• litet hemligt bröllop

Vad ha på sig?

Vi kommer gifta oss borgerligt hemligt tillsammans med min bästa vän och sambons bror. Sambon ska ha kostym och slips, men vad ska jag ha på mig, jag vill inte ha vanlig bröllopsklänning.. kan man ha leggings och någon fin tunika/kortare klänning?
    Känns inte som om vi kommer matcha varandra då.. eller om han bara har kostym utan slips :)

• Svar på tråden Vad ha på sig?
  • jkbr

den sista var finast, mest festlig:) kanske strumpbyxor istället för leggings? känns lite er festligt det med

• litet hemligt bröllop

Ja till dem passar strumpbyxor bäst :) och pumps kanske :)

• litet hemligt bröllop

Ja till dem passar strumpbyxor bäst :) och pumps kanske :)

• Houdini

Jag är också stor men har hittat en jättefin klänning på tradera.
    Nu ville jag ju ha en festklänning men det finns ju andra också.

Man kan söka på storlekn.
    Många gånger står måtten i annonsen så det är ju bara att ta fram måttbandet ;)

Kolla i mitt galleri, den kostade 340 kr. och sitter jättebra.
    Jag drar 48-50 så tro mig jag vet hur hopplöst det kan kännas.
    Och jag hittar sällan något i affärerna men har sett en hel del på nätet

• litet hemligt bröllop

Har kollat på dem klänningarna :) får ta mig en ordentlig funderare, man vill ju vara fin :) Hur lång leveranstid var det på den klänningen? Och vad heter försäljaren? Såg att ni ska gifta er samma dag som vi ;)

• 1700tal

Tyckte den sista från haléns var jättevacker! Och snygg modell om man är lite större. Den framhävde formerna istället för att dölja dem - den, ett par strumpbyxor och ett par snygga skor and you're good to go!

• sms å fotboll
    litet hemligt bröllop skrev 2010-10-31 20:56:43 följande:
    Vi kommer gifta oss borgerligt hemligt tillsammans med min bästa vän och sambons bror. Sambon ska ha kostym och slips, men vad ska jag ha på mig, jag vill inte ha vanlig bröllopsklänning.. kan man ha leggings och någon fin tunika/kortare klänning? Känns inte som om vi kommer matcha varandra då.. eller om han bara har kostym utan slips :)

Ett tips om du bor i Skåne är annars att prova klänningar från Ateljé MB i Vinslöv. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara bröllopsklänningar för de har ett stort utbud av fina festklänningar också, både långa och korta och hur många modeller som helst. De har inte världens bästa hemsida men är superproffsiga! Jag drar storlek 46-48 och har hittat både bröllopsklänning och festklänning (när jag var gäst på ett bröllop). Ett hett tips alltså!

• pyrro

Tänk efter vad du/ni verkligen vill och låt inte storleken styra. Jag förstår att du känner dig mer bekväm i tunikor som du är van, men du kan bli jättefin både i klassisk brudklänning (blev förvånad över hur snygg jag själv blev:) eller en finare festklänning. Den från Halens var jättefin.

Sen vad gäller hemligt bröllop....jag förstår HELT hur man kan vilja det. Vi hade först tänk rymma och göra det utomlands bara vi två och jag tyckte det kändes fantastiskt fint att göra det bara för oss två! Nu slutade det med ett litet klassiskt bröllop men med utomhusvigsel för oss och det blev fantastiskt det med.

Vill ni verkligen ha ett litet hemligt bröllop så tror jag det blir underbart....men mitt tips är att ni inte är rädda för att göra det speciellt ändå. Vill du tex ha blommor så ha det även om det kanske kan kännas lite fånigt när man är så få. Jag hoppas ni tänkt göra nått fint efteråt, mysig restaurang eller så, och glöm inte att ta mkt kort så ni kan se tillbaka på det

• Houdini

litet hemligt bröllop skrev 2010-11-01 05:54:06 följande:
    Har kollat på dem klänningarna :) får ta mig en ordentlig funderare, man vill ju vara fin :) Hur lång leveranstid var det på den klänningen? Och vad heter försäljaren? Såg att ni ska gifta er samma dag som vi ;)

Jag tror det tog tre dagar om ens det efter jag hade betalt så hade jag klänningen hemma.
    Här är den säljarens annonser i dag
     :www.tradera.com/category/category.aspx&listtype=BuyNow

Sen finns det fler som har stora storlekar. ejrynn heter hon. hon verkar jättebra. Maeret som finns i sjöbo har också stora storlekar.

Jag tänkte först inte klä upp mig speciellt mycket men den kompisen jag bad om hjälp hade andra tankar, Tack och lov för jag tror jag hade ångrat mig längre fram om jag inte hade klätt mig fint.
    Bra dag för bröllop den 11 december

• litet hemligt bröllop

Ni har fått mig på andra tankar :) fastnade för den på halens :) frågan är hur den är i storleken :) Blommor vill jag ha :) Vi ska ha överraskningsmiddag på eftermiddagen :)

Svar på tråden Vad ha på sig?