• elisabettan

Fiberwig mascara

Efter att ha läst en del positiva kommentarer om Fiberwig mascara tänkte jag att jag skulle testa den jag med. Men döm om min besvikelse. Vilken skit! Visst går det att få fransarna långa efter lite bök, men de är tunna som attan istället och klibbar ihop under tiden jag kämpar. Dessutom är borsten så otroligt tjock och klumpig att jag blir svart runt hela ögonen under mina tappra försök att få någon som helst färg på fransarna.

Om du själv gillar denna mascara, kan du inte tipsa mig hur man ska använda den. För jag måste uppenbarligen göra något fel i så fall!

Om du som jag funderar på att testa den- gör inte det!

• Svar på tråden Fiberwig mascara
  • Moster Stina

Bra rutet!

Blir så trött på en själv när man går på all reklam!

Själv gick jag på reklamen om den där ROSA marcaraförpackningen.
    (Maybyline, kan den heta så?)

JA fransarna blev tjocka och mycket svarta. Och jag såg ut som en panda efter någon timme! HELT värdelös enligt mitt tycke! Testat flera ggr, och den färgar alltid av sig och lossnar ju! SUCK!

Hittade en jag VERKLIGEN gillade och det var vattenfast curlmascara från Maxfactor. men när jag skulle köpa en till, då tillverkades de inte längre! SUCK SUCK SUCK!
    Jag vill ha vattenfast, med curl!!!

Nu har jag en billig ISADORA, men den funkar i alla fall!

• Sebastiána

...och jag köpte den svindyra Dior Blackout som är vattenfast men som "torrfäller" så att man blir svart under ögonen ändå, och detta utan att det regnar ute. Massor av tummarna ner för den! Om man nu ska bli svart under ögonen är det bättre att bli det av en som inte är vattenfast så att det åtminstone går lätt att få bort allt.

• Sebastiána

Förövrigt finns det ingen anledning att köpa en "Toppenmascara” denna vecka eftersom det alltid kommer en som, enligt reklamen, är ännu bättre nästa vecka...

• Optimia

Jag läste bra omdömen om  Diorshow waterproof, så jag köpte en sån. Ja, den ger fina fransar, men efter en vanlig arbetsdag [inomhus på kontor] är man svart under ögonen (den torrfäller). >:(

Den är dessutom svår att få bort; jag har bra rengöringsprodukter, men den sitter som berget så man får använda massor med borttagningsmedel för att få bort den.

• Moster Stina

Jag använder ALLTID badolja från apoteket. Får allt att gå bort utan problem!

• Sebastiána
    Optimia skrev 2010-11-02 10:14:06 följande:
    Jag läste bra omdömen om  Diorshow waterproof, så jag köpte en sån. Ja, den ger fina fransar, men efter en vanlig arbetsdag [inomhus på kontor] är man svart under ögonen (den torrfäller). >:( Den är dessutom svår att få bort; jag har bra rengöringsprodukter, men den sitter som berget så man får använda massor med borttagningsmedel för att få bort den.
    Samma son den Diormascara jag köpte alltså! Blir ett annat märke nästa gång.
  • Sörön10

Ett tips är L'oreals double extension Beauty tubes! Den som är röd och vit! Superbra! Sitter som vattenfast men går bort med vatten! Gillar den jättemycket! Testade många innan, men blev alltid svart under ögonen. Inte med denna! 

Man kan ju använda det vita underlagret också för att få fylligare fransar, men det brukar jag hoppa över! 

http://www.loreal-paris.se/make-up/ogon/double-extension/double-extension-beauty-tubes.aspx

Det blir som att fransarna blir inkapslade och när man sedan fuktar fransarna ca 30 sekunder går det att med en bomullstuss (eller händerna) att ta bort tuberna utan att det fläckar eller blir svart! 

Skitbra tycker jag! 

• Fårävvör

Jag använder Kanebo 38 grader, har inte tänkt en tanke på att prova en ny sen jag började med den. Den går bort vid vattentemperaturer på 38 grader eller mer, så den är lätt att ta bort i duschen, men det går att tex simma med den. Jag har den varianten som heter "separating and lengthening" men den finns i en volym-variant också. Min innehåller silkefibrer som förlänger fransarna.

Vad jag gillar mest med den är att fransarna fortfarande känns mjuka när man använder den, andra mascaror brukar göra dem så hårda tycker jag.. Jag älskar att jag inte behöver använda ögonmakeuprengöringsmedel, utan det räcker med lagom varmt vatten!

• Tube

Jag har i en annan tråd tipsat om lancômes hypnôse mascara, den icke vattenfasta är toppen men jag föredrar den vattenfasta då jag tycker att vattenfasta mascaror överlag håller formen på fransarna mycket bättre. den är tyvärr lite dyrare men man vill aldrig byta tillbaka till en "vanlig" mascara efter den!

jag har dock blivit tvungen att göra det då jag ska försöka spara in på det mesta just nu och sminkar mig ändå väldigt sällan, så jag provade en himla massa olika billigare varianter. blev såklart besviken om och om igen och spenderade mer pengar på att prova runt istället för att köpa en dyrare.

till slut hittade jag äntligen en som jag verkligen är nöjd med- false lash effect waterproof från max factor tror jag det är, skitbra. jättestor borste dock som man får öva in sig lite på men nu blir fransarna superfina, fylligare för varje drag och garanterat längre och med fin form. jag är jättenöjd, och största plusset är väl att den varken "torrfäller" eller tynger ner fransarna! kan varm rekommendera denna som budgetvariant!

• elisabettan

Det är verkligen en djungel med mascaror där ute, och alla gillar vi olika. Jag vill att min mascara ska
    1. Fasta på fransarna när jag målar mig.
    2. Gör fransarna fylligare.
    3. Gärna förlänga dem en aning.
    4. Vattenfast, men inte bergfast!
    5. Passa mig som är allergisk (mot vad vet jag inte!)

Iblande verkar det som att denna kombination är omöjlig. Den jag gillat bäst hittills är Clinique lash power mascara, men den blir gammal väldigt fort.

Jag har noterat alla era tips och ska härnäst införskaffa denna Max factor, false lash mascara.

Fiberwig åker direkt i soptunnan!

• katten89

HAR OCKSÅ FIBERWIG och är jättebesviken! Visst blir fransarna långa om man lägger ner 10 min på varje öga, men annars händer inget, varken längd, volym eller särskilt mycket färg. har tyvärr inget tips, mer än att köpa en annan mascara nästa gång:)

• Vinter10

Mascaror är så himla svårt! Det som passar för en person blir helfel på någon annan. Beror ju så mycket på hur fransarna ser ut. Ett gammalt hederligt kort som jag kört med nu är Max factor 2000 calories, funkar bra utan att kladda och klumpa. Men jag är ändå på jakt efter det där lilla extra... ;)

• elisabettan

katten89 skrev 2010-11-02 15:00:56 följande:
    HAR OCKSÅ FIBERWIG och är jättebesviken! Visst blir fransarna långa om man lägger ner 10 min på varje öga, men annars händer inget, varken längd, volym eller särskilt mycket färg. har tyvärr inget tips, mer än att köpa en annan mascara nästa gång:)

Eller hur! :)

• say yes

Åh här är en till tumme ner för Fiberwig som alla prisade till stjärnorna. Måste säga att jag är supernöjd med LANCôMES L'Extreme och Hypnose. Cliniques Lash power mascara är också bra liksom den med ljusblå-metallic behållare. L'Extrem är ett klockrent och säkert kort för alla damer att iaf testa men mascaror och fransar är ju väldigt individuellt.

• 363

Av billiga mascaror gillar jag verkligen den nya Stilette fushion mascaran, den sitter bra och är lätt att applicera och tvätta bort.

Svar på tråden Fiberwig mascara