• litet hemligt bröllop

Vad ha på sig?

Vi kommer gifta oss borgerligt hemligt tillsammans med min bästa vän och sambons bror. Sambon ska ha kostym och slips, men vad ska jag ha på mig, jag vill inte ha vanlig bröllopsklänning.. kan man ha leggings och någon fin tunika/kortare klänning?
    Känns inte som om vi kommer matcha varandra då.. eller om han bara har kostym utan slips :)

• Svar på tråden Vad ha på sig?
  • liiine89

Tycker det låter tråkigt om man inte klär upp sig på en sån fin och betydelsefull dag.. Förstår inte heller innebörden med ett Hemligt bröllop...

• mattiasFästmö

jag tycker absolut att du kan ha det om det är det du känner att du vill ha däremot kanske din blivande man ska vara lite med nedklädd då, för att matcha dig? Så att han inte är uppklädd i kostym och finkläder och så har du 'bara' tunika och leggings som ändå är lite vardagskläder, om du förstår hur jag tänker? så att ni hamnar på samma våglängd, antingen att ni båda är uppklädda eller att båda är nedklädda. kanske han kan ha jeans med en kavajjacka bara? eller något liknande

• litet hemligt bröllop

Ja det kan han ju ha :) Ska prata med honom.. han är ändå ingen kostymnisse så han blir nog glad om han får slippa ;) hehe

Svårt att hitta fina klänningar när man drar större storlekar, vill gärna prova och det finns inga fina kläder i butikerna..

• mattiasFästmö

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-31 21:15:15 följande:
    Ja det kan han ju ha :) Ska prata med honom.. han är ändå ingen kostymnisse så han blir nog glad om han får slippa ;) hehe Svårt att hitta fina klänningar när man drar större storlekar, vill gärna prova och det finns inga fina kläder i butikerna..

jag tycker att om du vill ha klänning så ska du ju inte låta storleken hindra dig, butikerna är ju där för kunderna, så det får dom ju fixa isåfall att dom tar hem så du kan prova eller liknande. Du ska ju inte ha leggings och sånt om du egentligen vill ha en klänning annars kan du ju beställa hem från Kina där dom syr upp efter dina mått vad jag har förstått, men då måste du ju ha koll på vad du är sugen på för klänning. Eller om du vill ha tunika och leggings så kör på det med, det är ju trots allt din dag, bara att ni är lite på samma våglängd och matchar varandra som sagt

• litet hemligt bröllop

nej men jag vill inte ha en vanlig bröllopsklänning eller balklänning utan en vanlig festklänning, men hittar ingen modell som passar mig.. tunikor är mer min smak och det vet jag passar :) Men kan tänka mig någon mer stilren :)

• moonlightgirl

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-31 21:15:15 följande:
    Ja det kan han ju ha :) Ska prata med honom.. han är ändå ingen kostymnisse så han blir nog glad om han får slippa ;) hehe Svårt att hitta fina klänningar när man drar större storlekar, vill gärna prova och det finns inga fina kläder i butikerna..

Vart bor du någonstanns?? Jag säger som mattiasFästmö, storleken ska inte ha någon betydelse, jag drar också stor storlek och jag kan hitta klänning. Sen är frågan vilken sorts klänning vill du ha???

• litet hemligt bröllop

Vill ha en enkel klänning :) gärna lite mönster på och inte för rak i modellen.. :) Bor i Skåne.

Svar på tråden Vad ha på sig?