• pyrro

    OT Swingers

    Ja jag vet att det kanske inte är rätt forum, men det verkar ju som att det finns många normala människor här så man vet lite mer vilka som svara än på andra forum. Till saken....

    Vi har varit tillsammans i 5 år, gifte oss i augusti. Vi har ett jättebra sexliv som vi gärna vill forsätta att utveckla på olika sätt.... vi har pratat om swingersklubbar eller träffa ett annat par från nätet. Min man är väldigt tänd på iden, jag betydligt mer tveksam då jag tänker på vad skulle betyda i verkligheten med svartsjuka etc. 

    Alla inlägg välkomna:)

  • Svar på tråden OT Swingers
  • sms å fotboll

    Det viktigast är att ni pratat igenom allt innan. Vad känns okej att göra och inte göra? Hur gör ni om ni där på plats känner att "Nej, det här känns inte bra". Kodord för att sluta? Fundera igenom vad ni hoppas uppleva/uppnå. Få det till er sak och gå inte med på det "bara för att".


    Vi har också funderat på att träffa antingen en tjej till eller ett par men vi tycker det är svårast att hitta någon man kan lita på. Dels ur sjukdoms synvinkel men sen ska det ju kännas bekvämt också. Vi har tidigare haft trekant med en tjejkompis så vi vet ju lite mer var vi har varandra. Det var inte lätt inför trekanten. Det var en process där vi verkligen  pratade igenom allt som vi kunde föreställa oss kunde hända. I efterhand är det något vi verkligen inte ångrar :)


    Sen när det gäller svartsjukan så handlar det till syvende och sist om att lite på varandra, att det är något man gör tillsammans där och då. När man går där ifrån så är det varandra man har och älskar, precis som vanligt.

  • Kattpoet

    Svartsjuka finnes endast som man inte litar på den andre personen.


    Komunikation är det  viktigaste,  allt måste pratas om, vad ni vill innan och sedan efteråt hur det kändes och så vidare.  Regler måste sättas upp med, vad får ni två göra, ska båda två vara med på det osv.  Och så måste ni ha ett kod ord för att stoppa leken, det gör det lättare att baka,  vi har haft narval, eftersom det är ett ord vi aldrig kommer använda när vi leker.


     


    Så prata med varandra om allt  innan ni gör något.

  • JustMeAndMyLove

    Det kan ha allvarliga konsekvenser om inte båda är lika med på idén. Att göra det för sin partner skull när man själv är osäker är nog aldrig bra!


    Vi har haft tankar på trekant, inte swinging, men min sambo är tveksam så vi slopade hela iden. Det räcker liksom inte att jag verkligen vill testa om det leder till att hon blir svartsjuk. 


    Klart man inte behöver vara svartsjuk om man verkligen litar på sin partner men svartsjukan kan vara så himla svår att kontrollera. Plötsligt bara finns den där och då är skadan redan skedd.


    Om du vill men bara är osäker kan du ju alltid prata mer med andra, tex det här paret på nätet, om hur de gjorde första gången och hur de upplevde det, hur de hanterat svartsjuka osv. Alltid bra att ventilera sina tankar ordentligt :)


     

  • Kattpoet

    Min make och jag  lever i en form av förhållande som många skulle problemfyllt och fyllt med svartsjuka  men för oss är det inte så.


    Vi är så säkra på varandra och på vem vi är att vi pratar om det istället och om någon känner en uns svartsjuka så skakar vi av oss det eftersom det inte finns ett skäl till att känna så, vi älskar ju varandra för vem vi är, inte för vem vi kan tvinga den andre att vara.


    Jag blir lycklig av att göra honom glad och han  blir lycklig av att göra mig glad även om det kanske betyder att han leker med någon annan än mig.


    Men  vi har satt upp regler och vi båda väljer den andres partners och  numera är vi en liten lycklig klump av folk som alla gillar varandra.


     


    Det gäller bara att våga  öppna sig själv och  slappna av och lita på den andre fullt ut och det kan vara väldigt svårt.


     

  • Sebastiána

    Om man båda vill är det ju inga problem. Svartsjuka dyker nog inte upp om man har sex med ett annat par, då är det väl värre med trekanter. Ni kan ju gå till en swingersklubb och bara insupa stämningen så att säga och känna er för. Viktigt är att vara lyhörda. Om någon av er plötsligt känner att det känns fel måste den andre respektera det.

  • Sebastiána

    Det knepigaste är nog att hitta några där det stämmer för alla. Alla måste ju liksom gilla alla (även om inte alla har sex med alla).

  • pyrro

    Kattpoet>> Inget illa ment men vi är nog väldigt olika som personer så ditt ord väger inte så tungt för mig är....vi är helt enkelt inte lika frigjorda som dig:)

    Sebastiana nog tror jag man kan bli svartsjuk även om det är ett par....kommer jag inte att undra om han tyckte bättre om den andra tjejen.....eller han att jag tyckte att den andra hade större k*k.

    Bara att han är så tänd på iden får mig att undra om det bara är ett sätt att få vara med en annan tjej?!

  • Sebastiána
    pyrro skrev 2010-11-04 19:11:24 följande:
    Kattpoet>> Inget illa ment men vi är nog väldigt olika som personer så ditt ord väger inte så tungt för mig är....vi är helt enkelt inte lika frigjorda som dig:)Sebastiana nog tror jag man kan bli svartsjuk även om det är ett par....kommer jag inte att undra om han tyckte bättre om den andra tjejen.....eller han att jag tyckte att den andra hade större k*k.Bara att han är så tänd på iden får mig att undra om det bara är ett sätt att få vara med en annan tjej?!
    Jag tror inte att det handlar om att han vill vara med en annan tjej. Jag tror att det handlar mer om spänningen.
  • anne på grönkulla

     


    Sebastiána skrev 2010-11-04 19:54:43 följande:
    Jag tror inte att det handlar om att han vill vara med en annan tjej. Jag tror att det handlar mer om spänningen.

    Men om det väcker såna rädslor i dig TS så är det kanske inte rätt för dig, iallafall?

  • Kattpoet

    Om du känner så redan nu, att  du tror att du kommer känna svart sjuka över vad han gör med henne bör du inte göra det.


    Tvivlar du redan nu och börjar känna svartsjuka så är detta inte för dig.

  • JustMeAndMyLove

    Vilket... underligt sätt att uttrycka sig på... Hade det varit riktat till mig hade jag, trpts "inget illa ment" tagit väldigt illa upp. Men jag kanske tolkar det konstigt


    pyrro skrev 2010-11-04 19:11:24 följande:
    Kattpoet>> Inget illa ment men vi är nog väldigt olika som personer så ditt ord väger inte så tungt för mig är....vi är helt enkelt inte lika frigjorda som dig:)
  • Kattpoet

    JustMe, Jag är van att  min åsikt inte räknas eftersom jag är så öppen.  Skrämmande är dock att jag har erfarenheten och jag vet vad jag talar om, men det upp till folk själva vem de vill lyssna på och det känns som TS redan bestämt sig att inte göra detta och vill helst höra  att man inte bör göra det.


     

  • anne på grönkulla

     


    Kattpoet skrev 2010-11-05 20:56:10 följande:
    JustMe, Jag är van att  min åsikt inte räknas eftersom jag är så öppen.  Skrämmande är dock att jag har erfarenheten och jag vet vad jag talar om, men det upp till folk själva vem de vill lyssna på och det känns som TS redan bestämt sig att inte göra detta och vill helst höra  att man inte bör göra det.  

    Jag förstår helt din poäng i att det är konstigt att inte lyssna på faktiskt erfarenhet, om den finns. Men om man känner som TS verkar göra och mest vill få det bekräftat - då kanske man är rätt bekväm i sitt sätt också och bör stanna där?

  • JustMeAndMyLove
    Kattpoet skrev 2010-11-05 20:56:10 följande:
    JustMe, Jag är van att  min åsikt inte räknas eftersom jag är så öppen.  Skrämmande är dock att jag har erfarenheten och jag vet vad jag talar om, men det upp till folk själva vem de vill lyssna på och det känns som TS redan bestämt sig att inte göra detta och vill helst höra  att man inte bör göra det.  
    Jo jag förstår TS på det sättet att det är ovant att möta öppna människor. Bara tycker man kan lägga lite tanke på hur man utrycker sig. Jag påstår inte att det var fult/elakt skrivet bara att det TS skrev lätt kan tolkas så, speciellt av dig. Men det är som det är, världen är inte van vid öppna ärliga människor. Vilket är tragiskt.

     

  • pyrro

    Jag menade VERKLIGEN inget illa mot Kattpoet. Jag tycker det är helt ok (kanske tom lite avundsvärt) att vara så öppen som hon är (har läst dina inlägg i andra trådar också). Jag menar bara att eftersom vi som jag antar är väldigt olika i vårat leverne i stort så tror jag inte att jag skulle reagera likadant som dig i olika situationer som den här och skulle därför vilja höra erfarenheter/åsikter från andra inte lika frigjorda männsikor som jag:)

  • Kattpoet

    Men ärligen, om du tvekar, ska du inte göra detta just nu, vänta tills du mer säker i dig själv.  Man måste verkligen  lita på sig själv och den andre personen annars gör man mer skada än gott.


    Jag föddes inte så här öppen, det växte fram  genom att lära känna mig själv och älska mig själv och inse vad jag är och sedan finna  folk som var som mig och nu har jag nått en punkt där jag har funnit vad som gör mig lycklig och stabil.


    Och ikväll så hände det, jag sitter och dricker ett glas vin med de två männen  och flickan som jag älskar och alla har en trevlig stund.


     

  • pyrro

    Nä jag tror du har rätt, det är nog inte för mig/oss i dagsläget.....men jag stänger inte helt dörren för framtiden. Å ena sidan skulle det vara spännande, men det känns inte värt att riskera det vi har!

  • pyrro

    Vill bara tillägga att jag inte alls bara ville ha bekräftat vad jag redan bestämt mig. Jag har tvivel, ffa efter att ha googlat runt och läst folks erfarenheter men jag tänkte att nån här kanske också haft tvivel men visat sig ha rätt eller fel om det.

Svar på tråden OT Swingers