligger i anknytning till kyrkan. Känns riktigt bra och nu behöver vi inte ha en backup-plan ifall det är dåligt väder.

    Jag har funderat på att göra inbjudningarna själv, men då hittade jag www.calligraphen.se där jag hittade färdiga inbjudningar, fördigtryckta, med kuvert och snöflingetema som vi ska ha för 700 kronor, så då kommer det nog att bli där vi köper inbjudningarna.

  • vinterbrud81

    Jag har hört att Tyske Kocken är bra, funderar på dom eller Nordanågården. Om vi nu inte gör maten själva, men jag tror att vi har lagt det åt sidan för att slippa stressa med det.

    Jag önskar verkligen att jag kunde rekommendera min syster till att göra tårtor till er, hon är sjukt duktig, men med tanke på att hon inte bor här i trakterna så går det inte.

    Jag klipper mig sällan i Skellefteå, brukar passa på när jag far till mina hemtrakter eftersom det är bra mycket billigare där, så jag har noll koll på bra frisörer här, men Karma har jag hört att ska vara duktiga så jag tror jag ska höra med dom.

  • vinterbrud81

    Oj här händer det grejer...har inte varit in på ett tag.
    Nu har vi outat oss på fb, så nu vet alla våra vänner att vi ska gifta oss. Känns så bra att äntligen kunna prata om det utan att smyga med det. Så nu ska jag försöka börja jobba lite mera med konkreta grejer och inte bara planera. Min sambo ska få ringa om en lokal på måndag, vi har ju bokat Österjörns kyrka så vi fundrar på herrgården som ligger bara ett stenkast från kyrkan. Skulle ju vara väldigft smidigt, att inte behöva ha nån transport mellan kyrkan och festen.
    Oj vad jag längtar nu

  • vinterbrud81

    Ja efternamn är svårt. Jag har ett rätt ovanligt efternamn, medans sambons efternamn är ganska vanligt. Gillar dock traditionen att kvinnan tar mannens namn, men samtidigt vore det trevligt med ett lite mer originellt efternamn. Nu gifter vi oss inte förrän i november så vi har ju fortfarande tid att fundera, men det är svårt.

    Hade noterat mässan på pinax i kalendern, men har hört om tidigare mässor att det inte är så mycket att skryta om, så jag beslutade mig för att skippa den helt enkelt.

    Vad ska ni ha för blommor? Själv ska jag göra min egen bukett eftersom jag ska tre eller fyra vita amaryllisar som bukett. Känns som att jag kan spara in en massa pengar där.

  • vinterbrud81

    Hur går det för er i planeringen?
    Jag var på stan igår så jag gick in och bokade frisör, det blev Jenny på Lycka som ska få fixa mitt hår. Har flera kompisar som klipper sig hos henne och alla kan rekommendera henne, då blev det så.
    Var även och kollade på lite ringar och jag hittade typen av ring som jag vill ha. Det är dock inte billigt  med ring, men det är ju bara en gång i livet så då kan man ju slå på stort.

  • vinterbrud81

    linnis83: Kanonfina smycken, måste kolla sidan om jag hittar nåt till mig också. Halsbandet är redan fixat, jag fyller 30 bara några dagar efter vårat bröllop, så då ska jag få ett kalevala halsband av mina syskon som en för tidig födelsedagspresent. http://www.kalevalakoru.se/smycken/katalog/halskedjor/6826 detta fina halsband ska jag få. Vi ska ha snöflingetema på bröllopet så det kommer att passa alldeles utmärkt.

  • vinterbrud81

    J och J: Jag är helt och hållet från Finland. Flyttade hit 2002 p.g.a. han jag nu ska gifta mig med.
    Så att ha ett kalevalasmycke betyder oerhört mycket för mig.

    Snö är något som vi båda tycker oerhört mycket om, mest kanske för att vi älskar att köra skoter. Att vara ute vintertid är så underbart, speciellt nu på vårkanten.

    Det blir lite snöflingor här och var på bröllopet, den personliga biten är halsbandet och eventuellt en tiara om jag hittar nån som jag gillar. Sen blir det snöflingor på tårtan, i dukningen kommer det också att synas, inbjudningarna och festhäftena kommer att var snöflingeprydda och så ska jag försöka få tag på gåvor till gästerna som är nåt med snöflingor. Har nåt på lut, men hittills har jag bara hittat det i USA, så jag ska försöka hitta det på närmare håll.
    Annars kommer dekorationer och dukning att gå i vitt....vi ska ta in vintern i festlokalen, finns ju inga garantier att det finns snö på backen i november, men vi vill gärna ha med det på nåt sätt.

  • vinterbrud81

    J och J: Oj så fina kort. Unika och genomtänkta

    Här står allt stilla än en gång....vet inte hur vi ska tummen ur för att få nåt gjort. Gifter ju oss inte förrän i november, men ändå. Har ganska mycket bestämt, men inte så mycket gjort. Har varit så bra väder på sista tiden så all ledig tid har tillbringats ute på skotern.

  • vinterbrud81

    För oss går planeringen fortfarande trögt. Hade bokat frisör, men hon har fått förhinder, så det blir en kollega till henne istället. Känner mig dock nöjd ändå. Vet att kollegan är riktigt duktig hon också.
    Har ringt till herrgårn i österjörn nu också, så vi ska fara dit i maj och kolla lite. Vi gifter ju oss inte förrän i november så vi ar ju gott om tid att boka lokal.
    Nu fokuserar jag mest på att komma i form så att jag kan börja leta mig en klänning.

  • vinterbrud81

    linnis83: Jättefina tårta. Våra tårtor kommer också att gå helt i vitt, inga blommor dock, men en massa snöflingor har jag tänkt att det ska vara på.
    Kan sätta in en länk till min syster tårtblogg så kanske nån får nån idé därifrån. Hon ska göra våra tårtor, vi håller på att planera utseendet på dom för tillfället.
    Här är länken http://cickanspieceofcake.blogspot.com/

  • vinterbrud81

    Pinkgrape: Vi kommer nog att stjäla erna idé om att ha festen på Aurum. Låter ju helt perfekt, dessutom har vi långväga gäster som ändå ska bo på hotell så då kan man ju passa på att boka in dom där. Vi ska fara dit och kika nästa vecka när min sambo är hemma. Nu har vi drygt 5,5 månad kvar till vårat bröllop så nu vill jag börja ha lite mer att stå på. Inte bara löst planerat hur man kan tänkas vilja ha saker.
    Dessutom ser jag att du har väldigt god smak när det gäller ringar, din vigelring är rätt lik den jag har tänkt beställa. Himla tur att vi inte känner varandra, då skulle jag inte kunna sno dina idéer.

  • vinterbrud81

    Tror att jag har hittat min klänning idag. Gick in på Cinderella i Piteå när jag var där i andra ärenden, och den tredje klänningen jag provade kändes så bra. Dessutom var det 50% rabatt på den. Tog en massa bilder när jag provade den, och det känns bara bättre och bättre nu när jag sitter och tittar på bilderna. Kände mig så fin i den, jag är rätt stor men med den klänningen så kände jag mig inte alls så stor, utan mest bara vacker. Ska sova på saken nu sen kanske det blir ett samtal och boka fast den på riktigt.

  • vinterbrud81

    Det är en axelbandslös klänning med ett band som är lite cremefärgat i midjan. Sen är det broderat blommor på som börjar på överdelen och rinner som ut på kjolen. Över kjolen så är det ett tunnt genomskinligt tyg som ger en vintrig känsla. Svårt att förklara, men den är bra mycket finare än den låter på min beskrivning
    Vill inte lägga ut nån bild i nuläget när jag inte bestämt mig + att det ev. finns folk som ska på vårat bröllop som läser denna tråd. Vill försöka hålla klänningen hemlig för gästerna

  • vinterbrud81

    Lucky Heart: Vi gifter oss 11-11-11 så det är fortfarande 4 månader bort. Hade tänkt börja kolla på klänningar nästa vecka, men när jag råkade vara i Piteå så sprang jag in på Cinderella strax innan stängning bara för att reka, och där var den.

  • vinterbrud81
    Pinkgrape skrev 2011-07-13 11:16:45 följande:
    vinterbrud81 - Jag tycker klänningen låter jättefin och om du känner dig så vacker i den, så är det nog din klänning :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja jag blir mer och mer kär i klänningen så den är nog rätt för mig. Nu blev det så mycker mera verkligt, när klänningen är klar. Ska bara få klart festlokalen nu, hade tänkt aurum, men vi ska kolla upp scandic och statt också innan vi bestämmer nåt definitivt. På scandic var dom jättetrevliga när jag ringde, så vi får väl se efter vi varit dit och rekat.
  • vinterbrud81

    Vi har inte varit på och kollat på varken scandic eller statt än, men vi har fått en offert från scandic och då skulle festen hållas i en av restaurangerna, och menyförslaget var buffé med röding och renstek som huvudrätt det gick på 490 kronor per person, men då antar jag att "lokalhyra" är med i det priset också. Dock kommer vi inte att servera renstek på vårat bröllop eftersom min m2b inte är så förtjust i detta.  
    Scandic känns inte helt rätt, men vi ska fara och kolla iaf. Då kan vi bestämma efteråt, kan ju vara helt rätt också när vi varit och kikat.

    Nu till en annan sak. Jag var och hämtade hem min klänning idag. Så nu hänger den i sovrummet och är vacker. Dock skulle jag behövt en förvaringspåse som är minst 180 cm lång. Gärna med dragkedja så man får stänga igen runt omkring hela klänningen. Någon som vet var man kan hitta en sån? På Clas Ohlson fanns dom som var 150 cm långa, dom var 180 cm hade utgått ur sortimentet.

  • vinterbrud81

    Jo Aurum är rätt kostsamt, men samtidigt så är det så himla mycket värt att slippa bry sig om bortstädning och sånt. För min del så känns det alternativet bäst just nu, men då har vi ju som sagt inte kollat dom andra än.

    Klänningen känns så bra, känner mig verkligen så fin i den. Passar perfekt på vårat bröllop med lite snötema. Vintrig och lite skimrande, men samtidigt stilren. Håller på att längta ihjäl mig till vårat bröllop.
    När jag kollade Clas Ohlsons hemsida så fanns klädförvaringen som är 180 cm kvar där, så har jag tur kan den finnas i stan. Det var i Piteå dom sa att den inte fanns längre, så nu håller jag tummarna. Annars är det bara att leta vidare.

    Vilka datum är det vi gifter oss, några har väl redan hunnit med det, men hur många är vi kvar under 2011?
    Vi slår till 11-11-11. 

Svar på tråden Skelleftebrudar 2011