• Fishkiss

Maggie Sottero och Pronovias

Är det någon som planerar att köpa eller har köpt en brudklänning från Maggie Sottero eller Pronovias? Har fastnat för dessa två märken och tycker att de har underbara brudklänningar!

• Svar på tråden Maggie Sottero och Pronovias
  • mrsJR

Har köpt min klänning! Jag föll pladask för en Pronovias i spets. Glad, gladare, gladast är jag

• Wedding bells

mrsJR, vilken klänning blev det? Har du nån bild?

• mrsJR
    uppochhoppa skrev 2010-10-23 08:33:35 följande:
    Har köpt en pronovias! Älskar den, bilder i galleri. De är verkligen hantverk!
    Håller sååå med dig, känslan i klänningen är oslagbar. Idag blev den min!

Som tjejen i butiken sa, har man väl provat en Pronovias vill man inte ha något annat

• Uppsalabrud2010

Jag hade en Maggieklänning och kan varmt rekommendera dem! De har en jättefin passform och är otroligt välgjorda.

• SoonToBeMrsA

Jag har beställt en Maggie Sottero är super nöjd.. Den levereras dock om ett par månader  =)

• Jojjo82

Jag hade en Maggie sottero på vårt bröllop och kunde inte varit nöjdare! Perfekt passform och kvalitét. Jag hade inte provat den innan jag beställde den, men chansade och beställde den ändå. Den var en aning över budgeten, men det var den värd Se mitt galleri för bilder från vår dag.

• Etheleglin
    Violator skrev 2010-11-02 01:11:19 följande:
    Euridice är tyvärr helt fel för mig kroppsmässigt. Jag skulle behöva vara 20 cm längre och 20 kg lättare för att vara snygg i den. Men spets vill jag ha. Är nervös för att köpa spets från Kina. Du kan väl inboxa mig när du får din? När gifter du dig? Vill gärna se bild på klänningen du får. Kanske kan man beställa från Milly ändå...
    Kommer få min i december, gifter oss i april. Absolut att jag kan lägga upp en bild så du får se!
  • Zia 20090618

Hur är det förresten med storlekarna på Maggies klänningar? En del klänningar måste iallafall jag ta 1-2 storlekar större än jag vanligen har på kläder..

• SoonToBeMrsA

Zia 20090618 skrev 2010-11-12 21:58:58 följande:
    Hur är det förresten med storlekarna på Maggies klänningar? En del klänningar måste iallafall jag ta 1-2 storlekar större än jag vanligen har på kläder..

Jag har köpt en Maggie. De i butiken mätte mig och sedan kollade de i katalogen från Maggie vilken strl mina mått skulle passa. Till den klänningen jag beställde hamnade jag på strl 32 och jag valde en petit length som Maggie har för oss kortare tjejer. 

• Zia 20090618

Är 32 den storlek du brukar ha på kläder då?

• SoonToBeMrsA
    Zia 20090618 skrev 2010-11-13 10:41:06 följande:
    Är 32 den storlek du brukar ha på kläder då?
    Jag har 32/34 i storlek i vanliga fall.. Men tjejen i butiken sa att man kan ha olika strl beroende vilken modell man vill ha. Därför har de en size cataloge med alla klänningar där måtten/strl står på varje modell. Så då kan man inte misslyckas. 

Svar på tråden Maggie Sottero och Pronovias