• Fishkiss

Maggie Sottero och Pronovias

Är det någon som planerar att köpa eller har köpt en brudklänning från Maggie Sottero eller Pronovias? Har fastnat för dessa två märken och tycker att de har underbara brudklänningar!

• Svar på tråden Maggie Sottero och Pronovias
  • Fishkiss
    Sanna2010 skrev 2010-10-22 21:22:56 följande:
    Jag hade en Pronovias! Är verkligen supernöjd med den! Det känns att det är kvalite. Om du är intresserad så titta på bilder på min sida!
    Din klänning var jättefin! vilken prisklass ligger Pronovias på?

• Fishkiss
    Nikeh skrev 2010-10-23 17:44:54 följande:
    Jag har också köpte en Pronovias. Är såååå nöjd! ¨Bild finns i mitt galleri. Den är köpt i Köpenhamn på rea och kostade då 10000 DKK. 
    Den var fin! när brukar de ha rea på brudklänningar i Köpenhamn? annars reser vi ofta till Spanien och där är Pronovias kanske billigare än i Sverige eller Danmark.
  • Fishkiss
    Etheleglin skrev 2010-10-22 23:29:40 följande:
    Pronovias ligger ofta 15-25. Beror på om det är en enklare variant eller en från designerkollektionerna. Jag har hittat en Pronovias också, men den skulle kosta 27 i original. Har beställt en kopia från Kina då jag inte har haft chans att prova denna modellen innan. Kan berätta sedan om den blev bra eller ej. Back-up klänningen är en La Sposa för 20. La Sposa, San Patrick och Pronovias är systerföretag. Om du gillar det ena så gillar man ofta det andra också. Samma fantastiska kvalité är det.
    Kollade precis in Sposas kollektion och du har verkligen rätt. Underbara klänningar och man ser likheten. Vilken klänning har du beställt? kul att höra sen om du blir nöjd.
  • Fishkiss
    Etheleglin skrev 2010-10-23 19:56:17 följande:
    Har beställt en kopia på Metis (Valentino Sposa kollektionen 2010 för Pronovias). Back-up är Lavanda från La Sposa. Vilken hade du fastnat för?
    Tycker om båda klänningarna! jag var säker på att jag ville ha en Maggie Sottero men tycker verkligen om Pronovias och La Sposa. Finns många som jag tycker om. Det lättaste är nog att man provar sig fram. Får ta en tur till Köpenhamn och titta nästa gång vi är i Spanien.
  • Fishkiss
    Etheleglin skrev 2010-10-23 23:07:41 följande:
      När ska ni gifta er? Jag har sex månader kvar och känner att det var alldeles för sent att börja titta på och beställa klänning nu. Samtidigt så vet jag inte hur mycket tidigare jag kunde ha klarat av eftersom vi fick barn för lite drygt två månader sedan. Och det gör det dessutom lite lurigt med storlekarna... Men det är ju alltid lättare att sy in...
    Grattis till barnet!

Vi ska gifta oss i Juni 2012 så det är lite tid tills dess..

• Fishkiss
    Nikeh skrev 2010-10-24 19:40:50 följande:
    Jag vet inte hur det är med priserna i Spanien, men rea har de lite då och då i Köpenhamn. Jag köpte min på House of Brides. Jag fick superbra hjälp och personalen var jättetrevliga! En annan butik i Köpenhamn som har Pronovias är Nicolai Brudekjoler.  Hoppas du hittar din drömklänning! 
    Tack, ska kolla upp det
Svar på tråden Maggie Sottero och Pronovias